Hvis nu man skal lave en lækker chokoladekage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.349 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Hej alle kagekoner

Da svigermor har fødselsdag på onsdag, havde jeg tænkt jeg ville bage en kage.

Jeg forestiller mig en chokoladekage med noget fyld af en slags inden imellem lagene af chokoladekage(hvis det gir' mening), eventuelt noget med hindbær, men ikke nødvendigvis.

Nogle ideer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2009

mariamiss6

Hvad med en skide nem hindbærmousse???

2 plader husblads sættes i rigeligt vand (koldt er fint)

150 g hindbær moses med 1 spsk sukker.

1/4 piskefløde piskes meget stiv.

husblas smeltes i microovnen (ca. 10 sekunder) og piskes i hindbærene(hæld i mens du pisker, en tynd stråle stille og roligt)

Flødeskum vendes i hindbærene, og blandes godt. Smør i kagen, og lad stå til dagen efter, hvor det vil være stift.

Jeg har selv lavet den idag for første gang, og det tog virkelig ikke meget mere end 10 minutter i alt....

Velbekomme...

Anmeld

9. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

mariamiss6 skriver:

Hvad med en skide nem hindbærmousse???

2 plader husblads sættes i rigeligt vand (koldt er fint)

150 g hindbær moses med 1 spsk sukker.

1/4 piskefløde piskes meget stiv.

husblas smeltes i microovnen (ca. 10 sekunder) og piskes i hindbærene(hæld i mens du pisker, en tynd stråle stille og roligt)

Flødeskum vendes i hindbærene, og blandes godt. Smør i kagen, og lad stå til dagen efter, hvor det vil være stift.

Jeg har selv lavet den idag for første gang, og det tog virkelig ikke meget mere end 10 minutter i alt....

Velbekomme...

Mmm...det lyder lækkert.

Og det passer fint til en chokoladekage, eller skal man helst lave en slags sandkage?

Anmeld

9. oktober 2009

linemus

Passer strålende til chokoladekage. Prøv fx "Verdens nemmeste chokoladekage" der ligger i opskrifter.

Anmeld

9. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Jamen, det kunne være jeg skulle forsøge mig med det.

Tak for hjælpen

Anmeld

15. oktober 2009

Lærke90

Hvis man laver sådan en chokoladekage.. hvordan får man den så skåret i lag? med ståltråd eller??

Lærke som kun har brugt lagkagebunde indtil videre

Anmeld

15. oktober 2009

ekzunz

Lærke90 skriver:

Hvis man laver sådan en chokoladekage.. hvordan får man den så skåret i lag? med ståltråd eller??

Lærke som kun har brugt lagkagebunde indtil videre

Man kan faktisk købe sådan en smart kage-deler i fx. Ikea. Men ellers tror jeg sagtens du kan bruge ståltråd - jeg har brugt sy-tråd og det virkede fint.

Anmeld

15. oktober 2009

Lærke90

Znuzke skriver:

Man kan faktisk købe sådan en smart kage-deler i fx. Ikea. Men ellers tror jeg sagtens du kan bruge ståltråd - jeg har brugt sy-tråd og det virkede fint.

Når ja sytråd kunne da vel også være en god mulighed.. så må jeg jo bare lige have prøvet mig frem..

Har lige været i Ikea så ærgeligt jeg ikke lige gik efter det

Anmeld

15. oktober 2009

linemus

Du kan lave "sytrådstricket". Skær en rille rundt om kagen med en kniv. Tag et langt stykke sytråd og læg det rundt i rillen. Kryds enderne og træk forsigtigt. Så får du en fin bund.

Anmeld

16. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg lavede bare 2 tynde kager i 2 forskellige forme.

Men det avler selvfølgelig mere opvask 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.