Begge graviditeter var hårde, men på hver deres måde.
Med datteren havde jeg konstant kvalme fra uge 6 til uge 12. Kunne intet spise og tabte mig 7 kg. Blev sygemeldt i uge 14 med bækkenløsning. Havde to gange halsbetændelse under graviditeten, flere forkølelser og døjede meget med hovedpine. Blev ekstremt kræsen og den mindste lugt Af røg, krydderier og diverse andet, og jeg var overmandet af kvalme. (Og så havde jeg konstant lyst til marcipan is, fordi min mand af en eller anden grund lugtede af det) Var til sidst under observation for svangerskabsforgiftning.
Med sønnen var der ikke skyggen af kvalme. Havde en blærebetændelse omkring uge 8 og reagerede dårligt på penicillinen. Blev sygemeldt med bækkenløsning i uge 12. Var ikke syg på noget tidspunkt. Hverken smagsløg eller lugtesans ændrede sig, og havde ingen øget appetit. Fra uge 30 var jeg sengeliggende, men for datterens skyld kæmpede jeg mig igennem 5 dage i sommerhus i uge 32. Derefter var jeg ikke udenfor en dør, andet end når graviditeten tvang mig til det. Sov stort set ikke mere end to timer i træk de sidste mange uger og havde smerter selv når jeg lå stille.
Så jeg skal ikke have flere børn.
Anmeld
Citér