StineW79 skriver:
Når det er sådan en god ven, ville jeg tænke at i jo evt ku lægge ud med at tage en snak med hans forældre omkring, hvor glade i er for at have ham på besøg.
Gå videre med at sige, at han altid er velkommen i jeres hjem, og at det dejligt for jeres dreng, at ha en god ven.
Derefter ka i sige at de ik ska bekymre sig om, om det er til besvær for jer, da i ser ham som en del af familien ( når nu de har sagt, de ik vil være til besvær)
Min bedste veninde og jer, boede nærmest på skift ved hinanden. Når vi var 3 uger på ferie, var hun altid med, i weekenderne sov vi på skift hos hinanden, fra fredag til søndag. Når de var i sommerhus var jeg med. Og vi spiste sammen 3-5 gange om ugen.
Så de venskaber, man får som barn, er bare super vigtige. Og børn ved hvornår de er velkommen, så det er fedt, i alle er så glade for hinanden! Vh Stine
Jeg ytrer faktisk altid glæden ved at have deres søn til lege - og soveaftaler. Så jeg tror slet ikke de er i tvivl om at drengen er mere end velkommen hos os altid.
Men det er deres egen samvittighed der skinner igennem, fordi de ofte er så fortravlet og ofte taler om at drengene snart skal hjem til dem og hygge, lege, sove, spise osv. Men de har bare aldrig tiden til det - hvilket jeg ofte har sagt at de slet ikke skal tænke. Og at de på ingen måde skal gengælde noget som helst, da drengene bare hygger sig helt vildt hos os og nyder tiden med hinanden og slet ikke er til besvær.
Vores søns ven er ikke i tvivl om at han er velkommen her - bliver hørt og lyttet til og talt med. Og jeg tænker selvfølgelig også at jo ældre drengene bliver, jo mere styrer de selv deres aftaler og så stopper de nok helt automatisk med at kaste drengen fra pasningssted til pasningssted.
Det der bare rammer mig allermest er nok at det er de sidste 6 år det har været sådan - og intet har ændret sig.