Julen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
19 svar
28 synes godt om
22. oktober 2017

Anonym trådstarter

Uha, jeg synes at den er lidt svær, den situation jeg er i.

Nu har jeg i de sidste mange år, lige siden at jeg fyldte 18, været på besøg hos mine plejeforældre til en "lille" juleaften sammen med mine plejesøskende og mine plejeforældres egne 2 børn. Dette gør vi den 23. december. Jeg var godt nok "kun" i pjejefamile i 3 år, men de 3 år gjorde rigtig meget for mig og på trods af at mine plejeforældre bor langt væk, ser jeg dem mindst en gang om måneden. Jeg prøver også at se mine plejesøskende, men det er svært at finde til til det hele, så det bliver ikke så ofte som jeg ville ønske.

I år er vi dog blevet inviteret hjem til mine svigerforældre for at holde jul samme dag, da det (åbenbart) er den eneste dag elle deres børn (+børnebørn) kan komme med.

Jeg er meget splittet over hvad jeg skal vælge. Min mand siger at det er op til mig og at han godt forstår, hvis jeg vælger hans familie "fra", men jeg synes bare ikke at det er helt rimeligt af mig, da vi skal holde jul med hele min familie den 24. og en "ekstra" jul med mine forældre og søskende den 26.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2017

Aspek

Åh den jul, sikke mange udfordringer den altid giver .

Jeg synes du skal vælge at tage til jul med din svigerfamilie. I skal være sammen med resten af din familie til to andre “julefejringer”, hvorfor det ville være rimeligt at tage med hos din svigerfamilie. Du er selv inde på rimeligheden i det.

Jeg kan godt forstå du gerne vil holde fast i at se din plejefamilie. Kunne der ikke findes en anden dag til det, omend bare til en gang julehygge? Det er kun en aften der er tale om og at du ikke ser plejefamilien den dag du plejer, betyder jo ikke at du ikke ser dem- jeg læser du prioriterer at se dem ofte.

Der handler for mig om at du aktivt også vælger din svigerfamilie til, fremfor fokus på at vælge din plejefamilie fra.

Må du få en dejlig jul, hvorend du ender med at tilbringe den

Anmeld Citér

22. oktober 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Op i r**** med rimelighed. Det handler om en tradition med nogle mennesker som har betydet og stadig betyder meget for dig og den du er som person. Hvis svigerfamilien er empatiske mennesker vil de godt kunne forstå hvis du prioriterer plejefamilien. Og hvis ikke de er, så er det bare ærgerligt. 

Tag til plejefamilien den 23. og planlæg noget hygge med svigerne en anden dag. 

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Sprit25

IenFart skriver:

Op i r**** med rimelighed. Det handler om en tradition med nogle mennesker som har betydet og stadig betyder meget for dig og den du er som person. Hvis svigerfamilien er empatiske mennesker vil de godt kunne forstå hvis du prioriterer plejefamilien. Og hvis ikke de er, så er det bare ærgerligt. 

Tag til plejefamilien den 23. og planlæg noget hygge med svigerne en anden dag. 

Ej! Det er da ikke fair. Svigerfamilien er da også vigtige mennesker i hendes liv<3 det skal da ikke gå udover dem at hun har en “skilsmisse” situation? Hvad så når der kommer børn? 

Anmeld Citér

22. oktober 2017

IenFart

“Fair” og “det skal ikke gå ud over dem” giver jeg ikke meget for i den her sammenhæng. Jeg er meget lidt tilhænger af alt det jule millimeter demokrati.

Hvis de som sagt er rummelige mennesker så vil de forstå hendes dilemma og så planlægger de sig forhåbentlig ud af det på en god måde de kommende år. 

Anmeld Citér

22. oktober 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tror jeg ville vælge at følge traditionen. Det er da en fantastisk gave du har fået i din plejefamilie og så fedt, at i alle holder ved.

Også måske fremad rettet, hvis svigerfamilien vil holde den 23, så kør det på skift. Vh Stine 

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Ena

Hvis I ikke har børn, ville jeg til enhver tid holde det med min egen familie. Den tid, hvor man af hensyn til sine børn, hver anden jul må holde det med sin (nok så skønne) svigerfamilie kommer og så er det bare med at nyde tiden med jul i familiens skød ligesom man plejer inden plejer dør.

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Sprit25

IenFart skriver:

“Fair” og “det skal ikke gå ud over dem” giver jeg ikke meget for i den her sammenhæng. Jeg er meget lidt tilhænger af alt det jule millimeter demokrati.

Hvis de som sagt er rummelige mennesker så vil de forstå hendes dilemma og så planlægger de sig forhåbentlig ud af det på en god måde de kommende år. 

Jeg anser mig selv som et rummeligt menneske. Men der skal være plads til alle. Og jeg synes simpelthen ikke det er fair at udelukke en hel familie. 

Hvorfor skal svigerfamilien ændre sig? 

Anmeld Citér

22. oktober 2017

snuskesmor

Det lyder som om plejefamilien er vigtig for dig, så hold fast i den -- men vær fleksibel ifht at se svigers en anden dag?

Anmeld Citér

22. oktober 2017

IenFart

Sprit25 skriver:

Jeg anser mig selv som et rummeligt menneske. Men der skal være plads til alle. Og jeg synes simpelthen ikke det er fair at udelukke en hel familie. 

Hvorfor skal svigerfamilien ændre sig? 

De bliver vel heller ikke fravalgt fordi hun ikke kommer. Deres søn kan da stadig dukke op og så må de jo prøve at tilrettelægge det anderledes fremadrettet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.