Efter regning fra vuggestuen/kommunen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.217 visninger
13 svar
1 synes godt om
21. august 2017

hejmeddig10

Hej skønne mødre. Ja, som overskriften lyder på har min eks mand og jeg fået en efter regning fra vores kommune / institution som lyder på 6000 kr. 

Vi gik hen og blev skilt i Maj, og har fælles forældre myndighed. 

Vi har aldrig skulle betale mere end maks 2000 kr, da vi har søgt økonomisk friplads, jeg er nemlig på su. 

Men så lyder mit spørgsmål på omkring om det godt kan passe at vi får en efter regning på 6000 kr for maj, juni og juli måned? 

Altså hvis jeg har regnet rigtigt, så betyder det at vi kommer op og betaler 3500 for vuggestue om måneden?? (vi giver 1500 nu) Synes godt nok det lyder af meget når man er berettiget til økonomisk friplads.... 

Min eks ringede ind og hørte kommunen ad, men kan ikke få svar før i næste uge da hende han skulle snakke med er på ferie.. 

Men kan det her virkelig godt passe??? Håber der sidder nogle kloge mødre der ude... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2017

nielsen80

hejmeddig10 skriver:

Hej skønne mødre. Ja, som overskriften lyder på har min eks mand og jeg fået en efter regning fra vores kommune / institution som lyder på 6000 kr. 

Vi har aldrig skulle betale mere end maks 2000 kr, da vi har søgt økonomisk friplads, jeg er nemlig på su. 

Men så lyder mit spørgsmål på omkring om det godt kan passe at vi får en efter regning på 6000 kr for maj, juni og juli måned? 

Altså hvis jeg har regnet rigtigt, så betyder det at vi kommer op og betaler 3500 for vuggestue om måneden?? (vi giver 1500 nu) Synes godt nok det lyder af meget når man er berettiget til økonomisk friplads.... 

Min eks ringede ind og hørte kommunen ad, men kan ikke få svar før i næste uge da hende han skulle snakke med er på ferie.. 

Men kan det her virkelig godt passe??? Håber der sidder nogle kloge mødre der ude... 

Jeg er simpelthen ikke med.

I mangler at betale for Maj, Juni og Juli. I har fået en regning på 6000kr, det giver 2000kr pr måned for de tre måneder. Hvor får du 3500kr fra?

Hvad koster pladsen fuldtid uden økonomisk tilskud? Vores ligger i omegn af 3000kr om måned. Hvor meget tilskud får du per måned? Din egenbetaling må jo være fuldpris-tilskud, hvis ikke dette regnstykke giver 2000kr, ja så er der en fejl et sted.

Anmeld Citér

21. august 2017

Rockertand

nielsen80 skriver:

Jeg er simpelthen ikke med.

I mangler at betale for Maj, Juni og Juli. I har fået en regning på 6000kr, det giver 2000kr pr måned for de tre måneder. Hvor får du 3500kr fra?

Hvad koster pladsen fuldtid uden økonomisk tilskud? Vores ligger i omegn af 3000kr om måned. Hvor meget tilskud får du per måned? Din egenbetaling må jo være fuldpris-tilskud, hvis ikke dette regnstykke giver 2000kr, ja så er der en fejl et sted.

Det er en ekstraregning udover det, de har betalt.

Anmeld Citér

21. august 2017

nielsen80

Rockertand skriver:

Det er en ekstraregning udover det, de har betalt.

Arh selvfølgelig!

Til TS. Mon ikke de så har glemt at give dig det økonomiske tilskud for de måneder? Passer det med, at du får cirka 2000kr om måned i tilskud?

Uanset hvad, så kontakt kommunen og hør, hvad der er foregået. Forhåbentlig kan de annullere jeres ekstra regning så.

Anmeld Citér

21. august 2017

Julletullemor

hejmeddig10 skriver:

Hvem af jer har bopæl og har vedkommende husket at søge friplads igen efter skilsmissen? 

Anmeld Citér

22. august 2017

hejmeddig10

Julletullemor skriver:

Hvem af jer har bopæl og har vedkommende husket at søge friplads igen efter skilsmissen? 

Bopælen er ved ham og han siger at han huskede st søge friplads 

Anmeld Citér

22. august 2017

Carina:-)

Men hvis han tjener for meget kan han ikke få friplads. 

Anmeld Citér

22. august 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman
hejmeddig10 skriver:

Bopælen er ved ham og han siger at han huskede st søge friplads 

Hos mig gik der nogle måneder gør den blev godkendt. I de måneder betalte jeg fuld pris også blev det efterreguleret senere

Anmeld Citér

22. august 2017

hejmeddig10

Carina:-) skriver:

Men hvis han tjener for meget kan han ikke få friplads. 

Han tjener ikke for meget. 

Så ville det jo slet ikke give nogen mening at vi kunne få friplads da vi var gift. Og at efter vi så er blevet skilt at han ligepludselig ikke kan? 

Anmeld Citér

22. august 2017

hejmeddig10

Mamman skriver:

Hos mig gik der nogle måneder gør den blev godkendt. I de måneder betalte jeg fuld pris også blev det efterreguleret senere

Hans blev godkendt rimelig hurtigt efter han søgte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.