Hvornår fik I tid til aftenhygge igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2017

Ena

CDi skriver:

Hej allesammen,

jeg sidder med 4 uger gammel baby og hele vores opstart har været lidt svær med mange bump på vejen. Jeg er glad, men hvor jeg bare SAVNER at kunne sidde med min kæreste om aftenen og se en film uden at have en grædende baby eller en baby som tager al opmærksomheden. Så for at have lidt at se frem til: Hvornår begyndte I igen at få mulighed for at have aftener hvor I kunne kærestehygge og ikke altid måtte have fokus på baby?

Vores har været omkring fem-seks måneder, når vi har kunnet kaste os i sofaen uden at rejse os igen før sengetid. Det har været en kæmpe lettelse hver gang 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2017

Bb2015

Jeg mener ihverfald at vores var omkring 8-10 måneder før vi havde tid til os selv. Og ofte var vi så trætte efter en besværlig putning (faldt kun i søvn i arm efter 45 minutter) at vi gik på hovedet i seng. Men tror vores er et skræk eksempel  

Anmeld Citér

3. september 2017

Hekate

Ja, de første 2-3 måneder bød godt nok også på nogle hårde aftener her. Baby blev så overtræt og pylret hver eneste aften og det endte altid med, at jeg gik ind i sengen med ham og puttede ham - og blev derinde resten af aftenen, fordi det tog så lang tid.

Fra dag 1 har jeg dog også brugt de samme soveritualer, hvilket så småt er begyndt at give pote. Nu er han 4 måneder og fra at han var 3 måneder, har han kunnet falde i søvn selv - men en masse hjælp dog. I starten sov han med svøb, det hjalp!
Han har aldrig fået lov til at ligget og græde og må stadig vugges i søvn nogle gange. Men det er så meget bedre end i starten!
Putningerne tager stadig sin tid, men når han er blevet lagt, kan man gå ud fra soveværelset og have lidt voksentid... det er virkelig rart at kunne igen.

Så der er lys for enden af tunnelen.

Anmeld Citér

3. september 2017

SK85

Da vores barn var 1½ måned, og vi købte en slyngevugge, og han endelig sov!

Dog var det så i perioder derfra hvor meget aften vi havde sammen... Da han var omkring 5-7 måneder havde han f.eks. en periode, hvor han først gik i seng kl. 22-23 stykker..

Anmeld Citér

4. september 2017

anonym12

Han har nok været ca 1 år (nok lidt ældre) og det er stadig kun i perioder.

Han var ca. 14 mdr før han sov længere stræk end 2 timer, så jeg gik oftest i seng samtidig med ham for at hænge sammen. Jeg går stadig tidligt i seng, selvom han stortset sover igennem (pt er han i gang med at få de sidste 4 kindtænder og vi sover mega dårligt), men han står MEGET tidligt op, så jeg går stadig ofte tidligt i seng. Det er drøn hårdt, men om et års tid starter vi nok forfra og jeg tænker vi nok får en der sover på samme måde næste gang også. Så er det godt de kun er små i nogle år.

Jeg har forresten fået en del voksen tid ved at læse på min kindle inde i sengen og se lidt serier med høretelefoner, inden jeg lagde mig til at sove.

Anmeld Citér

4. september 2017

Mum33

CDi skriver:

Hej allesammen,

jeg sidder med 4 uger gammel baby og hele vores opstart har været lidt svær med mange bump på vejen. Jeg er glad, men hvor jeg bare SAVNER at kunne sidde med min kæreste om aftenen og se en film uden at have en grædende baby eller en baby som tager al opmærksomheden. Så for at have lidt at se frem til: Hvornår begyndte I igen at få mulighed for at have aftener hvor I kunne kærestehygge og ikke altid måtte have fokus på baby?

Vores søn er 8 mdr nu, og han bliver puttet kl. 19, så der er tid Vi er desværre bare ofte så trætte, at vi hurtigt går i seng 

Anmeld Citér

5. september 2017

Frk_lsd88

CDi skriver:

Hej allesammen,

Velkommen til verdenen som mor ������ Du vil være uundværlig de næste mange måneder. Jeg synes du bare skal nyde tiden du er i lige nu. Selvfølgelig kan det være hårdt, hvis de græder meget. Min datter sov igennem fra hun var 3-4 måneder. Hun er snart 7 måneder nu. 

Anmeld Citér

5. september 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Tror vores oplevelse er en del anderledes end andre jeg har læst i denne tråd..... ikke for at tage modet fra dig

Da knægten blev omkring de 3 år og begyndte at sove igennem om natten. Før den alder vågnede han mange gange, så vores aftener for det meste blev afbrudt mange gange inden jeg selv gik i seng. 

Fra han var omkring tre stoppede han helt med at vågne om natten og sov igennem uden at vågne. 

Anmeld Citér

5. september 2017

kmbe

Min pige er 7 md. og hun går først i seng kl. 22 så ingen aftenhygge endnu. Hun sover stort set heller ikke om dagen så heller ingen afslapning der 

Anmeld Citér

5. september 2017

migxher

De første 6 måneder foregik aften hygge/kæreste tid på sofaen med en sovende baby i favnen/ved brystet. Da han så blev 6 måneder kunne jeg så småt ligge ham fra mig hvor han sov videre. Nu er han 10 måneder og sover som udgangspunkt kl 20 ca, men han kan godt engang i mellem vågne efter en times tid og lige skal have en hurtig babse tår at falde i søvn på igen. 

Storebror på 2,5 sover mellem 20 og 21 som regel uden at vågne før næste morgen.men det sker at han også ligw vågner for at få en tår vand. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.