Farmor børster ikke tænder på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.407 visninger
19 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. august 2017

Anonym trådstarter

Er lige anonym af hensyn til familien. 

Sagen er at vores datters farmor aldrig børster tænder på vores datter (hun er kun 6 år) når hun er på weekend af og til. 

Manden her mener ikke det er et problem, men jeg synes altså helt ærligt det for dårligt hun ikke i det mindste lige børster efter. (ved jo datteren bliver forkælet med slik og saft der).

Hvad synes i? Kan jeg tillade mig at "brokke" mig til farmor. 

Har fået nævnt det i flæng for længe siden at hun skal huske at gøre det da datteren ikke er i stand til at gøre det ordentligt selv endnu. Men dette kan jeg nu forstå ikke er blevet hørt.  (datteren ringede og sagde godnat, fortalte stolt hun selv har børstet tænder og gjort sig klar til putning. Ville ikke ødelægge hendes humør så spurgte bare om farmor nu huskede at børste en ekstra gang, hvilket hun svarede "nej det gør farmor aldrig") 

Hmm hvad tænker i? Synes to dage uden ordentligt tandbørstning er for meget...  eller gør jeg en for stor sag ud af det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Sagen er at vores datters farmor aldrig børster tænder på vores datter (hun er kun 6 år) når hun er på weekend af og til. 

Manden her mener ikke det er et problem, men jeg synes altså helt ærligt det for dårligt hun ikke i det mindste lige børster efter. (ved jo datteren bliver forkælet med slik og saft der).

Har fået nævnt det i flæng for længe siden at hun skal huske at gøre det da datteren ikke er i stand til at gøre det ordentligt selv endnu. Men dette kan jeg nu forstå ikke er blevet hørt.  (datteren ringede og sagde godnat, fortalte stolt hun selv har børstet tænder og gjort sig klar til putning. Ville ikke ødelægge hendes humør så spurgte bare om farmor nu huskede at børste en ekstra gang, hvilket hun svarede "nej det gør farmor aldrig") 

Hmm hvad tænker i? Synes to dage uden ordentligt tandbørstning er for meget...  eller gør jeg en for stor sag ud af det? 

Jeg synes det afhænger meget af hvor ofte hun er på weekend hos farmor...

Hvis hun er der ofte, så skal farmor helt klart være mere på banen med tandbørstning.

Men hvis det kun er mere sjældent så ville jeg sige pyt. Hun får jo børstet tænderne ordenligt hjemme hos jer, og tænderne tager ikke skade af ikke at blive børstet ordenligt 2 gange i træk en gang i mellem

Anmeld Citér

26. august 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg syntes du gør for meget ud af det. Din pige børster selv tænder de dage hun er ved farmor, og selvom det nok ikke er super grundigt, så bliver det gjort. 

Jeg syntes ikke du skal ødelægge deres gode forhold pga det. Medmindre din datter overnatter der flere gange pr. mdr. Så kunne du godt sige noget, men jeg tror ikke det gavner den gode stemning.

Anmeld Citér

26. august 2017

lineog4

Anonym skriver:

Helt enig med din mand: det går nok, så længe hun er ikke er hos farmor hver weekend. Det er jo det fede ved at blive mormor/farmor forkælet, nemlig at man får lov til noget andet end der hjemme og det lige fra selv at børsete tænder til at spise aftensmad foran fjernsynet. 

Lad din datter nyde at blive farmor forkælet og børst så tænderne en ekstra gang der hjemme. Og lad farmor gøre det på sin måde så længe det ikke er decideret omsorgssvigt.

Anmeld Citér

26. august 2017

Anonymor

Jeg synes, at det er en kæmpe petitesse at gå op i. Herreste gud.. Hun er hos farmor ind i mellem og børster selv tænder. I det mindste bliver de børstet lidt. Det er ikke jordens undergang og ikke det, hun får huller i tænderne af. Det er den almindelige daglige mundhygiejne. I mine øjne ikke værd at påpege eller gå op i - Jeg ville i stedet nyde og være glad for, at hun har de stunder med farmor, at de hygger sammen, og hun har lejlighed for selv at prøve at børste tænder ind i mellem.

Anmeld Citér

26. august 2017

Soonmom

Jeg synes heller ikke det er noget du skal gøre en stor ting ud af. Måske bare lige nævne det en ekstra gang (ikke brok) og så bede din datter om at spørge hende om hun lige kan børste efter. 

Anmeld Citér

26. august 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Enig med alle de andre! Vh Stine 

Anmeld Citér

27. august 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg er enig med dig! Selvfølgelig skal farmor børste hendes tænder!

Anmeld Citér

27. august 2017

Muffinmus

Børn skal næsten være 12 år før må selv.. Så er jo på ingen måde i nærheden. 

Jeg har sagt det til børnenes bedsteforældre mange mange gange og tror på den er i vinkel nu. Men jeg ville have det som dig, være møg frustreret over det, for det er ikke ok, men samtidig være træt af at skulle gentage så åbenlys en ting igen og igen. Æv

Er det sjældent ville jeg sige at man måske kan se gennem fingrene en dag. Men vores er der ret ofte da de elsker at få en overnatning og blive forkælet lidt. 

Alternativt kan du sige til din datter at når hun har børstet så skal hun give den til mormor og sige - nu er det din tur til at børste mine tænder. 

Den er lidt svær når man også gerne vil undgå konfrontation pga af det hver gang. 

Anmeld Citér

27. august 2017

noder1

Profilbillede for noder1

Hvorfor er det i orden, at tænderne ikke bliver børstet ordentligt hos bedsteforældrene? Jeg synes da ikke, at det har noget med forkælelse at   gøre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.