Hvis nu man skal lave en lækker chokoladekage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2009

tascia

mariamiss6 skriver:

Hvad med en skide nem hindbærmousse???

2 plader husblads sættes i rigeligt vand (koldt er fint)

150 g hindbær moses med 1 spsk sukker.

1/4 piskefløde piskes meget stiv.

husblas smeltes i microovnen (ca. 10 sekunder) og piskes i hindbærene(hæld i mens du pisker, en tynd stråle stille og roligt)

Flødeskum vendes i hindbærene, og blandes godt. Smør i kagen, og lad stå til dagen efter, hvor det vil være stift.

Jeg har selv lavet den idag for første gang, og det tog virkelig ikke meget mere end 10 minutter i alt....

Velbekomme...

blev den ikke for syrlig? har lige lavet hindbær mousse i dag, og der var en del mere sukker i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2009

mariamiss6

tascia skriver:

blev den ikke for syrlig? har lige lavet hindbær mousse i dag, og der var en del mere sukker i

Der var 1 enkelt der nævnte at han gerne ville have nøjedes med skildpaddecremen. Men det tror jeg var fordi han var vild med skildpaddecremen, og ikke fordi han ikke kunne lide hindbærmoussen...

Det er den første af mine kager jeg endnu selv har kunnet spise af. Og jeg synes det var lækkert med lidt andet end alt det chokolade. Jeg havde kun den ene skefuld sukker i hindbærrene....

Anmeld

16. oktober 2009

tascia

mariamiss6 skriver:

Der var 1 enkelt der nævnte at han gerne ville have nøjedes med skildpaddecremen. Men det tror jeg var fordi han var vild med skildpaddecremen, og ikke fordi han ikke kunne lide hindbærmoussen...

Det er den første af mine kager jeg endnu selv har kunnet spise af. Og jeg synes det var lækkert med lidt andet end alt det chokolade. Jeg havde kun den ene skefuld sukker i hindbærrene....

Ü

det var bare fordi jeg synes det var langt fra 1 skefuld til de 150 g sukker jeg brugte, så tænkte den måske var blevet lidt syrlig, men det jo en smagssag...

Anmeld

16. oktober 2009

mariamiss6

tascia skriver:

Ü

det var bare fordi jeg synes det var langt fra 1 skefuld til de 150 g sukker jeg brugte, så tænkte den måske var blevet lidt syrlig, men det jo en smagssag...

altså jeg brugte så også frosne hindbær fra coop dk, måske det har noget at sige.... eller også så er du bare til mere sødt end mig...

Det kan jo også fanske simpelt være at du har fået fat i nogle sure hindbær, og jeg i nogle søde....

Til en anden gang, så prøv med vanillesukker. Det gjord jeg altid til ungernes frugtmos, det gav en hurtigere effekt, og jeg synes manbruger meget mindre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.