Dilemma omkring jobskifte - HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Min mand har i en længere periode overvejet et jobskifte. Dette skyldes primært, at han på sin nuværende arbejdsplads får mere og mere ansvar, hvilket er lækkert, men lønnen følger ikke med. Til MUS samtaler får han simpelthen så meget ros, men måneden efter er der lønsamtaler og der har chefen bare lukket kassen i og været mega arrogant. Det skal lige siges, at chefen har været en klaphat og pga hans ledelsesstil har mange taget flugten fra firmaet.

Min mand har søgt ét andet job og fået det. Han er blevet tilbudt en lønstigning på 3000 kr om måneden.

dilemmaet er, at min mand i sit nuværende job har krav på 10 ugers betalt barsel, hvilket han har valgt at tage. Hvis han siger ja til det nye job, kan de tilbyde ham 14 dages betalt barsel (udover de første 14 dage)

For at gøre det hele mere kompliceret, har hans nuværende chef sagt op og den nye chef, som tiltræder 1/9, er én min mand har arbejdet tæt sammen med. Derfor gik min mand til ham i fredags og fortalte om det nye jobtilbud og at han overvejede at blive i firmaet, hvis lønnen kunne matche den nye stilling. Den nye chef kunne, af gode grunde, ikke love noget, men han ytrede at han rigtig gerne ville beholde min mand, han kendte til hans værd i firmaet og at han ville kigge på lønnen, når han blev indsat. 

Min mand skal tage stilling til hvilket job han vælger i dag!

1: sit nuværende job, ti ugers barsel og muligheden for en lønstigning.

2: det nye job, 3000 kr mere i løn om måneden, men kun 2 ugers betalt barsel.

Han er i vildrede - hvad ville I vælge?

Det nye job tilbyder jo retteligt 4 uger og ikke 2 ugers betalt barsel? (2+ 2 uger) Dvs. Forskellen er 6 uger?

Under alle omstændigheder ville jeg ikke lade det afgøre jobsituationen. 3.000 kr/mdr kan bestemt mærkes, men jeg ville lade det afhænge af hvorvidt jeg trængte til nye udfordringer og troede jeg kunne få dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2017

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Det nye job tilbyder jo retteligt 4 uger og ikke 2 ugers betalt barsel? (2+ 2 uger) Dvs. Forskellen er 6 uger?

Under alle omstændigheder ville jeg ikke lade det afgøre jobsituationen. 3.000 kr/mdr kan bestemt mærkes, men jeg ville lade det afhænge af hvorvidt jeg trængte til nye udfordringer og troede jeg kunne få dem.

Han har haft sine første 14 dage, da vores barn blev født og har så derudover de sidste 10 uger af barslen med barnet. Så 8 uger er den reelle forskel.

Anmeld Citér

20. august 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Det store spørgsmål er hvor han vil være gladest. Hvis han egentlig er glad for sit nuværende job og tror den nye chef er god. Så bliv.

hvis han gerne vil have nye udfordringer eller ikke tror den nye chef vil gøre en forskel, så rejs. 

Barslen kan måske løses med at tage noget ferie. Eller i kan gemme 8 ugers barsel han kan tage senere, når i har sparet op.

så ville se på det store billede og glemme barslen, hvor tro r han, at han vil være gladest om et år.

og måske de andre ting der tæller i det lange løb. Daglig transport, rejsedage, muligheder for nye udfordringer, arbejdstid.

Anmeld Citér

20. august 2017

snuskesmor

Hvor svært er det for ham at få et nyt job? Barsel er vigtig for tilknytningen, hvis det ikke er en once in a lufetime mulughed kan han vel bare prøve igen om et halvt år?

Det lyder som om han har søgt job for tidligt?

Anmeld Citér

20. august 2017

Anonym trådstarter

snuskesmor skriver:

Hvor svært er det for ham at få et nyt job? Barsel er vigtig for tilknytningen, hvis det ikke er en once in a lufetime mulughed kan han vel bare prøve igen om et halvt år?

Det lyder som om han har søgt job for tidligt?

Det er det eneste job han har søgt, og han søgte fordi det lød som skræddersyet til ham. Han har umiddelbart en stærk profil og derfor tror jeg, at han relativt nemt kan få et andet job.

Anmeld Citér

21. august 2017

nielsen80

Jeg tænker, hvor ser han de bedste fremtidsmuligheder? Kan få han få de udfordringer og den udvikling, som han ønsker på sin nuværende arbejdsplads? Kan han på den nye?

Jeg ville tage økonomi og barsel ud af ligningen, og se på, hvor bliver han gladest? Hvor får han og I den hverdag, der ligger tættest på jeres ønsker? Bevares, 3000kr er mange penge, men efter skat(evt topskat), så er det altså heller ikke mere. Og lang barsel er så lækkert, men sat i forhold til en hverdag der fungerer, og en arbejdsplads man er glad for, ja så valgte jeg det sidste. 

min egen erfaring er, at det kan være lidt nemmere at få den der småbørns fleksibilitet på en arbejdsplads, hvor man har oparbejdet lidt goodwill. Men hvordan det er på din mands nuværende arbejdsplads og den nye, ved jeg jo ikke.

Anmeld Citér

21. august 2017

Anonym trådstarter

Update:

min mand har valgt at blive på sin arbejdsplads. Han er rigtig glad for den nye chef og ønsker at give ham en chance. Samtidig har den nye chef tilbudt min mand de samme vilkår som det nye arbejde kunne tilbyde. Så nu får han både mere i løn, 10 ugers barsel og samtidig bevarer han fleksibiliteten og friheden.

Anmeld Citér

21. august 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Update:

min mand har valgt at blive på sin arbejdsplads. Han er rigtig glad for den nye chef og ønsker at give ham en chance. Samtidig har den nye chef tilbudt min mand de samme vilkår som det nye arbejde kunne tilbyde. Så nu får han både mere i løn, 10 ugers barsel og samtidig bevarer han fleksibiliteten og friheden.

Mega fedt og tillykke! 

Anmeld Citér

21. august 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Mega fedt og tillykke! 

Ja, det er rigtig dejligt. Og så må han satse på sin karriere, når ungerne bliver lidt ældre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.