Hej alle sammen,
Mit spørgsmål er: Hvordan tackler I falske mennesker?
Lidt baggrundsinfo om min situation:
Jeg er vokset op i et hjem, hvor man taler ud om problemer og løser tingene sammen. Uanset hvor ubehageligt det er. Vi har aldrig været gode til at feje tingene under tæppet og pretend like nothing happened.
Min mand derimod er vokset op i et hjem, hvor man fejer det ubehagelige under tæppet, men at man stikker og prikker til hinanden, når muligheden byder sig. Eller at man lader som om man kan lide en, og ligeså snart man går ud af døren, så bagtaler de.
I starten af vores forhold var det utroligt svært for mig, at leve sådan. Vi har haft flere problemer med min svigerfamilie men det er aldrig blevet talt om. Jeg ved de hader mig, men lader som om de kan li mig. Der er altid en spændt atmosfære når vi er sammen med dem og jeg får det dårligt hver gang vi skal besøge dem.
Vi har også haft problemer med mine forældre, som blev løst rimeligt hurtigt, da vi satte os sammen og talte om dem og fik det ud af verden.
Min mand og jeg (i vores ægteskab) er også meget åbne og taler om alle vores problemer. Jeg, fordi jeg er vokset sådan og min mand, fordi han er vokset op med forældre som altid har haft et spændt forhold med masser af skænderier, netop fordi de aldrig talte ud om deres problemer. Han betegner sin familie som falsk og han kan heller ikke holde ud at være ret meget sammen med dem ad gangen.
Vi ses med dem ca. 1 gang om mdr. og det er kun pga. vores børn.
Ovenstående har stået på i 8 år og jeg kan mærke på mig selv at jeg er ved at knække. Jeg havde en eneste diskussion med svigermor ang. et problem vi havde. Jeg skulle virkelig passe på med ikke at råbe og skrige. Jeg er helt fyldt op med de mange års frustrationer. Men jeg kan mærke på mig selv at jeg ikke længere gider spille skuespil.
Jeg kan også lade være med at besøge dem, men jeg vil også gerne støtte min mand. De er jo trods alt hans forældre og han vil gerne se dem en gang imellem.
Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg. Måske høre om jeres erfaringer? 
Anonyme svar tilladt.