Hvornår er kvinder for gamle til at få børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2017

Hectar

Hvad andre gør, vil jeg ikke blande mig i. Det er deres hovedpine hvordan de planlægger deres liv.

Personligt har jeg ikke lyst til at være alt for gammel, hvorfor jeg helst vil have de børn jeg skal have inden jeg bliver 32.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2017

Anonym

Min mor var 21 da hun fik mig og det har påvirket mit syn på hvornår man bør få børn. Jeg har altid været stolt af at have en ung mor som var meget sjover ende de andres mødre. Jeg har derfor tidliger sagt at jeg ikke ville have børn efter jeg var fyldt 30, for så er man for gammel. Men men, så blev jeg voksen og uddannelsen skulle lige på plads og vupti så var jeg 28 inden den første meldte sin ankomst, og jeg når at fylde 30 inden nummer to kommer. Så skal jeg have de 3-4 børn vi drømmer om, så må grænsen rykke sig til 40.

Som jeg har det i dag har jeg ikke lyst til at få flere børn når jeg er fyldt 40, men måske grænsen rykker sig igen? 

Som flere andre skriver skal man nok mærke efter hvordan man har det med det selv og ikke tænke over hvad andre vil tænke. Får man børn i en 'sen' alder syntes jeg dog man bør sikre et solidt netværk for sit barn. Risikoen for at barnet mister en forældre tidligt i livet er jo større. Hvis du er 50 når du får et barn er der jo en risiko for at du ikke er der når han/hun fylder 20. Men du er jo ikke i nærheden af den alder så bare i gang med at lave flere skønne unger

Anmeld Citér

28. september 2017

Anonym

Jeg ved ikke hvornår andre er for gamle, men jeg ved at jeg er for gammel, i en alder af 30 år

MEN jeg har også fået de 4 jeg ønskede mig inden jeg blev 30, fik nr 4 som 28 årig og den første som 23 årig, men jeg havde jo også fundet manden og har ham stadig, men vi skal ikke have flere 

Havde mit liv set anderledes ud og jeg ikke havde hverken mand eller børn, så havde mit svar nok også været anderledes 

Jeg tænker at man er så gammel som man føler sig, nogle er gamle når de rammer 35, men andre er unge når de er 45 

Men derfor må man gerne tænke sig om, tænker på dem der er "bedstemor-alderen", når de får børn  

Anmeld Citér

28. september 2017

Anonym trådstarter

Tak til alle Jer skønne kvinder som vil give et svar med 

min mor var selv 36 år da jeg blev født- jeg er efternøler til 3 andre... 

jeg var selv 29 da jeg fik mit første barn... har altid ønsket mig børn tidligt men manden var ikke klar og det at få bør n kunne vi desværre ikke klare selv.... så det tog et par (5) år mere end håbet 

Anmeld Citér

28. september 2017

alenemor42

Jeg har stemt blankt �� 

Jeg fik mit første barn i 1994 og nr. 2 i 2000 og mit 3 barn i 2015 som 43 årig 

Jeg følte mig bestemt ikke for gammel. Det må være helt op til folk selv hvornår de vil få børn

Anmeld Citér

30. september 2017

Mortilsnart4

Jeg har stemt 39-41 år 

jeg har altid sagt jeg skulle have mine børn inden jeg fyldte 35 år 

jeg har fire børn nu på 19 mdr 4år 7år og 10 år 

jeg fyldte 32 for et par dage siden 

jeg skal ikke have flere ��

Men igen hvis skæbnen vil jeg ikke er færdig med at bære børn

så tager jeg gerne 1 mere ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.