Min søn har været væk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.307 visninger
12 svar
4 synes godt om
29. august 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Har det forfærdeligt skønt min søn er hjemme igen. 

Min søn på 9 år skulle gå direkte fra skolen og tage bussen hjem. 

Da 3 busser er kørt forbi os. (vi bor 5 min i bus fra skolen) og han stadig ikke er kommet ud af bussen til mig ringede jeg til sfoen. 

De havde som aftalt sendt ham afsted. Og set ham gå mod bussen. 

Ringede derefter til min mor i ren panik og ligeledes bedsteforældre for at få hjælp til at lede (var alene hjemme med 2 mindre søskende som sov så kunne ikke gå) 

Ringede igen til soen som ikke havde ham og hans ting var der ikke. 

Ringede efter endnu en bus passerede ringede jeg til politiet og efterlyste ham. 

Efter endnu en bus ringede soen at de havde fundet ham. Han var med en anden gået tilbage og ind i en skov for at lege. 

1 time og 20 min viste jeg ikke hvor min søn var. 

Er græde færdig. Det har han aldrig gjort før og er ikke første gang han tager bussen hjem alene. 

Frygter for næste skole år hvor han skal gå hjem efter skole hverdag. Det er forfærdelig ikke at vide hvor ens søn er. 

Nå skulle lige have luft. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2017

L-mor

Puha, det må have været forfærdeligt. Men forhåbentlig har det gjort indtryk på ham.

Jeg gjorde engang noget lignende, da jeg var omkring 8 år. Jeg husker stadig helt tydeligt min mors panik, da hun fandt mig. Og min egen skam over at have bragt hende i den tilstand. Jeg gjorde aldrig noget lignende igen.

Anmeld Citér

29. august 2017

FruK

Puha, det må have været en forskrækkelse. 

Da min begyndte at gå/cykle selv fik han en mobil (som kun kunne ringe i starten), så jeg kunne få fat i ham. Og så han kunne ringe og spørge om lov, hvis han pludselig fandt på at han skulle et eller andet, som ikke var aftalt.

Jeg ville tage en alvorlig snak med ham om, hvordan du havde det, da du ikkevidste hvor han var - mon ikke det kan hjælpe?

Anmeld Citér

30. august 2017

Vivienne

Puha. Sikke en forfærdelig situation at stå i. 

Ville bare sende dig en kram

Anmeld Citér

30. august 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
hannetheis skriver:

Har det forfærdeligt skønt min søn er hjemme igen. 

Min søn på 9 år skulle gå direkte fra skolen og tage bussen hjem. 

Da 3 busser er kørt forbi os. (vi bor 5 min i bus fra skolen) og han stadig ikke er kommet ud af bussen til mig ringede jeg til sfoen. 

De havde som aftalt sendt ham afsted. Og set ham gå mod bussen. 

Ringede derefter til min mor i ren panik og ligeledes bedsteforældre for at få hjælp til at lede (var alene hjemme med 2 mindre søskende som sov så kunne ikke gå) 

Ringede igen til soen som ikke havde ham og hans ting var der ikke. 

Ringede efter endnu en bus passerede ringede jeg til politiet og efterlyste ham. 

Efter endnu en bus ringede soen at de havde fundet ham. Han var med en anden gået tilbage og ind i en skov for at lege. 

1 time og 20 min viste jeg ikke hvor min søn var. 

Er græde færdig. Det har han aldrig gjort før og er ikke første gang han tager bussen hjem alene. 

Frygter for næste skole år hvor han skal gå hjem efter skole hverdag. Det er forfærdelig ikke at vide hvor ens søn er. 

Nå skulle lige have luft. 

Puha det lyder ikke rart. I må få snakket om at betydningen af at overholde jeres aftaler eller han må få en mobil i fødselsdagsgave næste år

Anmeld Citér

30. august 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
mor:) skriver:

Puha det lyder ikke rart. I må få snakket om at betydningen af at overholde jeres aftaler eller han må få en mobil i fødselsdagsgave næste år

Det kan da ikke være enten eller. Han skal have at vide at det han har gjort ikke er OK og at han ikke må ændre på planerne uden at give besked på forhånd.

Al snak om mobiltelefon skal efter min mening holdes ude af det. Det kan man så som forældre overveje på længere sigt.

Anmeld Citér

30. august 2017

hannetheis

mor:) skriver:

Vi har fået en stor snak om dette. 

Han får en mobil til sin 10 års fødselsdag. Men det er nu ikke så meget på grund af dette men fordi han fra 4. Klasse skal gå hjem til et tomt hus efter skole hverdag. 

Anmeld Citér

30. august 2017

hannetheis

IenFart skriver:

Det kan da ikke være enten eller. Han skal have at vide at det han har gjort ikke er OK og at han ikke må ændre på planerne uden at give besked på forhånd.

Al snak om mobiltelefon skal efter min mening holdes ude af det. Det kan man så som forældre overveje på længere sigt.

Han får ikke en mobil på baggrund af dette. Men når han bliver 10 og næste skoleår ikke længere skal gå i sfo. 

Vi har fået en god snak om det

Anmeld Citér

30. august 2017

nilletøz

Puha hvor jeg føler med dig!

Min søn på 8 år gjorde det selv for nogle uger siden. Vi har en aftale om at han skal ringe til mig inden han vil hjem, men denne dag gør han det ikke og krydser sig ud i sfo'en 

Jeg opdagere det kun fordi han ikken tager sin mobil for at ringe ham hjem, tjekker så tabulex for at se hvor han er, men han er gået derfra 15:31 og jeg tjekker det kl 16:00 og der er han stadig ikke kommet hjem, så jeg begynder at panikke, han tager stadig ikke sin mobil. 

Jeg riner rigtig mnge gange til ham, jeg spore ham også og kan se han er i nærheden, men den er ikke 100% sikker hver gang, så jeg hopper i overtøjet og går den vej han cykler hjem..

kan se han nærmer sig hvor jeg er, så vælger at blive, men der slår det mig at han kan være kørt hjem til en fra klassen uden at give besked, og det er han!! ringer til kammeratens mor og spørger om han er der, og det er han, jeg bede hende sende ham hjem.

han kommer hjem og ser mig være ked af det, og jeg bliver faktisk endnu mere ked, men også vred, og skælder faktisk også ud over han først kommer nu.. 

Han bliver selv ked af det og undskylder sin fejl, og at han er ked af at han har gjort. han har også glemt at sætte sin mobil på lyd.. 

Men hold nu op, hvor bliver man bange, når ens små pus laver sådanne ting.. Men en ting er sikker, han har lært af sine fejl..

Anmeld Citér

30. august 2017

Bananaalice

Det sker desværre indimellem at de jo "bare liiiige" vil et andet sted hen, og tror det ikke gør noget. De ser det jo slet ikke fra de voksnes synspunkt, det er jo "bare liiiige i skoven" eller "bare liiige hjem til Jonas og se hans nye spil/legetøj", og tænker at bare de er hjemme til mad så har du sikkert ikke opdaget noget

Godt at I sikkert har fået talt alvordsord og så forstår han sikkert at det påvirker mange mennesker når man træder ved siden af stien.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.