Håber jeg er gravid igen, efter senabort sidste år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2017

Beem82

Ååååh jeg håber du er gravid. Er så ked af at høre om det I var igennem sidste år!

Jeg kan dog heller ikke lade være med at komme med en lille kommentar. Og det er ang det, at du vil tage din søn med til en tidlig skanning.

Jeg var et nervevrag da jeg skulle til den første tidligskanning da jeg blev gravid igen efter vi mistede vores søn i uge 33. Og desværre er der jo stor usikkerhed tilknyttet disse skanninger så det er jo ikke sikkert det bliver en god oplevelse.

I det hele taget er der ikke andet at se end en lille klump med muligt hjerteblink.

Hvorfor ikke vente med at tage ham med til der rent faktisk er hoved, arme og ben - og bevægelse? På den måde kan han sikkert relatere på en meget bedre måde og ikke få endnu flere spekulationer at slæbe rundt på. Jeg har været omkring flere børn i den alder som har mistet små søskende - og det sidste de har brug for er flere forskrækkelser...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2017

FruK.

Anonymor skriver:

Ej, men jeg giver op. Så er vi ude i noget spirituelt og den slags, og psykiske fornemmelser. Det er noget helt andet - det jeg siger er bare, at selvfølgelig producerer din krop ikke graviditetssymptomer FØR ægget er frigivet, det kan jo rent fysiologisk slet ikke lade sig gøre. Det betyder jo ikke, at du ikke er gravid - selvfølgelig kan du være det! Og som jeg skrev, så håber jeg det da! Og jævnfør den anden person der svarer i tråden, så synes jeg sgu det er en ærgerlig kommentar, for min første besvarelse var godt nok fyldt med både omsorg, varme og empati. Selvfølgelig håber jeg du er gravid, det kunne være fantastisk! Og ens personlige intuition oh fornemmelser er en helt anden boldgade. Jeg siger bare: rent fysiologisk kan kroppen ikke reagere på en graviditet, når ægget der skal befrugtes slet ikke er frigivet endnu. 

Hej igen - jaja jeg ved godt hvad du mener. Måske heller ikke lige dagen efter, inden ægløsning men i hvert fald de sidste 3 dage. 

Det er skam ikke noget at blive irriteret over 

Dagen efter er man nok bare ekstrem opmærksom på, hvordan ens krop reagerer og er helt høj og kan slet ikke tænke logisk  

Anmeld Citér

7. september 2017

FruK.

AnnL skriver:

Hej FruK. 

Jeg har oprettet en bruger udelukkende pga. dit opslag og den efterfølgende kommentar, du har fået. Jeg vil ikke spekulere i, hvilke datoer, hvad skete, men blot sige: jeg kender det med at kunne mærke noget i kroppen inden man "burde" kunne det. Og jeg er ærlig talt træt af, at høre andre kvinder fortælle mig, hvad jeg kan/ikke kan mærke. Det gælder i øvrigt også kommentarer som "graviditet er jo ikke en sygdom". Jeg tilskriver det blot snævertsynethed - for jo, jeg følte mig syg i starten, og jeg overdrev i hvert fald ikke

Da jeg blev gravid, havde jeg ingen håb/forestillinger, som gjorde, at jeg kunne mærke noget baseret på min mentale tilstand. Jeg kunne bare mærke, at noget var helt anderledes - og ja, det var meget tæt på ægløsning! Ganske rigtigt var jeg gravid. Jeg håber for dig, at din fornemmelse denne gang leder til en lækker, lille bebs. Pøj pøj med det hele!

Mange tak  

Jeg plejer ALDRIG at have ømme bryster osv bare pga en ægløsningsperiode, har højst lidt ondt i maven den dag menses kommer og hvis det ikke er sket nu er jeg altså ikke knust
Så prøver man jo bare igen! 

Anmeld Citér

7. september 2017

FruK.

Beem82 skriver:

Ååååh jeg håber du er gravid. Er så ked af at høre om det I var igennem sidste år!

Jeg kan dog heller ikke lade være med at komme med en lille kommentar. Og det er ang det, at du vil tage din søn med til en tidlig skanning.

Jeg var et nervevrag da jeg skulle til den første tidligskanning da jeg blev gravid igen efter vi mistede vores søn i uge 33. Og desværre er der jo stor usikkerhed tilknyttet disse skanninger så det er jo ikke sikkert det bliver en god oplevelse.

I det hele taget er der ikke andet at se end en lille klump med muligt hjerteblink.

Hvorfor ikke vente med at tage ham med til der rent faktisk er hoved, arme og ben - og bevægelse? På den måde kan han sikkert relatere på en meget bedre måde og ikke få endnu flere spekulationer at slæbe rundt på. Jeg har været omkring flere børn i den alder som har mistet små søskende - og det sidste de har brug for er flere forskrækkelser...

Jo - det tror jeg også min kæreste hælder mest til, han ved ikke endnu at jeg har bestilt den tid til scanning fordi det ville han synes er langt ude, hehe. Men han får det af vide hvis testen er positiv næste uge. 

Men så kan jeg måske vise ham billedet når jeg kommer hjem, og fortælle ham det der? Det har jeg heldigvis tid til at tænke over endnu, og snakke med min kæreste om hvodan og hvornår han skal have det afvide. 

Anmeld Citér

9. september 2017

FruK.

Hej igen! Nu er det 1 uge siden befrugtning, og vågnede op med en anelse kvalme og har stadig som de sidste par dage murren i underlivet begge sider! 

Såååå Tror sku jeg kan se en positiv test næste fredag, som er 3 dage før forventet menses. 

Det kunne jeg sagtens se de andre graviditeter, så håber min fornemmelse også er rigtigt denne gang. 

Anmeld Citér

9. september 2017

Mille123

FruK. skriver:

Hej igen! Nu er det 1 uge siden befrugtning, og vågnede op med en anelse kvalme og har stadig som de sidste par dage murren i underlivet begge sider! 

Såååå Tror sku jeg kan se en positiv test næste fredag, som er 3 dage før forventet menses. 

Det kunne jeg sagtens se de andre graviditeter, så håber min fornemmelse også er rigtigt denne gang. 

Jeg et meget spændt på om din intuition er korrekt  - hvornår tænker du at teste?

Anmeld Citér

9. september 2017

FruK.

Tænker på fredag d 15/9 �� Hvis den er negativ, prøver jeg igen 1 uge efter hvis menses selvfølgelig ikke er kommet endnu. 

Godt jeg er på weekendtur og kan tænke på lidt andet imens. 

Anmeld Citér

9. september 2017

Mille123

FruK. skriver:

Tænker på fredag d 15/9 �� Hvis den er negativ, prøver jeg igen 1 uge efter hvis menses selvfølgelig ikke er kommet endnu. 

Godt jeg er på weekendtur og kan tænke på lidt andet imens. 

Vi håber på bid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.