Er der andre der har det som mig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2009

Ansemusen

Jeg fortsår godt der kan være et irritationsmoment! Men synes samtidig man skal kunne hygge sig og drikke lidt indimellem selvom man er blevet forældre! Men synes måske ikke det er fair at komme fuld hjem når barnet er vågent! Men hvis han fx. engang hvert halve år eller sådan noget tog en bytur og kom stiv hjem om natten, synes jeg det er okay. Altså udefra set. Hader selv når min kæreste er ude uden mig og specielt når han drikker. Men han skal jo have lov til det ligesom jeg skal  Dog gider han ikke rigtig det der mere, heldigvis! Han er fx. til jubelæunsfest med arbejdet idag, men han har åbenbart ladet være med at drikke efter maden for at kunne køre hjem og gider ikke med de andre i byen bagefter. Dejligt! Men er glad for at det ikke er mig der vælger for ham! For som sagt, udefra set, synes jeg man skal give hinanden plads!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2009

anna-jonas

Det kan jeg slet ikke sætte mig ind i...............men jeg har heller ikke en mand, der "slår til Søren" ret tit. Så jeg under ham det virkelig, når han smutter i byen. Det giver også mig muligheden for at være alene hjemme med ungerne, og hygge.

Håber at du får det okay med det.....................så det ikke skaber problemer og ødelægger hele weekenden.

Anmeld

11. oktober 2009

Mette+Mathias

Åh ja, jeg kan godt huske det. I vores "unge" dage gjorde min mand også tit det at han kom i tanke om kl. 17 at han skulle da i byen i aften, og så kunne jeg stå der med alle mine talenter og indkøbt mad osv.

Nu har han omsider lært at sådan skal det ikke foregå hjemme hos os!! Han må hjertens gerne tage i byen (han gør det måske 2 gange om året), - men jeg vil vide det nogle dage i forvejen!! Og det overholder han, og så er alle glade, og han kan hygge sig uden at spekulere på den sure kone derhjemme.

Det er så heldigvis blevet sådan at de par gange om året han gør det, er det hos en kammerat som har et værtshus 35 km. herfra, og så bliver de hjemme hos ham og spille Play station og snakker og så sover han der, - så jeg behøver ikke se ham før næste eftermiddag, når han er frisk igen, og det er bedre for os alle *S*

Jeg HADER når han går "rigtigt" i byen, for i en alder af 44 kan han stadig ikke styre sin brandert, og vi bor i Nørresundby, så han skal over fjorden, og vi så jo desværre for nylig, hvad der kan ske der, og han har flere gange miste jakke, mobil og gået forkert osv osv.

Anmeld

11. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Her er det faktisk lige omvendt - mig der kan finde på spontant at ændre planerne i sidste øjeblik og ham der ikke bryder sig om det. Men hvis jeg ændrer planer om feks. fest kunne jeg da aldrig drømme om ike at invitere ham med! Men lad os se om det blievr en anden snak når den lille kommer...

Anmeld

11. oktober 2009

MaleneGærup

Trutten skriver:

Jeg kan ikke forstå, at du/I oplever det så ubehageligt?

Jeg mener virkelig, at det er vigtigt, at man ikke begrænser hinanden så meget i et parforhold, at man skal bede om lov til at hygge sig med sine venner en enkelt gang i mellem, eller at der ikke er plads til, at man aftaler, at den ene tager børnene og den anden bare får lov til at gå omkuld på sofaen. Især hvis det virkelig er, som du skriver, på halvårlig basis. Mænds drukture er ofte lidt spontane og starter måske bare med en enkelt og ender med en brandert, fordi de hygger sig og gerne vil blive. Jeg synes virkelig, det er super ærgerligt at kvæle den slags med vrede og bitterhed...

Synes det er lidt selvmodsigende, at han gerne må drikke, men ikke må komme hjem fuld. De to ting hænger da sammen?!

Ved at blive hidsig over den slags, risikerer man tit den modsatte effekt end det ønskede: at personen vil have større behov for at komme væk fra "fængslet" derhjemme.
Jeg ville vælge den lidt mere romantiske tilgang: ønske ham en god aften, lade ham sove rusen ud på sofaen og grine af hans tømmermænd dagen efter, mens I hygger med lidt grillsnask.

Jeg må nok sige at jeg er enig med dig. Min mand er ikke så tit i byen og når han så endelig er, syntes jeg at det er ok at han drikker og har det sjovt- det er jo ham selv det går ud over i sidste ende!!

