Er der andre der har det som mig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2009

Barbamama

Pernille Sand Jensen skriver:

Jeg drikker heller ikke særlig tit. Men det har tit undret mig, at man bliver anset for at være mærkelig, fordi man kan hygge sig uden at drikke. Får ofte spydige kommentarer om det, hvis vi er i byen og jeg ikke drikker.

Ja det er simpelthen SÅ underligt. Jeg er så ked af at det skal være sådan. Hvis man ikke drikker så er det fordi der er noget i vejen med en. Og så er man kedelig. Hver gang man siger det bliver man mødt med:"HVORFOR????? Ej hvor er du kedelig!!!!" Øhh nej jeg morer mig tit så meget at folk sgu alligevel tror jeg har drukket. Hi hi. Og så holder jeg længere til festen og jeg har det fantastisk dagen efter! Jeg kan da godt nyde et glas Asti nytårsaften eller en varm sommerdag, men jeg gider ikke være fuld!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2009

Lone Jakobsen

michella80 skriver:

Jeg drikker heller ikke. Nok også derfor jeg synes det er skide irriterende når han gør. Jeg gider ikke selv være fuld og synes det  er belastende at andre ikke kan styre sig og samtidig synes det er MIG der er mærkelig

jamen er helt enig.

især de gange jeg har hentet min mand fra en fest og han bare falder snorkende og ildelugtende i søvn inden jeg når at sætte bilen i gear. det er nok til at sætte mit p.. i kog

Anmeld

10. oktober 2009

Vingummien

michella80 skriver:

Jeg ved ikke om jeg er underlig eller der findes flere der har det som mig. Jeg HADER når min kæreste kommer fuld hjem og jeg bliver altid pisse sur og gider overhovedet ikke beskæftige mig med ham. Nu hvor vi har fået en lille synes jeg overhovedet ikke han kan være det bekendt for han kan slet ikke hjælpe hvis jeg får brug for det. I dag var han nede i fodboldklubben og få nogle pilsnere med gutterne. Fair nok  Så skriver han at de skal se kampen sammen Dk-Sverige og jeg bliver lidt ked af det for han skriver det først klokken 17 hvor jeg HAVDE handlet og gik og glædede mig til at han kom hjem, men okay det er sjældent han er sammen med sine kammerater så jeg sagde det var i orden. Så skriver han så klokken 18 at han alligevel kommer hjem for de skulle køre hjem til en kammerat men bilen de skulle køre i var gået død. Jeg bliver glad og tænker det er dejligt han kommer hjem. Da han så kommer er han snalret og går direkte ind på sofaen og falder i søvn!  For helvede!!! Tak for lort!!! Og min datter er selvfølgelig pylret og vil ikke sove. jeg brugte 1,5time på at få hende i seng (hun kan nok også mærke min irritation) og så ligger han sgu bare der. Det er fanme nemt!!! ARgh!!! Så er det bare jeg tænker: Er der andre der bliver lige så irriterede på deres mænd som jeg gør?

Har heldigvis en kæreste der ikke drikker. MEn kan godt forstå at du er pist over det. Et er at han drikker men at han bare kommer hjem og smider sig på sofaen på den måde er da ikke særlig pænt syntes jeg.

Men hvis nu du vender den lidt om. Hvis nu du bliver inviteret i byen og skal ud og hygge med veninderne, ville du så ikke også kunne hygge dig som du vil og så kunne komme hjem uden at han er sur osv? Selvfølgelig skal du jo så forberede ham på at du vil drikke lidt. Som jeg kan forstå han ikke altid eer god til.

Herhjemme er dett så mig der drikke rhvis jeg en sjældent gang kommer ud og så har vi så aftaler om hvor meget osv. Så det ik ender med han skal stå med en unge og en der er så fuld at man ikke kan stå på sine ben.

Håber det jeg har skrevet gir mening

Anmeld

10. oktober 2009

Barbamama

suanne85 skriver:

Har heldigvis en kæreste der ikke drikker. MEn kan godt forstå at du er pist over det. Et er at han drikker men at han bare kommer hjem og smider sig på sofaen på den måde er da ikke særlig pænt syntes jeg.

Men hvis nu du vender den lidt om. Hvis nu du bliver inviteret i byen og skal ud og hygge med veninderne, ville du så ikke også kunne hygge dig som du vil og så kunne komme hjem uden at han er sur osv? Selvfølgelig skal du jo så forberede ham på at du vil drikke lidt. Som jeg kan forstå han ikke altid eer god til.

Herhjemme er dett så mig der drikke rhvis jeg en sjældent gang kommer ud og så har vi så aftaler om hvor meget osv. Så det ik ender med han skal stå med en unge og en der er så fuld at man ikke kan stå på sine ben.

Håber det jeg har skrevet gir mening

jo det giver fuldstændig mening. Jeg synes bare det er træls når han VED hvor irriterende jeg synes det er. Han må gerne drikke. Jeg gider bare ikke at han kommer fuld hjem og slet ikke når jeg ikke er forberedt på det og står med vores datter alene. Pisse belastende. Men jo selvfølgelig skal han da have lov at hygge med vennerne. Det var også derfor jeg sagde det var okay selvom jeg egentlig blev ked af det (det fortalte jeg ham ikke jeg blev), men igen jeg gider ham ikke når han er fuld

Anmeld

10. oktober 2009

Barbamama

nutche skriver:

jamen er helt enig.

især de gange jeg har hentet min mand fra en fest og han bare falder snorkende og ildelugtende i søvn inden jeg når at sætte bilen i gear. det er nok til at sætte mit p.. i kog

ja han har forpestet hele stuen. hi hi. Han stinker bare han har drukket en øl altså. ha ha ha. Puha....

