Cherraly skriver:
Det tror jeg også du har ret i. Men alternativet er jo så bare at lade som ingenting. Så er man også med til at understøtte det image han tegner udadtil - af en helt almindelig fyr, med almindelig omgangskreds, vellidt af folk omkring sig. Hvis der bare er 1% chance for, at der tilføjes en ekstra "nuance" i det billede, for den nye kæreste, er det måske bedre end 0.
Ja, man kan jo altid håbe, at den nye flamme har det i baghovedet.
I TS´s situation synes jeg hun skal sige noget, hvis hun føler for det.
Men jeg er ikke enig i, at man har nærmest har pligt til at advare en ny kæreste. Det kommer an på, hvilken situation, man selv står i.
Jeg har selv været i et usundt forhold (dog ikke fysisk vold - men nok kun fordi jeg var heldig), men grov manipulation og nok det man kan kalde psykisk vold. Jeg endte også i en voldsom depression, og efter at jeg var kommet ud af kløerne på ham, havde jeg bare brug for at holde ham helt ude af mit liv.
I dag er jeg stærk og ligeglad med, hvad han siger, men i de første år var jeg stadig sårbar og orkede ikke at blive trukket igennem sølet én gang til - jeg orkede ikke hans kommentarer, orkede ikke at blive såret igen, orkede ikke at risikere en ny depression - og jeg ved også, at han ville have bedt mig om at holde mit langt væk fra hans nye kæreste. Så nej - det ville ikke være min opgave at advare en ny kæreste - det må hendes veninder klare.
Han endte med at gifte sig med en kvinde, han kom sammen med samtidig med, at han og jeg var kærester - og jeg fik også en del mindre pæne sms´er fra hende.
Anmeld
Citér