Anonymor skriver:
Ej, men jeg giver op. Så er vi ude i noget spirituelt og den slags, og psykiske fornemmelser. Det er noget helt andet - det jeg siger er bare, at selvfølgelig producerer din krop ikke graviditetssymptomer FØR ægget er frigivet, det kan jo rent fysiologisk slet ikke lade sig gøre. Det betyder jo ikke, at du ikke er gravid - selvfølgelig kan du være det! Og som jeg skrev, så håber jeg det da! Og jævnfør den anden person der svarer i tråden, så synes jeg sgu det er en ærgerlig kommentar, for min første besvarelse var godt nok fyldt med både omsorg, varme og empati. Selvfølgelig håber jeg du er gravid, det kunne være fantastisk! Og ens personlige intuition oh fornemmelser er en helt anden boldgade. Jeg siger bare: rent fysiologisk kan kroppen ikke reagere på en graviditet, når ægget der skal befrugtes slet ikke er frigivet endnu.
Jeg vil gerne lige knytte et par kommentarer til dig, selvom du ikke henvender dig til mig. Jeg håber det er i orden.
Jeg siger ikke, at du ikke er omsorgsfuld i din besked. Du har skrevet meget medfølende og fint - selvom jeg ikke er enig i hele budskabet. Du har skrevet en af de mest omsorgsfulde svar til det her emne, som jeg overhovedet har læst. Og du skriver intet sted, at hun ikke kan være gravid. Og jeg beklager, at min, måske lidt for kække, besked bliver modtaget sådan.
Der, hvor jeg bliver lidt træt af den her tilbagevendende diskussion, er, når ordet spiritualitet bliver nævnt. Jeg er nok den mindst spirituelle i hele min omgangskreds. Du hiver "fakta" op ad hatten. Jeg er stor fan af fakta. Men jeg er også indforstået med, at ikke alle mennesker kan skæres over én kam - uanset, hvad forskning/eksperter siger. Nu fremgår det ikke klart af mit første indlæg, men jeg kunne også mærke de fysiologiske ting som FruK nævner, nogle af dem i hvert fald. Så jeg synes det psykiske aspekt skal pakkes lidt væk. Jeg er overbevist om, og har også hørt fra en fagperson, at ikke alle mennesker mærker, de ting, der sker i kroppen, ens. F.eks. smerte.
Selvom FruK. ikke virkede til at ønske, at nogle skulle komme og "forsvare" noget, så ville jeg bare gerne give hende min kommentar og oplevelse med på vejen
God dag