Erfaring med ludoman partner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.628 visninger
14 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2017

Anonym trådstarter

Min kæreste spiller hele sin månedlige indtægt væk, med det samme de kommer ind på hans konto. Vi er begge på SU, så vi lever i forvejen på et stramt budget. Men nu er det yderst STRAMT. Han har gjort det 4-5 måneder. Og samlet set er det mange tusind kroner.

Nu skal det stoppe.

I og med han har brugt så mange af vores penge, har vi altså ikke råd til et behandlingsforløb. Jeg tror den slags er dyrt.

Hvad kan jeg gøre? Hvordan kan jeg sikre mig at han ikke bruger vores penge? Min tanke var egentligt at inddrage alle hans kort, hans NemID og låse dem inde. Men jeg er bange for at han kan sine konto oplysninger uden ad. Så min tanke var at han også skulle bestille nye kort. 

Vi havde aftalt at han skulle overføre ALLE sine penge til mig, det var det ultimatum jeg satte op, for at vi kunne blive sammen. Men den aftalte overholdt han ikke. 

Jeg ved at han bør stå til ansvar og selv vise at han godt kan administrere hans del af vores fælles økonomi. Men jeg har ikke råd til at miste mere. Jeg er nødt til at tage det hele fra ham.

Hvad ville i gøre... Jeg har virkeligt brug for råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Min kæreste spiller hele sin månedlige indtægt væk, med det samme de kommer ind på hans konto. Vi er begge på SU, så vi lever i forvejen på et stramt budget. Men nu er det yderst STRAMT. Han har gjort det 4-5 måneder. Og samlet set er det mange tusind kroner.

Nu skal det stoppe.

I og med han har brugt så mange af vores penge, har vi altså ikke råd til et behandlingsforløb. Jeg tror den slags er dyrt.

Hvad kan jeg gøre? Hvordan kan jeg sikre mig at han ikke bruger vores penge? Min tanke var egentligt at inddrage alle hans kort, hans NemID og låse dem inde. Men jeg er bange for at han kan sine konto oplysninger uden ad. Så min tanke var at han også skulle bestille nye kort. 

Vi havde aftalt at han skulle overføre ALLE sine penge til mig, det var det ultimatum jeg satte op, for at vi kunne blive sammen. Men den aftalte overholdt han ikke. 

Jeg ved at han bør stå til ansvar og selv vise at han godt kan administrere hans del af vores fælles økonomi. Men jeg har ikke råd til at miste mere. Jeg er nødt til at tage det hele fra ham.

Google er din ven: der er gratis behandlingsforløb.

Ludomanilinjen.dk. Det er Danske Spil, som driver den. Paradoksalt nok men de er forpligtet til at yde vejledning. Ring og få vejledning som pårørende. Deres åbningstider står på websitet. 

Anmeld Citér

15. november 2017

Anonym

hejsa

du skal have hjælp til det for du ikke når ind til ham og han skal være med på for eller hjælp det ikke og i kan går i bank og får lave så alle han penge kom ind til dig og han ikke må have nok kort så kan du give ham penge og du skal gør når nu for eller lån han penge af famile /ven og når det ikke vil mere så lån han på net og i kan får han i rki det kan man selv gør så det lukke for han kan lån penge for jeg ved have jeg snakkes om min søs exmand spil 1,1 mio op og hun fik en tlf på 35000 kr for de han bruge net hele tid

du får en

Anmeld Citér

15. november 2017

Abracadabra

Har I børn sammen?

Anmeld Citér

15. november 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Har I børn sammen?

Ja vi har så..

Anmeld Citér

15. november 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Ja vi har så..

Så kan du jo ikke bare smutte...

Men brug rådet ovenfor og ring til den gratis rådgivning i dag. De kan hjælpe dig og jer bedst videre.

Anmeld Citér

15. november 2017

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

Jeg levede sammen med ludoman i 2,5 år. Og det sidste halve år spillede han også hele sin månedsløn op og kom med flere løgne. 

Center for ludomani hjalp mig meget, men hvis din kæreste ikke er indstillet og klar på at få hjælp, så hjælper det ikke at du presser ham, det kan gøre det hele meget værre  

Du er velkommen til at skrive privat, så vil jeg gerne hjælpe og svare på spørgsmål. 

Kæmpe kram. Ved præcis hvad du går igennem. 

Anmeld Citér

15. november 2017

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Nu skal det stoppe.

Undskyld mit svar, men jeg ville skynde mig væk.

Anmeld Citér

15. november 2017

Justthinking

Ville Rufus.com være en løsning? :-)

Håber det bedste for jer.

Anmeld Citér

15. november 2017

mor til 2 skønne piger .

Anonym skriver:

Nu skal det stoppe.

Hvis han ikke selv inderst inde ønsker hjælpen vil du aldrig kunne stille nået op desværre og trods han erkender vil der altid være er “men “ Og behandling koster mange penge cirka 50.000 men kan dog fås igennem kommunen hvis du er klar til at “åbne “ op omkring det . Vil meget gerne hjælpe dig og vejlede dig privat Tråd har en del erfaring med det . men det kræver så ufattelig meget at være pårørende som DU skal være klar til  , da tilbage fald vil ske og tilliden altid vil være brudt til dels  . Mvh en som har boet og har børn med en ludoman og senere stof afhæning . Mit råd efter 3 år med en ludoman og narko afhængig kom væk det smadre så meget på sigt for dig psykisk og økonomisk  også for ens børn det ikke en kamp der værd at tage hvis personen ikke ønsker hjælpen  .. det ikke det svar de fleste vil høre men må erkende efter at have siddet i samme situation at det er det bedste . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.