Tro eller ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.305 visninger
16 svar
42 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. september 2017

Umut

God aften alle..!!

Står i et dilemma ang. Min søn på 7 år ( snart) 

sagen er den at han går i 1 klasse... İ bilkedkunst timen  har en af pigerne fået klippet sit tøj.. Pigen har fortalt at det var min søn der gjorde det...

Men min søn insisterede at det ikke var ham men H... fra klassen der gjorde det...

men pigen har fortalt det var min søn..!!

Jeg har prøvet at spørger mig frem men nej han var helt sur på os fordi vi ikke troede på ham...

Hvordan tackler man sådanne sag bedst uden at sit barn føler sig utryg ved at fortælle det rigtige

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2017

Hectar

Umut skriver:

God aften alle..!!

sagen er den at han går i 1 klasse... İ bilkedkunst timen  har en af pigerne fået klippet sit tøj.. Pigen har fortalt at det var min søn der gjorde det...

Men min søn insisterede at det ikke var ham men H... fra klassen der gjorde det...

Jeg har prøvet at spørger mig frem men nej han var helt sur på os fordi vi ikke troede på ham...

Hvordan tackler man sådanne sag bedst uden at sit barn føler sig utryg ved at fortælle det rigtige

Snakker med læreren eller lader sagen ligge. Hvorfor er det så vigtigt at der skal ligges en skyld? 

Anmeld Citér

13. september 2017

Umut

Hectar skriver:

Snakker med læreren eller lader sagen ligge. Hvorfor er det så vigtigt at der skal ligges en skyld? 

Måske har du ret Hvorfor? Nu mener jeg da det ikke var læren jeg fik det at vide men pigens forældre..Og tænker selvfølig også hvorfor jeg ikke fik noget besked ang det der skete i timen eller det måske ikke var lige man opdage det eller?? Ja mange spørgsmål '

Anmeld Citér

15. september 2017

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Umut skriver:

God aften alle..!!

Altså nu har jeg selv en søn på 6 år og hvis han insisterede på at han ikke havde klippet i pigen tøj så ville jeg stole på ham og sige til forældrene at det ikke var ham.

Jeg ved min søn ville blive knust hvis vi ikke tror og stoler på ham og de ting han siger.

Anmeld Citér

16. september 2017

lineog4

Den er svært for som udgangspunkt bør man stole på sine børn - og samtidig har vi nok alle som børn både fortalt en hvid løgn, fortiet sandheden og ændret sandheden især når vi vidste vi var i knibe. 

For mig er det mest vigtigt om klipningen af tøjet er sket som et uheld eller med vilje - det ville bestemme hvordan jeg gik til det. 

Hvis det var et uheld - ville jeg sige: søde skat, jeg tror selvsagt på dig, men jeg ved også det kan være svært at sige noget man tror man får skæld ud over. Derfor spørger jeg måske en ekstra gang fordi jeg også ved, at man bliver glad af at fortælle sandheden. 

Hvis det var med vilje. Ville jeg starte nogenlunde på samme måde, men så fortsætte kan du fortælle mig hvad der skete, måske endda tegne en lille tegneserie og så spørge undrende til der hvor historien måske ikke hang sammen. Mog jeg ville også spørge til, hvis han har set det, hvad gjorde han så, for at blot se på er også forkert. 

Hvis min søn insisterede på sin uskyld, ville jeg fortælle det til forældrene på en konstruktiv måde, hvor ingen blev beskyldt for at lyve.

Udover det så helt generelt, er det min mening, at noget af det vigtigste at give sine børn er en fri zone, en zone der hjemme hvor man godt kan fortælle det dumme man har gjort. Måske får man noget a la skæld ud men man roses også for at fortælle sandheden. Det har keg fortalt og vist mine unger mange gange. For sidste skole oplevede jeg så det havde hjulpet for jeg blev ringet op af min datter i 7. Klasse med ordene: mor du har altid sagt jeg skal fortælle dig når jeg har gjort noget galt for aå bliver SU lindre gal end hvis jeg lyver. Mor jeg har lige pjækket! Og jeg blev mindre gal end hvis jeg havde oplevet beskeden på intra, plus det nu var muligt at tale om det. 

Bare en lille historie, absolut ikke fordi jeg tror din søn lyver. 

Anmeld Citér

19. september 2017

Anonym

Umut skriver:

God aften alle..!!

Hvad er det der får dig til at tvivle, når din søn bliver vred og siger det ikke var ham? Som forældre burde du selv stole på din søn.. jeg kan ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt at du deler denne "dilemma" som du selv kalder det? Jeg har selv to sønner... uanset hvad så forsvare man sine børn.. og forresten lyder det til din søn er ked af at han skal beskyldes som du forklarer det.. han er et barn og du kender bedst din søn.. hvis det havde sket for min søn og han reagerede som din søn havde jeg ikke trukket det ud men tværtimod havde fortalt ham at jeg stoler på hvad han siger og hvis han har sagt at han ikke har gjort det så vil jeg stole på han ikke har gjort det... at man tvivler på sit barn er godt nok langt ude især hvis du er mor til ham og kender ham bedst end os så er det da rimelig skørt at du skal dele det med os tænker jeg...?

