Jeg kan ikke forstå, at du/I oplever det så ubehageligt?
Jeg mener virkelig, at det er vigtigt, at man ikke begrænser hinanden så meget i et parforhold, at man skal bede om lov til at hygge sig med sine venner en enkelt gang i mellem, eller at der ikke er plads til, at man aftaler, at den ene tager børnene og den anden bare får lov til at gå omkuld på sofaen. Især hvis det virkelig er, som du skriver, på halvårlig basis. Mænds drukture er ofte lidt spontane og starter måske bare med en enkelt og ender med en brandert, fordi de hygger sig og gerne vil blive. Jeg synes virkelig, det er super ærgerligt at kvæle den slags med vrede og bitterhed...
Synes det er lidt selvmodsigende, at han gerne må drikke, men ikke må komme hjem fuld. De to ting hænger da sammen?!
Ved at blive hidsig over den slags, risikerer man tit den modsatte effekt end det ønskede: at personen vil have større behov for at komme væk fra "fængslet" derhjemme.
Jeg ville vælge den lidt mere romantiske tilgang: ønske ham en god aften, lade ham sove rusen ud på sofaen og grine af hans tømmermænd dagen efter, mens I hygger med lidt grillsnask.
Anmeld