Med det vejr vi har i DK i vinterperioden er det vigtigt at gå efter noget der kan holde til både vdt og koldt.
Kigger du på søjletrykket, anbefaler jeg 8.000 +
Det gør jeg fordi at dragter der kun har et søjletryk på 5.000, taber så meget i vask at de ender på mellem 2-3.000, hvilket ikke kan anbefales til børn i f.eks børnehave alderen der sidder og kravler meget rundt i sand og sne. Man skal også kigge på tykkelsen, da man ikke kan komme helt små børn i tykke stive dragter. Ej heller kraftige børn i slanke modeller eller omvendt.
Jeg har egentligt valgt miniature i år, dog brugt, men virkelig pæn. Vi plejer at have to, så datteren fik lov at vælge nr 2, som blev en Molo. Den har også et søjletryk på 10.000, og jeg er spændt på om den model er forbedret i slidstyrke siden jeg havde molo for 4 år siden. Åndbarheden er umiddelbart nogenlunde på begge dragter. Ved at se på forskellen mellem søjletryk og åndbarhed kan du se om produktet er ok, forskellen skal være så lille som muligt. Dvs at har den et søjletryk på 10.000 skal åndbarhed måske helst ligge på 8.000...dermed får kroppen lov til at ånde.
Jeg går efter det samme i regntøj...alt for mange bruger PU regntøj til deres børn, som kvæler kroppen og på ingen måde lader den ånde. Jeg har selv et sæt liggende, men kun som reservesæt. Ellers vælger jeg et tyndt sæt, med god åndbarhed og søjletryk på mindst 5000 her, men helst 8000+.
Alle køber forskelligt, men jeg har kigget på blandt Bilka og HM i år,umiddelbart lever ingen af dem op til de krav jeg har til tøj mit barn skal holdes tør og varm i.. Desværre, men så har jeg fundet andre løsninger jo.
Anmeld
Citér