Blødning i uge 15

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.002 visninger
13 svar
2 synes godt om
31. august 2017

Mariia4

Hej alle.

Jeg har brug for lidt hjælp og lidt råd.

I sidste uge (13+2) blødt jeg 2 gange natten mellem tirsdag og onsdag, jeg blev selvfølgelig meget utryg og var ude på sygehuset og blive scannet. Baby havde det rigtig fint og lægen kunne ikke fortælle mig hvorfor jeg havde blødt og jeg blødt hellere ikke mere.

Men nu har jeg igen i nat  blødt voldsomt 2 gange og 1 gang her til morgen, jeg er ikke så utryg denne gang, men synes da det er rigtig træls.

Nogen der har oplevet det samme og som måske har fået en besked om hvorfor man pludselig bløder voldsomt og det så stopper så hurtigt igen?

Begge nætter jeg har blødt, har jeg om dagen før været i fitness, kan det være fordi min krop har været aktiv?

Håber nogen har oplevet noget lignede, så kan råde mig lidt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2017

MiniMe2005

Jeg blødte fra uge 18 og graviditeten ud. Mest pletter og ikke hver dag. Så jeg kender til utrygheden :-)

Efter en kraftigere blødning, blev jeg undersøgt, og det viste sig at komme fra mine slimhinder. Dine slimhinder bliver meget mere følsomme under graviditeten, og derfor skal der ikke så meget til, før der kommer lidt blod. Så det kan sagtens være det. Det er i øvrigt helt ufarligt og har ingen indflydelse på, hvornår du føder (jeg fødte selv først to uger over termin).

Der er også andre, der oplever kraftigere blødninger fra små blodansamlinger (hæmatom). De fleste er helt harmløse, men der er blødningen typisk kraftigere end fra slimhimderne.

Anmeld Citér

31. august 2017

Benjamins'mor

Mariia4 skriver:

Hej alle.

I sidste uge (13+2) blødt jeg 2 gange natten mellem tirsdag og onsdag, jeg blev selvfølgelig meget utryg og var ude på sygehuset og blive scannet. Baby havde det rigtig fint og lægen kunne ikke fortælle mig hvorfor jeg havde blødt og jeg blødt hellere ikke mere.

Men nu har jeg igen i nat  blødt voldsomt 2 gange og 1 gang her til morgen, jeg er ikke så utryg denne gang, men synes da det er rigtig træls.

Nogen der har oplevet det samme og som måske har fået en besked om hvorfor man pludselig bløder voldsomt og det så stopper så hurtigt igen?

Begge nætter jeg har blødt, har jeg om dagen før været i fitness, kan det være fordi min krop har været aktiv?

Mit stoppede ikke rigtigt, men jeg startede med at pletbløde og det endte med en skylle. Blødte gennem bukser osv og der var en sø på gulvet. 

Kom også til en scanning og det viste sig jeg havde en blodansamling under livmoderen, ikke noget farligt. Jeg blødte et par uger frem.

Anmeld Citér

31. august 2017

CC79

I min sidste graviditet blødte jeg fra uge 10 til uge 15 pga er hæmatom (blodansamling) i livmoderen. Da jeg kom til akut skanning i uge 10 kunne de ikke se hvorfor jeg blødte men til NF-skanning kunne de se hæmatomet. Jeg skulle sygemeldes i 14 dage og lave mindst muligt og efter uge 15 var det væk og resten af graviditeten gik fint. Håber det bedste for dig og graviditeten og alt er vel.

Anmeld Citér

31. august 2017

Babilooo

Jeg styrt blødte i uge 16 og havde et tort hæmatom. Jeg fik at vide at jeg havde 50-50 chance for ikke at abortere eller føde for tidlig. Jeg blev sygemeldt frem til barsel.

tag det alvorligt... dvs hold dig i ro (ikke motion), vent med sex til du har været blødningsfri i mindst en uge. Og lad være med at bære på noget tungt.

Anmeld Citér

31. august 2017

Aprilbaby2015

Mariia4 skriver:

Hej alle.

Oplevede det 2 gange i uge 8-9..

Min gyn. Svarede at fordi der bliver større pres på livmoderen, nogle mere smidige, men så kan nogle bitte små blodkar springe inde i skeden, uden det har skade på livmorderen og fosteret..

det kan være en grund.. men ikke med sikkerhed  

Anmeld Citér

31. august 2017

Mariia4

CC79 skriver:

I min sidste graviditet blødte jeg fra uge 10 til uge 15 pga er hæmatom (blodansamling) i livmoderen. Da jeg kom til akut skanning i uge 10 kunne de ikke se hvorfor jeg blødte men til NF-skanning kunne de se hæmatomet. Jeg skulle sygemeldes i 14 dage og lave mindst muligt og efter uge 15 var det væk og resten af graviditeten gik fint. Håber det bedste for dig og graviditeten og alt er vel.

Blødte du hver dag eller kun nogle dage? Vi skal til kønsscanning på lørdag på privathospital, så tænker jeg snakker med dem og hører om de kan se noget ellers må jeg prøve og holde mig i ro de næste par uger 

Anmeld Citér

31. august 2017

Mariia4

Smølfine123 skriver:

Jeg styrt blødte i uge 16 og havde et tort hæmatom. Jeg fik at vide at jeg havde 50-50 chance for ikke at abortere eller føde for tidlig. Jeg blev sygemeldt frem til barsel.

tag det alvorligt... dvs hold dig i ro (ikke motion), vent med sex til du har været blødningsfri i mindst en uge. Og lad være med at bære på noget tungt.

Hvordan var din blødning? Hver dag eller nogle gange? Fandt de det ved scanning eller hvordan? Jeg skal til scanning på lørdag og tænker jeg prøver og snakke med dem der 

Anmeld Citér

31. august 2017

Mariia4

Benjamins'mor skriver:

Mit stoppede ikke rigtigt, men jeg startede med at pletbløde og det endte med en skylle. Blødte gennem bukser osv og der var en sø på gulvet. 

Kom også til en scanning og det viste sig jeg havde en blodansamling under livmoderen, ikke noget farligt. Jeg blødte et par uger frem.

Jeg blødte desværre også så meget at jeg dryppede på gulvet  blødte du hver dag eller? 

Gik det så bare væk af sig selv? 

Anmeld Citér

31. august 2017

Babilooo

Mariia4 skriver:

Hvordan var din blødning? Hver dag eller nogle gange? Fandt de det ved scanning eller hvordan? Jeg skal til scanning på lørdag og tænker jeg prøver og snakke med dem der 

Pletblødninger og så blev min livmoder hård. Jeg havde ondt og endte med at gå ned på sofaen. Her lå jeg så i en time da jeg ikke kunne sove. 

Jeg satte menig op og så styrtblødte jeg... vel tæt på en halv liter. jeg blev hentet i ambulance og scannet. Det var min randen af livmoderen der havde løsnet sig en smule. Dvs risikoen for fuld moderkageløsning var væsentlig større end normalt. = farligt for mig og evt dødeligt for barn. Jeg måtte ikke tage i sommerhus fornafstanden var for lang til et hospital. 

Så længe du bløder ville jeg ikke bære eller dyrke sex eller motionere overhoved. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.