Anmeld Citér

19. september 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Hvad er det der får dig til at tvivle, når din søn bliver vred og siger det ikke var ham? Som forældre burde du selv stole på din søn.. jeg kan ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt at du deler denne "dilemma" som du selv kalder det? Jeg har selv to sønner... uanset hvad så forsvare man sine børn.. og forresten lyder det til din søn er ked af at han skal beskyldes som du forklarer det.. han er et barn og du kender bedst din søn.. hvis det havde sket for min søn og han reagerede som din søn havde jeg ikke trukket det ud men tværtimod havde fortalt ham at jeg stoler på hvad han siger og hvis han har sagt at han ikke har gjort det så vil jeg stole på han ikke har gjort det... at man tvivler på sit barn er godt nok langt ude især hvis du er mor til ham og kender ham bedst end os så er det da rimelig skørt at du skal dele det med os tænker jeg...?

Hurtigt spørgsmål her så!!

Din ene søn kommer med et stort bidemærke på armen og siger at lillebror har bidt ham.

Lillebror påstår hårdnakket at han ik har bidt sin storebror og bliver sur og ked af det, da du spørg nærmer ind til.

Som forældre, Hvem af dem stoler du så på, fortæller sandheden??

(Det her er noget der er sket mellem mig og min storesøster, så du ka få svaret på hvem der løg og hvem der fortalte sandheden bagefter) 

Til TS: jeg ville vælge at stole på mit barn, og tage en stille og rolig snak med forældrene, hvor jeg ville fortælle hva mit barn havde sagt. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. september 2017

Anonym

StineW79 skriver:

Hurtigt spørgsmål her så!!

Din ene søn kommer med et stort bidemærke på armen og siger at lillebror har bidt ham.

Lillebror påstår hårdnakket at han ik har bidt sin storebror og bliver sur og ked af det, da du spørg nærmer ind til.

Som forældre, Hvem af dem stoler du så på, fortæller sandheden??

(Det her er noget der er sket mellem mig og min storesøster, så du ka få svaret på hvem der løg og hvem der fortalte sandheden bagefter) 

Til TS: jeg ville vælge at stole på mit barn, og tage en stille og rolig snak med forældrene, hvor jeg ville fortælle hva mit barn havde sagt. Vh Stine 

Ja hvis de to er alene så tror jeg på lillebroren har bidt ham for det kan jo i princippet ikke være mig eller faren!? Mine børn er også opdraget sådan at de ikke bider eller slår andre børn.. de er også meget ærlige så derfor kan mine børn ikke finde på at skade andre eller spdan noget.. Jeg har de mest kærlige børn der har kærlighed overfor andre.. og det her har ikke noget at gøre med søskende.. det er drengens klassekammerat der har beskyldt hendes søn.. det er en forskellig historie du har digtet op  

Anmeld Citér

20. september 2017

Anonym

Alt med måde.

Børn kan sagtens lyve, nu er det lidt noget andet end ts problem, men ham jeg blev jagtet, slået og sparket af i de små klasser havde da i hvert aldrig gjort noget når det kom dertil, selvom der var vidner og der var ingen konsekvenser. Da jeg så endelig slog igen blev mine forældre og jeg kaldt til møde og fik en løftet pegefinger med at det måtte jeg ikke 

Anmeld Citér

20. september 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Ja hvis de to er alene så tror jeg på lillebroren har bidt ham for det kan jo i princippet ikke være mig eller faren!? Mine børn er også opdraget sådan at de ikke bider eller slår andre børn.. de er også meget ærlige så derfor kan mine børn ikke finde på at skade andre eller spdan noget.. Jeg har de mest kærlige børn der har kærlighed overfor andre.. og det her har ikke noget at gøre med søskende.. det er drengens klassekammerat der har beskyldt hendes søn.. det er en forskellig historie du har digtet op  

He He det må være dejligt!

Nu til svaret på hvem der løg i min lille historie, som faktisk ik er en digtet historie!

Min storesøster havde bidt sig selv i armen, så der var tandmærker, fordi vi havde været oppe at "skændes" Hun var blevet sur på mig, og derfor havde hun gjort det.                                               Resultatet blev self at jeg fik skæld ud, for noget jeg ik havde gjort, og self fortalte jeg sandheden, da jeg sagde at det ik var mig der havde bidt min storesøster. 

Det der er min pointe er bare, at self ka ens barn, finde på at pynte på sandheden en gang i mellem, men at jo vi som forældre, ska gøre vores bedste for at opdrage vores børn godt, trygt og kærligt, selvom.

Ud over det kender jeg mange børn, der også ka komme til at lave noget " dumt" og total benægter, at ha haft noget med det at gøre. De drenge er der i hvert fald 3-4 stk af i min datters klasse. Det meste af tiden er de jo heldigvis gode børn, som opføre sig, som børn nu gør flest. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.