Anonym skriver:
Jeg har en kæreste der gerne skal hvile sig hver dag efter han er kommer hjem fra arbejde. Ergo er jeg faktisk selv med 2 børn på 6 og 2 1/2 år.De larmer selvfølgelig sådan nogle størrelser og vi bor kun på 120 kvm i et plan. Min kæreste bliver vældig sur og skuffet på mig når børnene larmer da han mener at jeg ikke gør nok for at de lige dæmper sig. Men jeg tysser på dem konstant. Vi går udenfor og leger og lukker døren ind til stuen og opholder os andre steder end stuen hvor far hviler sig men lige lidt hjælper det. De larmer og griner og ja som børn nu gør og jeg har vældig dårlig samvittighed over at tysse og nærmest skal blive sur på dem fordi de larmer. Min kæreste er så skuffet på mig og mener at jeg ingen respekt har over for ham og at han har brug for at hvile sig hver dag. Det hjælper ikke at han går ind O soveværelset for det er lige op til stuen. Ergo han føler at han skal tage andre steder hen for at kunne hvile sig. Når jeg F.eks de få gange har haft brug for at hvile mig når jeg har arbejdet I weekenden har han ingen problemer med at få børnene til at dæmpe sig. Hvad gør jeg? Og hvad tænker I om det her??
Først synes jeg din mand/kæreste burde runde lægen og finde ud om der er en fysisk forklaring på, at han skal hvile hver dag - for ja det ville da være skønt, men det er ikke en ndvendighed for de fleste, ja faktisk er det for mange en rigtig dårlig spiral, hvor søvnen om natten så bliver kortere. Måske han også kunne tale med lægen om andre muligheder, fx at gå en lang tur, sidde med en bog i sofaen, se om blodsukkeret kører op og ned eller lignende.
Næste er så rimeligheden i, at børn når de kommer hjem fra institution og skal have deres afslapning, skal være stille så far kan hvile, at de ikke må være i familiens fælles rum? Personligt synes jeg det er dybt urimeligt. HVis det vitterlig er en nødvendig med hvil mens børnene er vågne, så tænker jeg det foregår i soveværelset og det foregår med ørepropper hvis larmen generer (personligt kan jeg hvile i alt slags lam hvis virkelig jeg har behovet, ja kan sågar halvsove mens jeg læser historie.
120 kvm er forresten ikke lidt, og jeres børn bor også i de 120 kvm og skal have ret til at være dem selv og føle sig hjemme netop i de 120 kvm. Forestil dig, at du hver dag når du har haft en lang dag med flere sociale relationer, at så skal du hen til et hjem hvor du er gæst, og du skal overholde flere regler som begrænser det at være dig - ærligt jeg synes det er urimeligt over for jeres børn.
Anmeld
Citér