Ena skriver:
Der må være stor forskel på, hvad Mødrehjælpen kan tilbyde. Jeg mener ikke, at det nødvendigvis er forkert, at et forløb hos Mødrehjælpen ikke er nok. Men i nogle byer har de mulighed for at tilbyde længere individuelle forløb hos en psykolog og gruppeterapi faciliteret af psykologer. Hvis de ikke kan tilbyde det, der er brug for, er de meget dygtige til at hjælpe folk videre, fordi de har et godt overblik over tilbud i byen/kommunen, som en læge sjældent har.
Du har ret i, at de kan hjælpe med at rådgive om relevante tilbud. Og måske tager jeg fejl i, at de ikke tilbyder længerevarende terapeutiske forløb - det var blot ikke mit indtryk, da jeg var interesseret i at arbejde der frivilligt som psykolog, der gav de udtryk for at det mere var en "drop ind" - agtig tilgang. Men det kan selvfølgelig være, at det er lokalt, det er sådan.
Og nu kan man selvfølgelig ikke generalisere, men det er min oplevelse, at I mange af de tilfælde, der handler om dybe ar fra opvæksten, så kan der ofte være behov for årelange forløb - hvilket jeg ikke tror, mødrehjælpen udbyder. Det lyder måske lidt håbløst at læse for TS, men dels kan jeg naturligvis ikke vurdere om det er tilfældet for hende, men derudover skyldes det også, at det er noget, der kan kræve intensivt arbejde, hvor det er fordelagtigt at sprede det ud tidsmæssigt, frem for et kort tre måneders forløb med en samtale om ugen.. Men det er ikke håbløst at få hjælp og få det bedre. TS, bare det at du har den indsigt du har, det hjælper dig rigtig meget på vej. Og om ikke andet kan et kortere forløb garanteret aflaste dig her og nu og løse op for en del 
Anmeld
Citér