Anmeld

10. oktober 2009

Vingummien

michella80 skriver:

jo det giver fuldstændig mening. Jeg synes bare det er træls når han VED hvor irriterende jeg synes det er. Han må gerne drikke. Jeg gider bare ikke at han kommer fuld hjem og slet ikke når jeg ikke er forberedt på det og står med vores datter alene. Pisse belastende. Men jo selvfølgelig skal han da have lov at hygge med vennerne. Det var også derfor jeg sagde det var okay selvom jeg egentlig blev ked af det (det fortalte jeg ham ikke jeg blev), men igen jeg gider ham ikke når han er fuld

Det tror jeg ikke der er nogen der kan. Ville da heller ikke være elle vild hvis min kom fuld hjem en dag. Men selvom man ikke kan det så bliver man nogen gange nødtil at acceptere det hvis det self kun holder sig inden for hyggens grænser. Og at man lige informere om det

Anmeld

10. oktober 2009

Junibæbs2013

Jeg kan ikke forstå, at du/I oplever det så ubehageligt?

Jeg mener virkelig, at det er vigtigt, at man ikke begrænser hinanden så meget i et parforhold, at man skal bede om lov til at hygge sig med sine venner en enkelt gang i mellem, eller at der ikke er plads til, at man aftaler, at den ene tager børnene og den anden bare får lov til at gå omkuld på sofaen. Især hvis det virkelig er, som du skriver, på halvårlig basis. Mænds drukture er ofte lidt spontane og starter måske bare med en enkelt og ender med en brandert, fordi de hygger sig og gerne vil blive. Jeg synes virkelig, det er super ærgerligt at kvæle den slags med vrede og bitterhed...

Synes det er lidt selvmodsigende, at han gerne må drikke, men ikke må komme hjem fuld. De to ting hænger da sammen?!

Ved at blive hidsig over den slags, risikerer man tit den modsatte effekt end det ønskede: at personen vil have større behov for at komme væk fra "fængslet" derhjemme.
Jeg ville vælge den lidt mere romantiske tilgang: ønske ham en god aften, lade ham sove rusen ud på sofaen og grine af hans tømmermænd dagen efter, mens I hygger med lidt grillsnask.

Anmeld

10. oktober 2009

oo

ja jeg blir faktisk også rigtig irriteret på Søren når han sådan rigtig fulder den. Han gør det ekstremt sjældent også, men når han gør det, syntes jeg bare det er så ubelejligt! det er nok også fordi jeg aldrig selv sådan VIRKELIG blir fuld, altså i den grad at jeg falder omkuld whereever. samtidig tænker jeg også, at hvis det er det værste han gør: blir skidefuld en gang hvert havle år, så er livet ikke så slemt men lige i øjeblikket har man lyst til at losse dem i bollerne, i know!!

Anmeld

10. oktober 2009

Rose

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at du er irriteret på ham og fair nok. Du havde allerede glædet dig til hygge og at I var I to sammen her lørdag aften, og så finder han pludselig ud af at han har lyst til noget andet. Det er irriterende, men også et af de steder hvor man nok i parforholdet må slippe lidt og sige til sig selv at der skal være lidt line hver vej så man ikke føler at man ikke kan bevæge sig, hvis du forstår.

Vi har aftaler med hinanden om at skal den han eller jeg til fest, så er det ok at komme fuld hjem (vi drikker begge til fester), og den anden tager slæbet. Men det er jo med en god planlæggelse så man ved hvad der kommer. Det var nok lidt det der slog det i stykker for dig tror jeg. At du havde troet I skulle have en hyggelig aften sammen og så ligger han sgu bare og snorker en brandert ud på sofaen, mens du knokler alene.

Anmeld

10. oktober 2009

tumle81

Trutten skriver:

Jeg kan ikke forstå, at du/I oplever det så ubehageligt?

Jeg mener virkelig, at det er vigtigt, at man ikke begrænser hinanden så meget i et parforhold, at man skal bede om lov til at hygge sig med sine venner en enkelt gang i mellem, eller at der ikke er plads til, at man aftaler, at den ene tager børnene og den anden bare får lov til at gå omkuld på sofaen. Især hvis det virkelig er, som du skriver, på halvårlig basis. Mænds drukture er ofte lidt spontane og starter måske bare med en enkelt og ender med en brandert, fordi de hygger sig og gerne vil blive. Jeg synes virkelig, det er super ærgerligt at kvæle den slags med vrede og bitterhed...

Synes det er lidt selvmodsigende, at han gerne må drikke, men ikke må komme hjem fuld. De to ting hænger da sammen?!

Ved at blive hidsig over den slags, risikerer man tit den modsatte effekt end det ønskede: at personen vil have større behov for at komme væk fra "fængslet" derhjemme.
Jeg ville vælge den lidt mere romantiske tilgang: ønske ham en god aften, lade ham sove rusen ud på sofaen og grine af hans tømmermænd dagen efter, mens I hygger med lidt grillsnask.

Jeg er SÅ enig...

Min mand er den af os to der er mest ude med sine venner, men hvis det en sjælden gang er mig vil jeg gerne have lov til at nyde min aften og kvæles af mine tømmermænd dagen efter!

Min mands ture med drengene er som regel i sidste øjeblik og ikke altid særlig planlagte, men vi finder ud af det. For mig er det vigtigste bare at vi giver hinanden lov til at være der og være os selv, og hvis det er en gang hvert halve år, er det da ikke noget at gå sådan i spåner over...

Knus Kathrina 37+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.