Nogen som har et godt råd (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.848 visninger
13 svar
6 synes godt om
2. november 2017

Anonym trådstarter

Hej baby !

Nu er det sådan at jeg har fået en kæreste som virkelig er super sød & han ønsker at være en del af min lille familie !

Har en dreng i forvejen, som han ønsker at møde & skal lære at kende & være det han nu kan for ham, han skal ikke være hans nye far, men mere mors kæreste, men min søns ven nærmest eller hvordan man forklare det !

Men samme tid venter jeg mig & min nye baby i maven kommer ikke til & se faren, men så har vi snakket om han jo nærmest bliver far til min kommende baby !

Så er mit spørgsmål hvordan forklare man lige ens ældste barn at der vil blive en forskel på nær kontakt da de jo får forskellige tilknytninger til min kæreste !

Eller er jeg bare bange for at gøre for stor forskel for det ønsker jeg/vi virkelig ikke !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2017

Stivdie

Hej du,

Først, stort tillykke med kærligheden! 

Hvor gammel er din dreng? Og ser han sin far på fast basis? Og har baby's far nogensinde været i din drengs liv?

Hvis han har en vis alder (fx 3-4 år) og ser sin far fast, så tænker jeg det kommer ret naturligt, for så har han jo allerede en far og får det behov dækket. Og hvis baby's far aldrig har været i sin søns liv, så tror jeg ærligt ikke din søn vil tænke så meget over andet end, at din nye kæreste må være far til baby.

Og i og med din nye kæreste reelt ikke er far til nogle af børnene, så tænker jeg ikke at behandlingsforskellen bliver så stor. Selvfølgelig vil han indgå mere i opdragelsen af det barn, som ikke kender sin far og som kommer til at være hos Jer hele tiden, hvor han naturligt vil træde en smule mere i baggrunden hos den store, som jo også har/får et andet liv ude af huset med sin far og på sigt dennes nye kæreste. 

Anmeld Citér

2. november 2017

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Hej du,

Først, stort tillykke med kærligheden! 

Hvor gammel er din dreng? Og ser han sin far på fast basis? Og har baby's far nogensinde været i din drengs liv?

Hvis han har en vis alder (fx 3-4 år) og ser sin far fast, så tænker jeg det kommer ret naturligt, for så har han jo allerede en far og får det behov dækket. Og hvis baby's far aldrig har været i sin søns liv, så tror jeg ærligt ikke din søn vil tænke så meget over andet end, at din nye kæreste må være far til baby.

Og i og med din nye kæreste reelt ikke er far til nogle af børnene, så tænker jeg ikke at behandlingsforskellen bliver så stor. Selvfølgelig vil han indgå mere i opdragelsen af det barn, som ikke kender sin far og som kommer til at være hos Jer hele tiden, hvor han naturligt vil træde en smule mere i baggrunden hos den store, som jo også har/får et andet liv ude af huset med sin far og på sigt dennes nye kæreste. 

Min søn bliver snart 8 år & ja han ser sin far derfor jeg også skrev at han ikke skulle have en ny far, men mere mors kæreste, men samme tid en ven !

Nej faren til baby har aldrig vært i vores fælles liv, han er ikke klar over hvem som er far til baby !

Det kan jo være det kommer så naturligt når jeg har født, men tænkte bare en del over det her de sidste dage !

Tak, ja det er dejligt at kærligheden osse er kommet til mig

Anmeld Citér

2. november 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Hej baby !

Nu er det sådan at jeg har fået en kæreste som virkelig er super sød & han ønsker at være en del af min lille familie !

Har en dreng i forvejen, som han ønsker at møde & skal lære at kende & være det han nu kan for ham, han skal ikke være hans nye far, men mere mors kæreste, men min søns ven nærmest eller hvordan man forklare det !

Men samme tid venter jeg mig & min nye baby i maven kommer ikke til & se faren, men så har vi snakket om han jo nærmest bliver far til min kommende baby !

Så er mit spørgsmål hvordan forklare man lige ens ældste barn at der vil blive en forskel på nær kontakt da de jo får forskellige tilknytninger til min kæreste !

Eller er jeg bare bange for at gøre for stor forskel for det ønsker jeg/vi virkelig ikke !

Jeg er ikke med - hvem er far til babyen?

Anmeld Citér

2. november 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg er ikke med - hvem er far til babyen?

Kan det ikke være ligemeget ud fra mit spørgsmål ?

Kan fortælle så meget det ikke er min kæreste som er far til barnet..

Anmeld Citér

2. november 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Kan det ikke være ligemeget ud fra mit spørgsmål ?

Kan fortælle så meget det ikke er min kæreste som er far til barnet..

Det er da ikke ligemeget, hvis der er en sandsynlighed for at han skal være i barnets liv, hvilket jeg da håber? Hvor længe har du og din nye kæreste været sammen? Hvorfor skal han være venner med dit barn? Altsp hvis i skal bo sammen, og han er hos jer meget, kan han ikke undgå at være nødt til at tage del i almindelig opdragelse og sådan. 

Anmeld Citér

2. november 2017

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Det er da ikke ligemeget, hvis der er en sandsynlighed for at han skal være i barnets liv, hvilket jeg da håber? Hvor længe har du og din nye kæreste været sammen? Hvorfor skal han være venner med dit barn? Altsp hvis i skal bo sammen, og han er hos jer meget, kan han ikke undgå at være nødt til at tage del i almindelig opdragelse og sådan. 

Som jeg skrev så kommer faren til barnet ikke til og være en del af barnets liv !

Ja vi skal da bo sammen, men tror desværre jeg udtrykker mig forkert !

Anmeld Citér

2. november 2017

Rosa-Sofia

Dit spørgsmål går på, hvordan du undgår, at din kæreste får en tættere relation til dit ene barn end til dit andet barn? Er det rigtigt forstået? 

Anmeld Citér

2. november 2017

Anonym trådstarter

Nupa-Sofia skriver:

Dit spørgsmål går på, hvordan du undgår, at din kæreste får en tættere relation til dit ene barn end til dit andet barn? Er det rigtigt forstået? 

Tror mere jeg er bange for at min baby som kommer næste år får et tættere bånd til min kæreste da vi ikke ønsker af lave forskel !

Anmeld Citér

2. november 2017

Rosa-Sofia

Anonym skriver:

Tror mere jeg er bange for at min baby som kommer næste år får et tættere bånd til min kæreste da vi ikke ønsker af lave forskel !

Altså jeg tror ikke helt, at det kan undgås, at baby får et lidt tættere forhold til ham, når han er en del af jeres liv fra fødslen og det er den eneste far, han/hun kommer til at kende. I forhold til storebror, der er 8 år og har sin egen far. Men nu er der jo forskel på, hvordan man er sammen med en baby og en 8-årig. Og jeg tænker ikke, at den ene relation nødvendigvis behøver at være "bedre" end den anden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.