Mangler svar..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.059 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2017

Anonym trådstarter

Nu har jeg prøvet at forhøre mig både ved læge og ved mange andre.. men der er ingen der kan give mig et rigtig svar.. ihvertfald ikke et præcis.. 

Jeg har mild pco, jeg har ingen symptomer overhovedet udover for mange æggblære. Jeg har regelmæssig mens og også ægløsning (ifølge test) 

Min mand og jeg har prøvet PB i over 2 år og der er intet sket, så derfor venter vi på svar fra fertilitetsklinik omkring opstart af behandling. 

Vi er blevet tjekket begge 2 og min kæreste har normalt sædkvalitet og jeg pco. 

Jeg fik taget blodprøver, både insulin, amh og testoron. Insulinen var i den normale, min amh lød på 94,5 og mit testoron var minimalt forhøjet, intet som ville kunne påvirke. 

Jeg fik også tjekket min slimhinde og den var tiptop.

Det eneste de kunne se som negativt var min ene æggeleder var lukket, men det ville han ingen gang se som negativt grundet min regelmæssige mens :-) 

Mit spørgsmål er så, at jeg kan læse mange steder at pco piger der er i fertilitetsbehandling for hjælp til at få deres æg til at vokse.  Hvad er det som gør æggene ikke vokser? Når jeg har mens OG ægløsning burde mine æg så ikke vokse sig store nok? 

Eller hvad er det præcis der gør æggene ikke vil vokse?:-) 

Kram

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2017

Babilooo

Få hjælp hos en klinik der er mange der får styr på deres pco ved hjælp. 

Spis pco venligt mad... 

og en manglende fungerende æggelder gør da dine chancer en del mindre hvis du ikke får hjælp tænker jeg.

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym

Jeg ved ikke meget om PCO, men i en normal cyklus er det kun ønsket, at én æggeblære vokser sig stor, mens det i behandling er ønsket, at mange vokser  Så derfor får man hormoner, som skal hjælpe dem på vej. Hvis du forstår, hvad jeg mener? Jo flere store æggeblærer, jo større er chancen for at kunne hente flere æg ud 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Bella&Lina

Anonym skriver:

Nu har jeg prøvet at forhøre mig både ved læge og ved mange andre.. men der er ingen der kan give mig et rigtig svar.. ihvertfald ikke et præcis.. 

Jeg har mild pco, jeg har ingen symptomer overhovedet udover for mange æggblære. Jeg har regelmæssig mens og også ægløsning (ifølge test) 

Min mand og jeg har prøvet PB i over 2 år og der er intet sket, så derfor venter vi på svar fra fertilitetsklinik omkring opstart af behandling. 

Jeg fik taget blodprøver, både insulin, amh og testoron. Insulinen var i den normale, min amh lød på 94,5 og mit testoron var minimalt forhøjet, intet som ville kunne påvirke. 

Det eneste de kunne se som negativt var min ene æggeleder var lukket, men det ville han ingen gang se som negativt grundet min regelmæssige mens :-) 

Mit spørgsmål er så, at jeg kan læse mange steder at pco piger der er i fertilitetsbehandling for hjælp til at få deres æg til at vokse.  Hvad er det som gør æggene ikke vokser? Når jeg har mens OG ægløsning burde mine æg så ikke vokse sig store nok? 

Kram

Hvis du har fået tjekket at du HAR ægløsning, så er der ikke så meget hormoner kan gøre for dig. Jeg havde ikke ægløsning (har også pco) og derfor fik jeg hormoner som modnede et æg og frigav ægget da det var modnet nok = ægløsning. Og så blev jeg gravid 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Bella&Lina

Anonym skriver:

Jeg ved ikke meget om PCO, men i en normal cyklus er det kun ønsket, at én æggeblære vokser sig stor, mens det i behandling er ønsket, at mange vokser  Så derfor får man hormoner, som skal hjælpe dem på vej. Hvis du forstår, hvad jeg mener? Jo flere store æggeblærer, jo større er chancen for at kunne hente flere æg ud 

Nej ikke nødvendigvis, som pco kvinde der eks skal insemineres er det overhovedet ikke med formål at der skal være flere æg der løsnes på én gang, det ville jo forøge risikoen for flerfoldsgraviditet, hvilket altså ikke er meningen ... 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kram

Hvordan er det tjekket, at du har ægløsning?.

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvordan er det tjekket, at du har ægløsning?.

Som.jeg skriver ifølge test. Jeg er ikke blevet tjekket ved læge endnu :-) 

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym

Anonym skriver:

Som.jeg skriver ifølge test. Jeg er ikke blevet tjekket ved læge endnu :-) 

Pco-piger producerer LH som alle andre, problemet er dog, at de ikke løsner et modent æg. Af den grund anbefales PCO'ere ikke ægløsningsteste, fordi de er misvisende.

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym

PCO kvinder har som udgangspunkt kronisk forhøjet LH hormon,og vil derfor altid teste positiv på en ÆL test,men de får ikke ÆL,da der ikke dannes nok FSH,til at folliklerne vokser.

Anmeld Citér

31. oktober 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

PCO kvinder har som udgangspunkt kronisk forhøjet LH hormon,og vil derfor altid teste positiv på en ÆL test,men de får ikke ÆL,da der ikke dannes nok FSH,til at folliklerne vokser.

Altså vil jeg igennem hele min cyklus teste positiv? For jeg testede først positiv på dag 16 inden da var de negative også efter følgende:-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.