Kæreste kan ikke hvile sig pga børnene larmer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
14 svar
61 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. oktober 2017

Anonym trådstarter

Jeg har en kæreste der gerne skal hvile sig hver dag efter han er kommer hjem fra arbejde. Ergo er jeg faktisk selv med 2 børn på 6 og 2 1/2 år.De larmer selvfølgelig sådan nogle størrelser og vi bor kun på 120 kvm i et plan. Min kæreste bliver vældig sur og skuffet på mig når børnene larmer da han mener at jeg ikke gør nok for at de lige dæmper sig. Men jeg tysser på dem konstant. Vi går udenfor og leger og lukker døren ind til stuen og opholder os andre steder end stuen hvor far hviler sig men lige lidt hjælper det. De larmer og griner og ja som børn nu gør og jeg har vældig dårlig samvittighed over at tysse og nærmest skal blive sur på dem fordi de larmer. Min kæreste er så skuffet på mig og mener at jeg ingen respekt har over for ham og at han har brug for at hvile sig hver dag. Det hjælper ikke at han går ind O soveværelset for det er lige op til stuen. Ergo han føler at han skal tage andre steder hen for at kunne hvile sig. Når jeg F.eks de få gange har haft brug for at hvile mig når jeg har arbejdet I weekenden har han ingen problemer med at få børnene til at dæmpe sig. Hvad gør jeg? Og hvad tænker I om det her?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2017

Ena

Anonym skriver:

Jeg har en kæreste der gerne skal hvile sig hver dag efter han er kommer hjem fra arbejde. Ergo er jeg faktisk selv med 2 børn på 6 og 2 1/2 år.De larmer selvfølgelig sådan nogle størrelser og vi bor kun på 120 kvm i et plan. Min kæreste bliver vældig sur og skuffet på mig når børnene larmer da han mener at jeg ikke gør nok for at de lige dæmper sig. Men jeg tysser på dem konstant. Vi går udenfor og leger og lukker døren ind til stuen og opholder os andre steder end stuen hvor far hviler sig men lige lidt hjælper det. De larmer og griner og ja som børn nu gør og jeg har vældig dårlig samvittighed over at tysse og nærmest skal blive sur på dem fordi de larmer. Min kæreste er så skuffet på mig og mener at jeg ingen respekt har over for ham og at han har brug for at hvile sig hver dag. Det hjælper ikke at han går ind O soveværelset for det er lige op til stuen. Ergo han føler at han skal tage andre steder hen for at kunne hvile sig. Når jeg F.eks de få gange har haft brug for at hvile mig når jeg har arbejdet I weekenden har han ingen problemer med at få børnene til at dæmpe sig. Hvad gør jeg? Og hvad tænker I om det her?? 

Giv ham et par ørepropper 

Anmeld Citér

17. oktober 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvis det er ham der er blevet fortalt vidt og bredt om herinde, ja så må han tage over til sine forældre med sit tudefjæs. Og tage del i sin familie - men det kommer nok aldrig til at ske.

Hvis det ikke er ham jeg tror - ørepropper som ovenstående.

Anmeld Citér

17. oktober 2017

Junipige15

Jeg tænker helt ærligt, at det lyder ret vanvittigt Han har 2 børn - tag da del i familien i stedet for at forvente at du er barnepige mens han slapper af....  med mindre han er syg, eller der er en særlig grund til at han skal hvile sig hver eneste dag, som du ikke nævner? 

Anmeld Citér

17. oktober 2017

Anonym

Anonym skriver:

Nysgerrig; fejler han noget eller arbejder han ekstremt meget eller skæve arbejdstider eller hvorfor skal han hvile sig?

Anmeld Citér

17. oktober 2017

Anonym trådstarter

Han bliver meget hurtig stresset og kan bedst når der er ro omkring ham. Hans arbejdsplads dræbende ham også pt for energi. Derfor har han brug for at hvile sig efter arbejde.

Anmeld Citér

17. oktober 2017

Anonym

Anbefaler han kører en længere tur på vej hjem fra job.  Så har han lidt ro der.  ( helt ro findes ikke efter en hektisk hverdag)  

Eller at han kan gå i seng så snart i har spist og ungerne er i nattøj.  så har du putningen.  

