Okay, jeg kan godt se at vandene er lidt splittede her, så jeg vil gerne bede folk om lige at tage et skridt tilbage og passe på hvad de siger (skriver) til hinanden. Der er selvfølgelig ingen der gør noget i ond vilje, hverken hvis de ville vælge den ene eller den anden familie "til" eller "fra".
Jeg er heller ikke ude på at skubbe min mand eller hans familie ud af billedet og have min familie til at overtage det hele, men jeg har trods alt 2 familier - min biologiske familie og min plejefamile og bare fordi de ikke er biologiske, anser jeg ikke min plejefamilie for at være mindre familie end den anden.
I får lige lidt mere information, da det nok er nødvendigt. Vi ser svigerforældrene oftere end vi ser min plejefamilie, da de bor en del tættere på. Vi ser dem hver/hver anden uge. Min mands bror ser vi dog ikke særlig ofte, da han har valgt at flytte langt væk og meget sjældent kommer på besøg hos sine forældre - det er omtrent 6 måneder siden vi sidst så ham. Han meldte endda fra til vores datters fødselsdag.
Vi har børn - 2 styk af slagsen - og har været sammen i nogen tid. Vi plejer at være til "jul" hos svigerfamilien (med forældre, søskende, bedsteforældre, onkler, tanter og det hele) den 26., men i år tager svigerforældrene sydpå på juledag og kommer først hjem efter nytår, så det er ikke en mulighed at ligge det senere. Hvis vi skulle finde en anden dag, skulle det være tidligere og så skulle det være "allerede" d. 16./17. og det synes min svigermor er for tidligt.
Min mand har selv sagt at han ikke "gider" med til den "jul" hos hans bedsteforældre osv. d. 26. når hans forældre ikke skal med. Hans søskende kommer heller ikke. Derfor valgte vi at tage med til den lille jul som mine forældre egentlig holder for at mine brødres kærester (som holder den rigitge jul med egne familier) også kan få gaver og alt det der.
Svigerfamilien holder desuden ikke "rigtig" jul, men spiser bare julemad og bytter gaver. Der er ingen juletræ, julesalmer eller noget, hvilket er den primære årsag til at vi (i fællesskab som par og familie) har valgt at holde selve juleaften sammen med min familie, da vi juler totalt igennem.
Anmeld
Citér