Min mor var 21 da hun fik mig og det har påvirket mit syn på hvornår man bør få børn. Jeg har altid været stolt af at have en ung mor som var meget sjover ende de andres mødre. Jeg har derfor tidliger sagt at jeg ikke ville have børn efter jeg var fyldt 30, for så er man for gammel. Men men, så blev jeg voksen og uddannelsen skulle lige på plads og vupti så var jeg 28 inden den første meldte sin ankomst, og jeg når at fylde 30 inden nummer to kommer. Så skal jeg have de 3-4 børn vi drømmer om, så må grænsen rykke sig til 40.
Som jeg har det i dag har jeg ikke lyst til at få flere børn når jeg er fyldt 40, men måske grænsen rykker sig igen?
Som flere andre skriver skal man nok mærke efter hvordan man har det med det selv og ikke tænke over hvad andre vil tænke. Får man børn i en 'sen' alder syntes jeg dog man bør sikre et solidt netværk for sit barn. Risikoen for at barnet mister en forældre tidligt i livet er jo større. Hvis du er 50 når du får et barn er der jo en risiko for at du ikke er der når han/hun fylder 20. Men du er jo ikke i nærheden af den alder så bare i gang med at lave flere skønne unger
Anmeld
Citér