Det vel okay at en mand kan være lysfølsom i stresset perioder som kvinder også kan.  

Ørepropper er gode i det hele taget når han kommer hjem.  Hvis han er lysfølsom.  det har jeg til tider benyttet.  

Anmeld Citér

17. oktober 2017

Anonym

Var han min mand/kæreste, havde han fået besked på at tage sig sammen eller smutte. En enkelt dag i Ny og næ til afslapning er okay, men hver dag? Niks du. Og når den dag så er der, så må man slappe af med den støj der nu engang er.

Herhjemme er vi sammen om tingene om eftermiddagen. Der skal underholdes børn, laves mad og muligvis også nå en smule rengøring. Det gør jeg altså ikke mens han ligger på sofaen. Afslapning kan foregå når ungerne er lagt i seng og sover. 

I weekenderne er vi til gengæld gode til at lade hinanden sove længe. Min mand sover fint uanset hvor meget ungerne larmer, mens jeg kun får sovet hvis ungerne er på værelset eller manden kører en tur med dem - så måske er børnene ikke stille når du har brug for at slappe af. Du kan bare gøre det på trods af larmen.

Du skal ikke have dårlig samvittighed, og du skal ikke forhindre børnene i at være børn. Sådan fungerer et familieliv ikke.

Hvis jeg alligevel skulle stå med alt alene, uden hjælp fra ham, men en masse hendynstagen (der ikke skyldes sygdom eller lign). Så kunne jeg lige så godt være enlig mor.

Anmeld Citér

18. oktober 2017

Mortilah

Anonym skriver:

Han bliver meget hurtig stresset og kan bedst når der er ro omkring ham. Hans arbejdsplads dræbende ham også pt for energi. Derfor har han brug for at hvile sig efter arbejde.

Jeg tænker han bør gå til lægen. Måske har han jern, b- vitamin eller anden mangel, som gør han er extra drænet for energi. Måske “burde” han gøre noget helt andet end at snuppe sofaen- fx gå til sport hver 2. Dag for derigennem -over tid- at få energi. Jeg synes bestemt ikke det er rimeligt at du skal tysse på børnene (mere end hvad der er normalt).. uanset hårdt arbejde, er det altså ikke normalt at man er nød til at hvile på sofaen hver dag efter job (ihvertfald ik på den måde hvor man bliver sur på familien) I kan også tænke på om maden kan have indflydelse. Fx kan det tydeligt mærkes hvis min mand eller jeg spiser pasta, franskbrød eller lign. Så bliver vi begge konsekvent søvnige efterfølgende.. Anyway, håber i finder en løsning, for det er synd for børnene og dig.

Anmeld Citér

18. oktober 2017

lineog4

Anonym skriver:

Først synes jeg din mand/kæreste burde runde lægen og finde ud om der er en fysisk forklaring på, at han skal hvile hver dag - for ja det ville da være skønt, men det er ikke en ndvendighed for de fleste, ja faktisk er det for mange en rigtig dårlig spiral, hvor søvnen om natten så bliver kortere. Måske han også kunne tale med lægen om andre muligheder, fx at gå en lang tur, sidde med en bog i sofaen, se om blodsukkeret kører op og ned eller lignende. 

Næste er så rimeligheden i, at børn når de kommer hjem fra institution og skal have deres afslapning, skal være stille så far kan hvile, at de ikke må være i familiens fælles rum? Personligt synes jeg det er dybt urimeligt. HVis det vitterlig er en nødvendig med hvil mens børnene er vågne, så tænker jeg det foregår i soveværelset og det foregår med ørepropper hvis larmen generer (personligt kan jeg hvile i alt slags lam hvis virkelig jeg har behovet, ja kan sågar halvsove mens jeg læser historie. 

120 kvm er forresten ikke lidt, og jeres børn bor også i de 120 kvm og skal have ret til at være dem selv og føle sig hjemme netop i de 120 kvm. Forestil dig, at du hver dag når du har haft en lang dag med flere sociale relationer, at så skal du hen til et hjem hvor du er gæst, og du skal overholde flere regler som begrænser det at være dig - ærligt jeg synes det er urimeligt over for jeres børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.