Sengetid 7-8 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
bøllen skriver:

hvad tid kommer jeres børn på 7-8 årige i seng ?

hvad tid skal de op for at møde i skole ?

vores går til spejder og i år ligger det fra 19-20.15 . Hvilket er over normal sengetid her.

mon vores bare er tidligt i seng . Bliver puttet ved 19.30 tiden og op kl 6.30

Nu er min 9 år og vi er lige startet med sengetid kl 20.30 hverdag. 

Sidste skoleår 2. Klasse var har 8 år. 

Der hed sengetider kl 20.00 en dag om ugen var kan i klub med vores kirke til 20.30 og det var ikke noget problem. Han gjorde alt klar enden han skulle afsted. Sørgede for nattøj var lagt frem og sengen klar til at hoppe i. 

Vi havde den aftale at blev det et problem at komme op om morgen så måtte han stoppe. Vi er oppe 5.30 dengang. 

Nu er mine mødetider ændret så de er først oppe 6.30 nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores pige på 8 år skal sove kl. 20.15. Storebror på næsten 10 år skal sove kl. 20.30-20.45. De bliver begge vækket kl. 6.25

Anmeld Citér

28. august 2017

Vik

Min datter bliver 7 lige om små 2 uger. Her bliver både hende og lillebror ( kun 2 år) puttet 19-19.30. 

Hun står op kl 6-6.30 hver dag, 

Anmeld Citér

29. august 2017

lineog4

Mine to trolde på 7 og snart 10, skal gerne være færdig med tandbørstning kl 19.30 (må indrømme de lyse aftener nogle gange har gjort det bliver lidt senere) og så læser vi godnathistorie og alt efter mit humør og længden på kapitel så skulle de gerne være inde i sengen kl 20. Den lille falder i søvn næsten med det samme og den store ligger og læser og sover sjældent før 21. De bliver vækket ca 6.15 og er nok først oppe 6.30.

Har også oplevet fritidsinteresser der gik udover sengetiden og så var det bare sådan den dag - som du kan se på mit skriv så kan der hele godt flyttes lidt hvis vi har en sjov leg, skal lave en perleplade færdig osv. Søvn er utrolig vigtig og de skal have nok af det, men synes også der er vigtigt at mærke efter og måske giver spejder noget som også er super vigtigt. Vi har fx onsdag hvor ham på snart 10 først er færdig med sin fritidsinteresse kl 19 og så skal han også lige have lidt at spise og jeg kan mærke hvis han ikke lige får lov til lidt alene nørderi med tegning/perler/leg så bliver humøret så skidt så han alligevel ikke kan sove, så hellere skubbe det hele 30 min og så måske læse en ekstra historie for den mindste så han får slappet lidt mere af og falder i søvn i det øjeblik han ligger sig på puden

Anmeld Citér

29. august 2017

Ena

Vi går i gang med at gøre klar til sengetid kl. 19.00 og har god tid til at hygge samtidig, en kildetur, læsning, sang og en snak, når de har brug for det. De sover kl. 20.00 og står op kl. 7.00. Det er 11 timers søvn og det passer til dem og deres alder og hverdag, de er friske om morgenen og når de bliver hentet i skole. I weekenderne går de en time senere i seng og står tidligere op  Vi fatter det ikke 

Anmeld Citér

29. august 2017

CC79

Vi fik for nylig sådan et sengetidsskema for børn i alderen 3-12 år fra børnehaven af med vågnetidspunkt og sengetid ift alder. Ifølge den bør en 7-årig der skal op 6.30 i seng 19.30 og som 8-årig kl 20 vejledende. Så de sengetider I har virker fornuftige nok. Man kan finde skemaet på nettet via nordicparenting.dk

Anmeld Citér

29. august 2017

bøllen

CC79 skriver:

Vi fik for nylig sådan et sengetidsskema for børn i alderen 3-12 år fra børnehaven af med vågnetidspunkt og sengetid ift alder. Ifølge den bør en 7-årig der skal op 6.30 i seng 19.30 og som 8-årig kl 20 vejledende. Så de sengetider I har virker fornuftige nok. Man kan finde skemaet på nettet via nordicparenting.dk

Vi har altid priotereret at sendetider blev overholdt . De nu store unger har skældt ud fordi de andre måtte være længere oppe. Men de kloge anbefaler jo netop de får en god natttesøvn.

blev simpelthen i tvivl om vores sengetid var helt i skoven , nu spejder lå så seng.

tænker det går den ene gang om ugen :-) men undrede mig da lige et kort øjeblik over det sene tidspunkt

Anmeld Citér

30. august 2017

Kurt_H

Skouboe skriver:

Mine piger på 7 og 8 kommer i seng 19.30, og her er spejder også ud over sengetid, så kommer de bare senere i seng den dag.

Endelig en fornuftig forældre

Hvis ens børn går til noget som de syntes om og det ligger sent på en hverdag, så må forælderen kunne bøje sig for et sådan ønske.

Børn skal jo heller ikke sove hele deres barndom væk. 11 timer er pæn lang tid at sove i og det virker lidt over hvad godt er.

Anmeld Citér

30. august 2017

Karina84

Kurt_H skriver:

Endelig en fornuftig forældre

Hvis ens børn går til noget som de syntes om og det ligger sent på en hverdag, så må forælderen kunne bøje sig for et sådan ønske.

Børn skal jo heller ikke sove hele deres barndom væk. 11 timer er pæn lang tid at sove i og det virker lidt over hvad godt er.

Det anbefales faktisk at børn i alderen 5-10 år sover 10-11 timer hver nat, for at de er klar til en ny dag i skolen. 

Som lærer kan man klart mærke forskel på de fleste børn, om de har fået en god nats søvn.

Anmeld Citér

30. august 2017

Kurt_H

CC79 skriver:

Hvis alle følger de råd og forskningsresultater, så kan det skade lige så meget... hvem gider have små robotbørn ?

Som udgangspunkt skal man altid lytte til ens egen intuition og lade sig inspireret af andres succes handlinger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.