Når kommunen ikke mener en sygemelding er ok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.083 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. august 2017

Anonym trådstarter

Hvordan er man stillet hvis kommunen ikke vil godkende en sygedagpengesag igennem ens arbejde, men ens læge siger god for man er sygemeldt i forbindelse med fertilitetsbehandling (Jeg er bekendt med paragraf 56, denne ønsker jeg dog ikke af flere grunde) 

Hvordan med udbetaling af løn fra arbejdet når kommunen siger stop. Kan arbejdet sige stop for udbetaling af løn ? Er der nogle regler omkring det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan er man stillet hvis kommunen ikke vil godkende en sygedagpengesag igennem ens arbejde, men ens læge siger god for man er sygemeldt i forbindelse med fertilitetsbehandling (Jeg er bekendt med paragraf 56, denne ønsker jeg dog ikke af flere grunde) 

Hvordan med udbetaling af løn fra arbejdet når kommunen siger stop. Kan arbejdet sige stop for udbetaling af løn ? Er der nogle regler omkring det. 

DU har selv valgt den dyreste løsning, så selvfølgelig skal de kunne sige nej, hvis der er en billigere udvej.

Anmeld Citér

28. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

DU har selv valgt den dyreste løsning, så selvfølgelig skal de kunne sige nej, hvis der er en billigere udvej.

Kan du forklare hvad du mener med den besked ? for jeg kan godt nok ikke lige se hvad du mener. 

Anmeld Citér

28. august 2017

Tobis

Profilbillede for Tobis

din arbejdsgiver kan ikke få refusion, hvis kommunen vurderer, at du ikke er uarbejdsdygtig. For at være berettiget til sygedagpenge SKAL man opfylde paragraf 7 - nemlig at være uarbejdsdygtig. 

Anmeld Citér

28. august 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Kan du forklare hvad du mener med den besked ? for jeg kan godt nok ikke lige se hvad du mener. 

Håber det er ok, at jeg svarer.

Det er billigere for kommunen, at du er under paragraf 56 - så skal de jo kun betale refusion, når du er væk fra arbejdet. Hvis du derimod er fuldtidssygemeldt, skal de refundere et beløb svarende til sygedagpenge.

Anmeld Citér

28. august 2017

Anonym

Du gør det også kompliceret for dig selv.. Hvorfor ikke bare tage den paragraf 56? Så er der ro på fra alle sider. 

Anmeld Citér

28. august 2017

Tommelise

Du behøver ikke at udpensle dine grunde til ikke at ønske en paragraf 56, men det er vel fair nok, at kommunen siger nej, hvis du ikke er fuldt uarbejdsdygtig, men bare ikke ønsker en paragraf 56.

Anmeld Citér

28. august 2017

Anonym trådstarter

Jeg mangler svar på om mit arbejde kan sige de ikke vil udbetale løn når kommunen ikke mener jeg opfylder kravene selvom lægen siger god for en sygemelding. 

Så hvordan står jeg nu når kommunen ikke vil være med ? 

Anmeld Citér

28. august 2017

Zanto

Det korte svar er ja, du kan risikere at din arbejdsgiver ikke vil udbetale løn under sygdom, hvis de ikke kan få refusion fra kommunen. Du skal tjekke din kontrakt eller overenskomst for at få det præcise svar. 

Anmeld Citér

28. august 2017

Aspek

Søg råd ved din fagforening- selvfølgelig forudsat du er medlem af en.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.