madpakker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.978 visninger
13 svar
11 synes godt om
12. september 2017

olia

Et kort spørgsmål:

Fra hvilken alder kan man begynde at lade teenageren selv smøre sin madpakke? ☺

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Teenageren???? 7år.. 

Anmeld Citér

12. september 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
olia skriver:

Et kort spørgsmål:

Fra hvilken alder kan man begynde at lade teenageren selv smøre sin madpakke? ☺

Hvorfor skal barnet være teenager? Hvad med at tage barnet med i det, når det starter skole, omkring 6-7år...? Lave det til noget sjovt sammen og barnet kan være med til at bestemme det

Så lad du bare dit barn lave madpakke selv. 

Anmeld Citér

12. september 2017

olia

Vi inddrager dem ofte i madpakke-pligten, men jeg mener mere hvornår man kan overlade pligten 100 procent til dem, så de udelukkende selv står for det? For på et eller andet tidspunkt skal de jo selv klare det men er lidt i tvivl om hvilken alder det er passende at forvente at få selv kan.

Anmeld Citér

12. september 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Når de er i stand til at åbne køleskabet, tage pålæg ud, rugbrød ud af skabet, smørre en mad og lægge den i en lille kasse.. 

så.. ikke så gamle. Jeg smurte selv madpakke fra 7-8 år. Min mor sagde hvor mange stykker rugbrød jeg skulle have med. Men altså. Det sagde hun jo kun et par gange, så var det ligesom indlært.

hvad er det du synes er så svært at de skal være teenagere for at kunne alene? 

Anmeld Citér

12. september 2017

FruStolpe

Altså min snart 7årige får altså ikke selv lov at styre madpakken.. 

Jeg ser for mig at der er 2 halve med chokolade, på lyst brød naturligvis. Måske også en med syltetøj og et par snacks...  næ jeg vil nu gerne styre hvad der er i madpakken. Vi kan hjælpes om at lave den, men hun har intet ansvar. 

Anmeld Citér

12. september 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
FruStolpe skriver:

Altså min snart 7årige får altså ikke selv lov at styre madpakken.. 

Jeg ser for mig at der er 2 halve med chokolade, på lyst brød naturligvis. Måske også en med syltetøj og et par snacks...  næ jeg vil nu gerne styre hvad der er i madpakken. Vi kan hjælpes om at lave den, men hun har intet ansvar. 

Det er vel bare at lave en pålægskasse/hylde med det der er til madpakker? eller lige tjekke de første gange hvad hun har smurt. Man kan godt tale med sin 7årige om hvad der er madpakke-mad. 

Anmeld Citér

12. september 2017

FruStolpe

Mor11 skriver:

Det er vel bare at lave en pålægskasse/hylde med det der er til madpakker? eller lige tjekke de første gange hvad hun har smurt. Man kan godt tale med sin 7årige om hvad der er madpakke-mad. 

Det kan man da sikkert sagtens. Men nu vil jeg alligevel gi mere kredit til min unge, kan hun svindle os til en lækker madpakke så gør hun det. 

Men altså, der findes nok 7årige som aldrig ville røre andet end det til madpakker. Men det er ikke helt der vi er 

Anmeld Citér

12. september 2017

Venterpålillesøster

Ja en 7 årig kan godt selv smøre en (måske knap så pæn) rugbrødsmad, men børnene får vel forhåbentlig også tilbehør med? Altså agurk, peberfrugt osv, og det kan man altså ikke forvente at de selv står og fikser inden sengetid.. 

Min datter er 7, og jeg tænker at der går nogle år før hun har helt styr på hvad en ordentlig madpakke skal indeholde 

Anmeld Citér

12. september 2017

heaven

Vores søn på 10 står selv for madpakke.... jeg skræller gulerødderne, men ellers styrer han det selv.... er ikke nervøs for hvad han putter i, han spørger altid om lov før han evt smøre en med nutella, da han godt ved det hører til sjældenhederne... 

vi kunne sagtens have haft ham med i det noget før, vi har bare været hurtige....

Ingen grund til at vente på teenagealderen, de kan sagtens før.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.