Når kommunen ikke mener en sygemelding er ok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2017

esioul

Anonym skriver:

Hvordan er man stillet hvis kommunen ikke vil godkende en sygedagpengesag igennem ens arbejde, men ens læge siger god for man er sygemeldt i forbindelse med fertilitetsbehandling (Jeg er bekendt med paragraf 56, denne ønsker jeg dog ikke af flere grunde) 

Hvordan med udbetaling af løn fra arbejdet når kommunen siger stop. Kan arbejdet sige stop for udbetaling af løn ? Er der nogle regler omkring det. 

På hvilket grundlag er du sygemeldt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg mangler svar på om mit arbejde kan sige de ikke vil udbetale løn når kommunen ikke mener jeg opfylder kravene selvom lægen siger god for en sygemelding. 

Så hvordan står jeg nu når kommunen ikke vil være med ? 

Det er ikke ens egen læge, der bestemmer, om kommunen skal udbetale sygedagpenge.

Mht. om din arbejdsgiver kan nægte at udbetale løn - som andre siger, så tjek din kontrakt og din overenskomst. Det kan være meget forskelligt. Tag evt. fat i din tillidsrepræsentant.

Anmeld Citér

28. august 2017

Tommelise

Tænker også lidt - hvis du skal være sygemeldt længe, så skal din arbejdsgiver vel have ansat en vikar, som også skal have løn - eller også skal dine kolleger løbe stærkere.

Men kender ikke alle reglerne.

Anmeld Citér

28. august 2017

nille

Profilbillede for nille
Anonym skriver:

Hvordan er man stillet hvis kommunen ikke vil godkende en sygedagpengesag igennem ens arbejde, men ens læge siger god for man er sygemeldt i forbindelse med fertilitetsbehandling (Jeg er bekendt med paragraf 56, denne ønsker jeg dog ikke af flere grunde) 

Hvordan med udbetaling af løn fra arbejdet når kommunen siger stop. Kan arbejdet sige stop for udbetaling af løn ? Er der nogle regler omkring det. 

Hvis kommunen mener at du ikke er uarbejdsdygtig Jf Lov om sygedagpenge, har du hverken ret til sygedagpenge fra kommunen eller løn under sygdom fra din arbejdsgiver, i det begge dele udbetales med udgangspunkt i sygedagpengeloven. 

Anmeld Citér

28. august 2017

Tommelise

nille skriver:

Hvis kommunen mener at du ikke er uarbejdsdygtig Jf Lov om sygedagpenge, har du hverken ret til sygedagpenge fra kommunen eller løn under sygdom fra din arbejdsgiver, i det begge dele udbetales med udgangspunkt i sygedagpengeloven. 

Syntes godt nok også, det lød meget mærkeligt, hvis arbejdsgiveren skulle betale løn til en medarbejder, som ikke ønsker en paragraf 56, men ville på ingen måde være skråsikker, da jeg ikke kender reglerne til bunds.

Men fint med et klart svar i stedet for alle mulige gisninger.

Anmeld Citér

29. august 2017

Anonym

Jeg søgte råd hos fagforening, de mente jeg skulle søge sygedagpenge da jeg ikke kunne garantere 37 timer om ugen og mit fravær i det hele taget var svingende, så jeg kunne ikke få dagpenge.  kommunen afslog, fagforeningen sagde jeg skulle prøve igen og at de så ville "afskrive" mig og skrive notat for det ville sikkert hjælpe, kommunen afslog igen og jeg fik besked på at jeg kunne søge kontanthjælp, så det har jeg nu været i 2,5 år og de er stadig ikke helt klar over hvad de skal stille op med mig. 

Jeg har også haft paragraf 56 med i baglommen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.