Fortælle om ny partner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2017

Anonym trådstarter

Der er også lige det her i det at da vi slå op havde vi aftalt at vente med at fortælle børnene det til vi var samlet og det faldt naturligt. Det gjorde det en dag og jeg fortalte at vi havde aftalt ikke at være kærester mere. Det vidste sig så at han have fortalt børnene det flere uger i forvejen uden jeg havde fået det af vide. Så børnene har gået og gemt på det. 

Jeg er derfor lidt bange for at han vil fortælle børnene om ham den nye på samme måde og i negative vendinger. Jeg vil gerne selv have lov at præge deres førstehåndsindtryk af ham så det bliver vellykket.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2017

Anonym

Hvis det var mig ville jeg:

sørge for at have en gyldig samværsaftale på plads, en som kan fuldbyrdes af fogedretten. 

Jeg ville starte med at tage en snak med ex’en om at vi ikke kan finde sammen igen. 

Efter 3-6 mdr ville jeg fortælle om den “nye” kæreste. 

Anmeld Citér

13. november 2017

Anonym trådstarter

Hvis det var mig ville jeg:

sørge for at have en gyldig samværsaftale på plads, en som kan fuldbyrdes af fogedretten. 

Jeg ville starte med at tage en snak med ex’en om at vi ikke kan finde sammen igen. 

Efter 3-6 mdr ville jeg fortælle om den “nye” kæreste. 

Har taget snakken med ham. 

Ved ikke med samværdsaftale, han ser dem her hos mig da han ikke magter det alene.

Anmeld Citér

13. november 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Der er også lige det her i det at da vi slå op havde vi aftalt at vente med at fortælle børnene det til vi var samlet og det faldt naturligt. Det gjorde det en dag og jeg fortalte at vi havde aftalt ikke at være kærester mere. Det vidste sig så at han have fortalt børnene det flere uger i forvejen uden jeg havde fået det af vide. Så børnene har gået og gemt på det. 

Jeg er derfor lidt bange for at han vil fortælle børnene om ham den nye på samme måde og i negative vendinger. Jeg vil gerne selv have lov at præge deres førstehåndsindtryk af ham så det bliver vellykket.

Har du fortalt ham om kæresten eller bare at det er slut for alvor? 

Jeg talte med mine børn om at jeg havde en kæreste - når det faldt naturligt! Det er ikke en samtale jeg selv tog op. I starten spurgte den store lidt ind (5år), ville gerne vide hvad han hed og hvordan han så ud. Det fik han lov til, på et billede. Men han ytrede også at han ikke ville møde ham! Og det respekterede jeg. Efter noget tid sagde han selv at han gerne ville møde ham, og så gjorde han det ved en anledning hvor der også var andre af mine venner som ungerne kendte godt, så det ikke blev sådan noget forstillet noget. Men nu kendte mine børn heller ikke den nye i forvejen.  

Jeg synes det var rigtig fint at vi på den måde kunne tale om det inden og netop selv kunne ligge en positiv stemning omkring det hele. I tilfælde af, at der skulle være negative toner hos far, men det tror jeg nu ikke der var. Så "dum" er han alligevel ikke  

Anmeld Citér

15. november 2017

Kurt_H

Anonym skriver:

Hvornår og hvordan fortæller man sine børns far at man har en ny.

vi var sammen i 10+ år, og havde et meget turbulent men dog også stabilt forhold som var præget at skænderier, hårdt tone og psykisk terror. 

Vi har været på vej væk fra hinanden i årevis, men vi har alligevel holdt fast fordi vi kun har hinanden. Ingen familie få venner osv.

for 1 år siden tog jeg skridtet og flyttede fra ham, og for tre måneder siden stoppede vores forhold, vi havde så aftalt at tænke over om vi måske kunne finde sammen igen, og lidt lavet en uskrevet regel om vi ikke fandt andre.

men for 2 mdr siden mødte jeg en, som jeg virkelig har det godt sammen med. Men hvor længe skal jeg holde det skjult? 

Man er vel nødt til at fortælle eksen om det, for børnenes skyld også, inden de skal møde ham på et tidspunkt.

er så bange for hans reaktion og hvordan vores samarbejde vil blive efterfølgende. Og har selvfølgelig heller ikke lyst til at såre ham.

men kan ikke holde mig fra den her fyr jeg har mødt, samtidig føler jeg mig som et skidt menneske når nu ham den første forventer at jeg ikke rør andre ihvertfald et halvt til et helt år.

Du skal på ingen måde finde dig i psykisk terror eller vold ! Dine børn bør være din første prioritet og børnenes far sidste.

Hvis du er flyttet fra ham og jeres forhold er slut, så er du da fri til at gøre som du ønsker det.

Flyttede du væk med børnene ? Så kan du jo godt lade "bomben" falde. Han har ingen råderettigheder over dig, uanset "indgået uskrevne" regler, fordi de bla. er indgået under trykket forhold.

Såre ham ? Årh hold nu lige op ! Han har udsat dig for psykisk terror

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.