Falske mennesker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2017

Loa

Carina:-) skriver:

Hvordan ved du de hader dig når tingene aldrig bliver sagt?

Kan det være at den spændte atmosfære er fordi du ikke kan lide at besøge dem og det kan i mærke?

Jeg har en svigerdatter som mener alt skal fucking snakkes i smadder HELE tiden. 

Der er aldrig plads til misforståelser,trækken på skuldrene og tryk på pytknappen. 

Alt skal analyseres og selv om man prøver at sige at hun har misforstået situationen og at f.eks humor er forskelligt så næ nej. Så skal det vendes og drejes i en uendelighed.

Og stopper først når man tigger om tilgivelse.

Det er SÅ dræbende og skaber en trykkende stemning. Og helt ærligt så er det en lettelse når hun går ud af døren.

Jeg siger ikke Der her det Der er galt hos jer. Men min svigerdatter ser helt sikkert anderledes på det end mig.  Og kunne have skrevet dit indlæg.

Svigerdatter?

Ej du er simpelthen ikke gammel nok til at have en svigerdatter.....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2017

Carina:-)

Loa skriver:

Svigerdatter?

Ej du er simpelthen ikke gammel nok til at have en svigerdatter.....

Jooo hun er 16 år yngre end mig 

Jeg fik jo en søn da jeg selv var teenager 

Anmeld Citér

30. september 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lyder ret meget som min svigerfamilie, der ovenikøbet er ekstremt nærtagende, så man skal også lige vare sin mund, for de tager ALT personligt. Indtil vi fik børn drev det mig til vanvid. Børnene tager heldigvis mit fokus, så jeg ignorerer dem egentlig bare. Og bekymrer mig ikke længere om hvad de mener om mig, jeg tror ikke på jeg kan gøre noget for at ændre dem, og er efterhånden også ret ligeglad.

Jeg har i mange år gjort mit bedste for at ignorere dem, men jeg kan mærke at bægeret er ved at flyde over. 

Anmeld Citér

30. september 2017

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Du kan være glad eller få ret - vælg en

Jeg tænker, at du heller ikke gør det nemmere for dig selv med dit fokus og ordvalg. Måden du italesætter tingene på, også overfor dig selv, betyder meget for din opfattelse af tingene.

Jeg kender hverken dig, din mand eller din svigerfamilie, og du har ganske sikkert ret, men som du også har konstateret, bliver tingene efter et stykke tid ulidelige.

Jeg tænker at du (og muligvis også din mand?) skal prøve at finde pyt-kassen frem. I kender begge to dine svigerforældre, og jeg tvivler på at de ændrer sig, så enten lærer I at leve med dem som de er, eller også fortsætter I med at være frustrerede.

Mit forslag er, at I prøver at fokusere og italesætte på de positive ting i stedet, så det primære fokus ikke længere er det negative. Er svigermor god til at lave mad? Er hun god til børnebørnene? Har de en dejlig have man kan hygge i? Skift emne, når svigermor begynder at bagtale veninden eller andre.

Jeg er med på at det er meget nemmere sagt end gjort, men jeg tror at samværet vil være rarere for alle parter.

Mange tak for dine forslag. 

Det er meget svært at finde noget positivt. Ofte finder jeg lange hår i hendes mad. Hun propper vores ældste med slik, selvom vi beder hende lade være. Så gør hun det i skjul. 

Ovenikøbet er svigerforældrene ved at gå fra hinanden, så der er altid skænderier når vi er der. 

De har mange penge og skændes om hvordan tingene skal fordeles. Forsøger at få sine børn på hver deres side. Det er forfærdeligt at være vidne til. 

Deres have er smuk, men det er begrænset hvor meget en have kan gøre tingene bedre for mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.