Anonym skriver:
Er lige anonym af hensyn til familien.
Sagen er at vores datters farmor aldrig børster tænder på vores datter (hun er kun 6 år) når hun er på weekend af og til.
Manden her mener ikke det er et problem, men jeg synes altså helt ærligt det for dårligt hun ikke i det mindste lige børster efter. (ved jo datteren bliver forkælet med slik og saft der).
Hvad synes i? Kan jeg tillade mig at "brokke" mig til farmor.
Har fået nævnt det i flæng for længe siden at hun skal huske at gøre det da datteren ikke er i stand til at gøre det ordentligt selv endnu. Men dette kan jeg nu forstå ikke er blevet hørt.
(datteren ringede og sagde godnat, fortalte stolt hun selv har børstet tænder og gjort sig klar til putning. Ville ikke ødelægge hendes humør så spurgte bare om farmor nu huskede at børste en ekstra gang, hvilket hun svarede "nej det gør farmor aldrig")
Hmm hvad tænker i? Synes to dage uden ordentligt tandbørstning er for meget...
eller gør jeg en for stor sag ud af det?
Jeg syntes det er helt på sin plads at "minde" farmor om at børns mælketænder en dag bliver til de blivende tænder. Det er muligt at hun ikke udfører dette ritual på sig selv, men det skal jo ikke ramme din datters fremtid.
En mulig løsning er at lære din datter at børste tænder på den "voksne" måde, så hun ikke skal tjekkes hver gang, (det giver din datter et ansvar og en følelse af at blive stolet på), men kun tage stikprøver for at følge op på hende "selvstændighed".
I skolen kommer hun til at lære mere om børstningen, men hvorfor vente på dét, når det er aktuelt nu for din datter ?
Anmeld
Citér