Anonym skriver:
Hvad er det der får dig til at tvivle, når din søn bliver vred og siger det ikke var ham? Som forældre burde du selv stole på din søn.. jeg kan ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt at du deler denne "dilemma" som du selv kalder det? Jeg har selv to sønner... uanset hvad så forsvare man sine børn.. og forresten lyder det til din søn er ked af at han skal beskyldes som du forklarer det.. han er et barn og du kender bedst din søn.. hvis det havde sket for min søn og han reagerede som din søn havde jeg ikke trukket det ud men tværtimod havde fortalt ham at jeg stoler på hvad han siger og hvis han har sagt at han ikke har gjort det så vil jeg stole på han ikke har gjort det... at man tvivler på sit barn er godt nok langt ude især hvis du er mor til ham og kender ham bedst end os så er det da rimelig skørt at du skal dele det med os tænker jeg...?
Jeg må være langt ude - troede ellers jeg var en rimelig kompetent mor - for jeg kan godt tvivle på mine børn, og nej jeg forsvarer ikke mine børn uanset hvad. Hvis mit barn fx bevidst har klippet i et andet barns tøj, så forsvarer jeg ikke mit barn. Jeg hjælper mit barn med at bede om undskyld.
Og skulle min søn komme hjem med sådan en anklage, han benægtede, så ville jeg ikke uden at blinke sige: det er pigen der lyver. Jeg ville tale med min søn og spørge undrende: hvorfor tror du den pige siger du har klippet i tøjet? Så du hvem der gjorde det? Kunne du have gjort det ved et uheld? Er du bange for konsekvensen hvis du siger det? Osv. Og ja benægtede min søn stadig, så måtte jeg lade den ligge, og det var det jeg ville sige til ham og pigens forældre: det er ord mod ord, vi kan hverken bevise for eller imod, så den må blive liggende her.
jeg troede også jeg havde meget normale og egentlig velopdragne børn, men det kan jeg så se jeg ikke har. For de kan lyve, de kan opføre sig af helvede til, de kan slås, de kan beskylde hinanden for alt muligt, de kan gemme deres søskendes ting, de kan drille, de kan opføre sig åndsvagt i skolen osv. Men fordi de ikek er perfekte, så er de faktisk også super gode til at acceptere deres egen fejl, gode til at efterhånden at erkende og sige undskyld og lære af deres fejl.
Anmeld
Citér