Gratis psykologhjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
15 svar
3 synes godt om
20. oktober 2017

Anonym trådstarter

hej alle,

jeg kommer fra en socialt belastet familie og har været barn af systemet hele mit liv. Plejefamilie, opholdssted you name it. Jeg er blevet kastet rundt, fravalgt, kastet rundt, fragt igen. Der er ingenting galt med mig, det er uheldige omstændigheder, men det har gjort at jeg nærmest intet selvværd har, jeg føler jeg er til besvær uanset hvor jeg kommer. Jeg føler ikke jeg fortjener det når der sker noget godt for mig. Jeg er 26 år nu og det påvirker mig hver dag. Det påvirker alle relationer jeg danner. Jeg lider af commitment issues, simpelthen fordi jeg er bange for at blive forladt, lige som jeg er blevet det så mange gange i min opvækst. Jeg er bange for jeg aldrig finder kærligheden. Jeg tænker nogle gange det ville være nemmere for alle hvis jeg bare forsvandt. Jeg føler ikke jeg fortjener mine børn. Jeg synes ikke jeg altid behandler dem lige pænt, især den store (6 år) presser mig. Vi elsker alle hinanden himmel højt herhjemme, men der skal ikke meget til at skubbe mig ud over kanten hvor jeg snapper af ham. Men jeg har ingen energi. Intet overskud. Jeg er træt konstant. Jeg kan ikke holde til det mere.

Jeg vil rigtig gerne arbejde med mig selv, men jeg kan ikke gøre det alene. Jeg ønsker ikke at tale med min familie, jeg vil gerne tale med en der ikke kender mig. Jeg er på SU og har ikke råd til psykolog. 

Er der nogen der ved om man med min baggrundshistorie kan få bevilliget noget ved kommunen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2017

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

snakke med din læge. også ved jeg ikke hvor du bor. nogle steder ha de trvær fagligt Team. fx Aalborg 

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Mille123

Anonym skriver:

hej alle,

jeg kommer fra en socialt belastet familie og har været barn af systemet hele mit liv. Plejefamilie, opholdssted you name it. Jeg er blevet kastet rundt, fravalgt, kastet rundt, fragt igen. Der er ingenting galt med mig, det er uheldige omstændigheder, men det har gjort at jeg nærmest intet selvværd har, jeg føler jeg er til besvær uanset hvor jeg kommer. Jeg føler ikke jeg fortjener det når der sker noget godt for mig. Jeg er 26 år nu og det påvirker mig hver dag. Det påvirker alle relationer jeg danner. Jeg lider af commitment issues, simpelthen fordi jeg er bange for at blive forladt, lige som jeg er blevet det så mange gange i min opvækst. Jeg er bange for jeg aldrig finder kærligheden. Jeg tænker nogle gange det ville være nemmere for alle hvis jeg bare forsvandt. Jeg føler ikke jeg fortjener mine børn. Jeg synes ikke jeg altid behandler dem lige pænt, især den store (6 år) presser mig. Vi elsker alle hinanden himmel højt herhjemme, men der skal ikke meget til at skubbe mig ud over kanten hvor jeg snapper af ham. Men jeg har ingen energi. Intet overskud. Jeg er træt konstant. Jeg kan ikke holde til det mere.

Jeg vil rigtig gerne arbejde med mig selv, men jeg kan ikke gøre det alene. Jeg ønsker ikke at tale med min familie, jeg vil gerne tale med en der ikke kender mig. Jeg er på SU og har ikke råd til psykolog. 

Er der nogen der ved om man med min baggrundshistorie kan få bevilliget noget ved kommunen? 

Tidligere kunne man også få bevilliget 10 gange ved egen læge, hvor man kunne tale tingene ud, det hjalp på det jeg”tumlede” med. Nu et jeg med på dit ikke løses på 10 gange, men måske det kan give noget luft!?

Anmeld Citér

20. oktober 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Prøv at undersøge et Falck abonamant. 

Min veninde fik psyk hjælp, gennem deres. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Hvor bor du henne? 

I Odense har de noget. Både via pykoterapautisk team men også gratis psykolog til unge under 30 mener jeg det er (Det sidste er forsøgsordning og kun for dem der bor i Odense kommune.)

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Ena

Anonym skriver:

hej alle,

Du kan kontakte Mødrehjælpen 

Anmeld Citér

20. oktober 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

hej alle,

Da jeg læste til pædagog, fik vi fortalt at vi kan snakke med en psykolog som er tilknyttet seminaret og hvis det så var noget der krævede mere ville denne psykolog lave en henvisning til en psykolog. Så prøv at undersøge om der er noget via dit studie. 

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Flomama

Reglerne er meget stramme. Du kan få henvisning hvis du har en af følgende: 

svær depression 

Moderat til svær ocd 

Sexuelt misbrug 

Ny opstået traume. 

Og selv med henvisning er der egen betaling 

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Anonymor

Flomama skriver:

Reglerne er meget stramme. Du kan få henvisning hvis du har en af følgende: 

svær depression 

Moderat til svær ocd 

Sexuelt misbrug 

Ny opstået traume. 

Og selv med henvisning er der egen betaling 

Det er rigtigt, at der er nogle henvisningkriterier, men  derudover findes der jo øvrige tilbud, rådgivningscentre mv.

Trådstarter, har du en sagsbehandler ved kommunen? Jeg tænker, at det er et sted at starte. Eller eventuelt om du kan få en henvisning fra lægen pga. Depressive symptomer. Jeg tænker bare at mange af de gratis tilbud der ellers er, fx mødrehjælpen, at det nok ikke vil være tilstrækkeligt. Jeg tror, at du har brug for et længere intensivt terapiforløb med en erfaren psykolog, der har erfaring med din problemstillinger, og det får du ikke løst op ved et par gratis samtaler ved fx mødrehjælpen.. Stort kram 

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg fik en henvisning hos lægen, og jeg har intet betalt. (men tror reglerne er blevet værre idag end dengang, så tror det er svært)

Men derudover, så har jeg også betalt for psykolog selv.

Hvis du er medlem af Danmark, så giver de et tilskud, og så koster det faktisk ikke særlig meget

Men ville snakke med din læge - måske kender lægen et andet tilbud, som er gratis? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.