Vi snakker meget om parterapi lige nu. Min mand er villig til at gøre alt! I bund og grund er jeg også villig til at gøre alt, for jeg elsker ham for stadig og jeg ved at jeg aldrig finder en mand, der vil mig og vores familie SÅ meget. Han er en fantastisk far og synes at det er forfærdeligt, hvis vores børn ikke har os begge to i dagligdagen 
Samtidig føler jeg nok, at jeg ikke har mere at give af. Vi skændes over dumme, ligegyldige ting, nærmest på daglig basis. Vi er en aktiv familie, som ynder at tage på ferie, ture og ellers bare være sammen. Men der er bare skår i glæden, når vi ikke kan finde ud af at være nærværende og nyde hinanden. 
Jeg tænker ofte, at jeg ville være en bedre mor uden min mand, fordi jeg så ikke skal bruge energi på at være sur på ham. Samtidig kan jeg jo også godt se, at jeg bliver endnu mere hængt op med tre børn, som alenemor. Årh, jeg synes bare at det er SÅ svært!
Altså så tænker jeg der er noget at kæmpe for 
Som bonusmor ved jeg at græsset er ikke grønnere på den anden side. Som en klog kone sagde til mig på et tidspunk, skilsmisse er ikke en løsning på problemerne, det er kun at udskifte et problem med et andet. Når man bliver skilt skal man ikke forvente at tingene kommer til at gå efter ens hoved. Der er større sandsynlighed for at I skændes om flere ting, fordi man ikke tager hensyn til hinanden på samme måde når man ikke er i et forhold. Der vil kunne komme ændringer på MANGE ting især når/hvis en af jer får en ny kæreste.. Og selvfølgelig så har man slet ikke børnene hele tiden. Man har ikke rettigheder til at deltage til alle børns arrangementer, hvis man ikke har barnet på dagen. Man kan synes noget skal prioteres hvor den anden gør noget stik modsat, og så er det bare at sluge alverdens kameler..
For ikke at sige sådan en ting som jul, nytår og fødselsdag, der er det meget ofte at man kun får hvert andet år.. så får man enten den ene, eller den anden om året..
Fx min bonus's mor kommer til at have hende 14 dage i forbindelse med jul i år. og så har vi bonus i 14 dage efterfølgende i forbindelse med nytår og fødselsdag.. Og fordi det går sammen med samvær for både mor og far.
For ikke at sige, det er jo ikke en garanti at du får bopælen, og selv hvis du får bopælen, så er der mange mænd som nu vil have mere samvær end for 25 år siden..
Når ja for ikke at sige, hvis du har et problem med pyt knappen nu, så bliver det kun værre efter en skilsmisse, fordi der vil være så mange ting du intet har noget at sige i.. Prøv at forestil dig at du ikke har ret til at vide, hvem dit barn møder, hvor dit barn befinder sig.. Hvis din mand besluttede sig får det så har du heller ikke ret til at kende din mands adresse.. Efter en skilsmisse.
Du skal virkelig opveje fordele og ulemper.
Gentager, er der den mindste kærlighed så gør alt I kan.. Hvis manden er med på den, så synes jeg det er synd ikke at gribe chancen! 
Jeg lever i det på 6 år. Det har aldrig været en dans på roser. De har været fra hinanden i 7 år. Det blev bedre da min mands eks begyndte at snakke med mig, fordi så var hun tvunget til at formulere sig på en ordentlig måde. Så nu går den primære kommunikation igennem hende og mig, hvilket er meget nemmere at komme frem til noget vi alle kan være tilfredse med, fordi de to nemt kan komme op og toppes hvis de skal kommunikere selv.