Jeg selv tror på ingen ting andet end at vi som mennesker er undrende og har behov for at skabe mening med det liv vi er sat i. Jeg er ikke kristen, men kan lide en del af de værdisæt der er skrevet ind i biblen, jeg er ikke muslim, men kan lide en del af de værdisæt der følger med islam, det samme med buddhisme osv.
Jeg tror ikke på videnskaben og evidensen, da det for mig igen er et menneskelig forsøg på at skabe orden og det vi kalder evidens, er det der lige nu er enighed om er den bedste forklaring på de fænomener der optræder og som med alt evidens gennem tiden, kan det måske være det bliver tilbagebevist senere når nye enigheder og aradigmer kommer til.
Jeg har valgt at give min undren, og min ydmyghed videre til mine børn - et af nøglebegreberne er; jeg ved, at jeg ikke ved. Det betyder som en anden også skrev i tråden, at jeg kan sige: jeg tror ikke Gud skabte verden på 7 dage, hvad tror du?
Jeg har læst børnebiblen for dem, jeg har læst en bog om Muhammed, vi har læst Johannes Mølllehaves bog om Sokrates, jeg har læst om de nordiske guder og de græske guder for dem. Lige nu læser vi Momo af Ende som handler om tiden osv. Jeg overvejer hvornår det er tid til Jonathan Havmåge og Sofies Verden. Nå ja og så er Nangijala en ting i vores liv. Og der er garanteret tusind andre tekster og teaterstykker som jeg glemmer her i listen - på den måde giver jeg dem forhåbentlig undren med og hvis de vælger at finde en tro i alt det jeg giver dem, så støtter jeg dem.
Anmeld
Citér