For gammel til nr. 3?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

658 visninger
15 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2017

Anonym trådstarter

Har 2 ultra skønne og nemme tøser på henholdsvis 4 1/2 år og 1 år og 4 mdr..

Har altid drømt om at få 3 børn, men er nu bange for, at jeg er ved at blive for gammel, og at folk vil tænke en helt masse..

Jeg er næsten lige blevet 39, og ved godt selv, at det er i den høje ende, men syntes i stadigvæk at det ville være okay?

Min mand er 41, så han er lidt ældre.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2017

Mullemee

Kender flere som har fået børn i starten af 40'erne, så intet problem der. 

Anmeld Citér

26. september 2017

Anonym

Jeg synes, at hvis i har overskuddet og lysten til det, så go' for it. Hvis i ved med jer selv, at i har ekstra kærlighed at give af, og at det vil være en gave for jeres familie, jamen så gør det da Jeg ser det som en gave for både forældre og kommende barn at blive født ind i en familie som bare virkelig ønsker barnet. Hvorvidt du er for ''gammel'' eller ej, det tænker jeg er irrelevant. Du er jo ikke 60 Mine svigerforældre er 60 og 61 år, og min mand er lige som jeg selv, 27 år. Min egen mor og far er hhv. 46 og 49. Jeg har altså unge forældre og min mand har i den lidt ældre gruppe. Mine svigerforældre er så absolut dem med mest overskud, energi og omsorg at give af. Deres alder er altså ikke til hinder for at kunne give et barn det som barnet har brug for. Deres yngste er 18. Og de klarer det til UG. De er bare ikke så gode til at hjælpe med lektier, og det er vist det ������ Hvis i vil, så er det jeres ret. Og ikke mindst din ret til ikke at bruge krudt på hvad andre tænker. Det barn er heldigt stillet hvis bare det er højt ønsket. 

Anmeld Citér

26. september 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jg synes sørme da også, at hvis I er friske på det, skal I bare gå igang! Jeg venter selv barn nummer tre - jeg er lidt nervøs for hvordan det bliver  her var den heller ikke sådan heeeeelt planlagt  men jeg tænker: jo flere søskende jo bedre! Så! Igang med jer 

Anmeld Citér

26. september 2017

Anonym

Anonym skriver:

Har altid drømt om at få 3 børn, men er nu bange for, at jeg er ved at blive for gammel, og at folk vil tænke en helt masse..

Jeg er næsten lige blevet 39, og ved godt selv, at det er i den høje ende, men syntes i stadigvæk at det ville være okay?

Havde de samme tanker, men alle syntes, at det var noget mærkeligt noget at sige. Som 43-årig blev jeg stadig spurgt, om vi ikke skulle have flere?!

Vi har 4 nu, det er mere end nok.

Anmeld Citér

26. september 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er også 39 og manden 41. Jeg har en søn på snart 13 år. Vi prøvede i flere år, at få et fælles barn og blev også henvist til fertilitetsbehandling. Jeg mistede 2 gange... Jeg synes jeg er for gammel nu og vi prøver ikke længere at få et barn. Jeg kan slet ikke forestille mig, at være over 50 når barnet ville have den alder min søn har nu. Det gør så ondt ikke at få det her fælles ønskebarn - at kunne give min søn en søster eller bror, men jeg synes endnu mere, at det vil være synd for barnet at have så gamle forældre. Det er min mening og min beslutning - heldigvis er vi ikke ens og tænker det handler om virkelig at mærke efter..

Jeg prøver nu at fokusere på alle de gode ting ved "kun" at have et barn - og så stort et barn. Det gør, at vi kan nogle andre ting end hvis vi også havde haft en bette én nu. 

Anmeld Citér

26. september 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har en på 7, i hans klasse er der en hel del forældre på 45-50 år og de har og yngre børn. Så jeg syne slet ikke du er for gammel og jeg tror heller ikke du har en alder hvor folk tænker over det 

Anmeld Citér

26. september 2017

Anonym

Jeg syntes ikke du er for gammel .  Der er mange i din alder der bliver mor der. Mennesker er forskellige af sind, og hvis i har overskuddet og det der skal til, så hold jer ikke tilbage .  :-) 

- Der er 20.år forskel i mellem min mand og jeg. Vi prøver også at få et barn. Og jeg er ligeglad med hvad folk tænker ! jeg er 26 og han er 46, men ligner en på 32 og træner og holder sig sund.. Jeg ønsker jer held og lykke <3 

Anmeld Citér

26. september 2017

Dorthe1986

Skid da hul i hvad andre tænker

Det handler om hvad du/i selv synes og ønsker.

Min mand var 51, da jeg fødte vores datter sidste år og ikke en eneste har løftet et øjenbryn

Anmeld Citér

26. september 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Hvis I har lyst og overskud og kan sådan rent biologisk, er I ikke for gamle. Skid hul i hvad andre siger og tænker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.