Jeg syntes du har ret i at det er vigtig ikke at begrænse hinanden, men ville kunne forstå at man blev sur hvis det fx var hver weekend han gik omkuld på sofaen og ikke tog del i børnene.

Malene

Anmeld

11. oktober 2009

Bondepigen

Jeg kan ikke forstå du bliver så irriteret over det. Jeg ville være lykkelig, hvis min kæreste kunne lægge sig til at sove, når han kom fuld hjem.

Han er nemlig p¤¤¤¤irriterende når han er fuld... ikke dum eller noget, faktisk meget kærlig, men nøøøj DET er irriterende.

Når det oven i købet sker SÅ sjældent, så tror jeg nok, at jeg ville hoppe op og springe ned på det, og tænke det er dejligt, at han ikke er den store festabe.

Men hvis jeg ikke husker helt forkert, så mindes jeg faktisk at jeg blev meget mere irriteret, da Emma havde den alder som Carla har nu og yngre. Der kræver det altså lidt mere af ën. Men nu det kun er sket den ene gang her, ville jeg personligt ikke hænge mig mere i det.

Håber du har det bedre med det i dag.

Anmeld

11. oktober 2009

Barbamama

Rose skriver:

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at du er irriteret på ham og fair nok. Du havde allerede glædet dig til hygge og at I var I to sammen her lørdag aften, og så finder han pludselig ud af at han har lyst til noget andet. Det er irriterende, men også et af de steder hvor man nok i parforholdet må slippe lidt og sige til sig selv at der skal være lidt line hver vej så man ikke føler at man ikke kan bevæge sig, hvis du forstår.

Vi har aftaler med hinanden om at skal den han eller jeg til fest, så er det ok at komme fuld hjem (vi drikker begge til fester), og den anden tager slæbet. Men det er jo med en god planlæggelse så man ved hvad der kommer. Det var nok lidt det der slog det i stykker for dig tror jeg. At du havde troet I skulle have en hyggelig aften sammen og så ligger han sgu bare og snorker en brandert ud på sofaen, mens du knokler alene.

ja....

Anmeld

11. oktober 2009

Barbamama

jeg kan godt forstå alle jer der synes jeg lyder som en skrap kælling. Han må GERNE gå ud og hygge med gutterne. Jeg ved ikke hvorfor jeg hader når han er fuld. Jeg synes bare det er RØV-belastende og jeg synes ikke han kan tillade sig det når vores datter er så lille. Jeg står med hele lorten. Og ja hvis vi havde aftalt det og jeg var forberedt på at jeg havde hende alene så ville det være noget andet.

Og jo man kan altså SAGTENS drikke UDEN at blive fuld. De to ting hører ikke nødvendigvis sammen. Man kan sagtens NYDE alkohol og ikke bare hælde det i hovedet. Kender mange der kan styre det fint.

Men ja han må da gerne drikke. Gider bare ikke han kommer væltende hjem og jeg ikke er forberedt på hans latterlige brandert og jeg så føler jeg står med håret i postkassen.

Og ja jeg har det da bedre i dag. Han spurgte til morges om jeg var sur på ham og så sagde jeg at det var jeg for jeg syntes ikke det var særlig fedt han kom fuld hjem og gik død på sofaen mens jeg kæmpede med at få datteren til at sove i 1,5 time.... Nej det kunne han egentlig godt se....

Anmeld

12. oktober 2009

Barbamama

Jeg vil bare lige sige at kæresten og jeg havde en super god snak i går. Jeg sagde at jeg ikke var sur over at han havde været sammen med sine kammerater og at han bare skulle gøre det en anden gang også, men at jeg ikke kunne lide at han kom fuld hjem når vores datter er så lille. Vi har aftalt at hvis han gerne vil drikke en anden gang så sover han hos en kammerat for så er jeg forberedt og jeg bliver ikke møgirriteret når han kommer hjem og vores datter slipper for at opleve at hendes far opfører sig mærkeligt

Anmeld

15. oktober 2009

Nymor

Hmmm...jeg bliver sgu' også irriteret, hvis kæresten kommer fuld hjem. Men ærligt talt - de skal jo have lov en gang imellem og du siger selv, at det ikke sker særlig tit ...jeg tror, at det for mange hører sammen at være mand og drikke nogle øller sammen med gutterne.

Lad ham få lidt "space" - han kan sove branderten ud på sofaen og så kan du jo glæde dig over, at det ikke er DIG der har tømmermænd i morgen ;o)

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.