Faglige mål - opgaver 2 klasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2017

Anonym trådstarter

Momselomse skriver:

Okay, jeg havde misforstået dit spørgsmål.

Så synes jeg det lyder rigtig godt

Havde heller ikke skrevet en masse  så det er ikke nemt at vide 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Som en anden skriver, er emu.dk en god side at kigge på hvis dit barn slet ikke går i skole. Har du ikke mulighed for at lave en aftale med en skole i nærheden af dig, ang om at købe noget materiale/bøger ?.Jeg ved at man kan det på nogle skoler, for jeg tænker også på, hvad du gør med de andre fag, som de normalt har i 2.klasse, feks engelsk ?.

Engelsk snakker h*n næsten flydende, forstå og snakker det. Ser tegnefilm med engelsk tale fordi det lyder bedre. Men der er selvfølgelig de andre fag som musik / natur/teknik osv . Men grundet vores situation koncentrere vi os mest om dansk & matematik . Vi arbejder på at finde en skole løsning . 

Anmeld Citér

21. september 2017

Anonym trådstarter

Helene Boysen skriver:

Hvis det er fordi du hjemmeunderviser, kan du kan finde fællesmål inde på emu.dk for de enkelte fag. 

Der står blandt andet hvad færdigheds og vidensmål er efter 2. Klassetrin i F.eks. Fagene dansk og matematik ��

Vores situation er lidt kompliceret . Barnet har været hårdt ramt af angst , derfor hjemme. Men der arbejdes på at finde en løsning . Men indtil prøver jeg at arbejder så godt vi kan. Så h*n igen vendes til skole ting

Anmeld Citér

21. september 2017

Thea14

Var det måske en ide at få ham/hende tilknyttet en skole og en klasse og så få en professionel underviser med ind over hjemmeundervisningen?

Snakkede lige med min mand der er skolelærer, og han har oplevet flere børn der grundet sygdom ikke kan følge undervisningen, men stadig er tilknyttet skolen og dermed får det rigtige materiale. - på den måde kunne man måske også langsomt få ham/hende i skole igen, ved at starte op med fx en time om ugen eller lign. 

Det vil bestemt ikke gavne angsten hvis han/hun er meget bagud i forhold til resten når der engang skal startes op igen. Og med angst så tidligt i livet er det også vigtigt at støtte op om at få ham/hende ud i samfundet, ellers bliver fremtiden rigtig hård. (Jeg lider selv af angst der formegentlig stammer helt tilbage fra barndommen)

Anmeld Citér

21. september 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Engelsk snakker h*n næsten flydende, forstå og snakker det. Ser tegnefilm med engelsk tale fordi det lyder bedre. Men der er selvfølgelig de andre fag som musik / natur/teknik osv . Men grundet vores situation koncentrere vi os mest om dansk & matematik . Vi arbejder på at finde en skole løsning . 

Der findes forskellige gratis hjemmesider, hvor du måske kan få noget inspiration og hvor at du kan printe opgaver ud, feks gratis skole.dk, opgaveskyen og matematikbogen.dk. 

Anmeld Citér

21. september 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Der findes forskellige gratis hjemmesider, hvor du måske kan få noget inspiration og hvor at du kan printe opgaver ud, feks gratis skole.dk, opgaveskyen og matematikbogen.dk. 

Kan ikke rigtig få gratis skole til at virke dvs printe opgaver ud i normal str , har kikket derinde flere gange . Der er nemlig mange fine sager . Matematikbogen opdagede jeg igår og den brugte vi der  opgaveskyen vil jeg prøve at tjekke ud . Tak for gode ideer  

Anmeld Citér

21. september 2017

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Var det måske en ide at få ham/hende tilknyttet en skole og en klasse og så få en professionel underviser med ind over hjemmeundervisningen?

Snakkede lige med min mand der er skolelærer, og han har oplevet flere børn der grundet sygdom ikke kan følge undervisningen, men stadig er tilknyttet skolen og dermed får det rigtige materiale. - på den måde kunne man måske også langsomt få ham/hende i skole igen, ved at starte op med fx en time om ugen eller lign. 

Det vil bestemt ikke gavne angsten hvis han/hun er meget bagud i forhold til resten når der engang skal startes op igen. Og med angst så tidligt i livet er det også vigtigt at støtte op om at få ham/hende ud i samfundet, ellers bliver fremtiden rigtig hård. (Jeg lider selv af angst der formegentlig stammer helt tilbage fra barndommen)

Jeg vil ikke gå ind i vores situation herinde.  Men tak for dit svar . Som skrevet arbejder vi på sagen ,men ikke nemt når systemet arbejder imod .

Anmeld Citér

21. september 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Kan ikke rigtig få gratis skole til at virke dvs printe opgaver ud i normal str , har kikket derinde flere gange . Der er nemlig mange fine sager . Matematikbogen opdagede jeg igår og den brugte vi der  opgaveskyen vil jeg prøve at tjekke ud . Tak for gode ideer  

Husker du at vælge hvad nr opgave det skal være og om det skal være i farve eller sort/hvid, når du har fundet en som du gerne vil printe ud på gratis skole ?. Det drillede nemlig mig i starten, når jeg skulle printe ud derfra.

Anmeld Citér

21. september 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg troede at det var en studerende eller en der hjemmeskoler sit barn der har stillet spørgsmålet, tænker ikke at det er almindelig eftermiddags hygge der er tale om, men måske jeg tager fejl. Så ts, hvad drejer det sig om ??

Havde ikke set dit svar . Korrekt det er ikke ekstra træning med mit barn men fordi h*n ikke er i skole p.t. Så jeg prøver så godt jeg kan .

Anmeld Citér

21. september 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Husker du at vælge hvad nr opgave det skal være og om det skal være i farve eller sort/hvid, når du har fundet en som du gerne vil printe ud på gratis skole ?. Det drillede nemlig mig i starten, når jeg skulle printe ud derfra.

Hmmmm det ved jeg faktisk ikke. Kan godt printe ud men den kommer bare som en lille firkant i det ene hjørne  må lige prøve igen i morgen . Har siddet og lavet egen opgaver efter dem derinde , fordi jeg ikke kunne printe dem ud ordenligt .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.