Skal skal ikke... har helt ondt i hjertet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2017

Love2

Hej alle i skønne mennesker

Jeg har virkelig brug for et råd... Jeg er anonym da jeg kender en del herinde.. 

Sagen er den at jeg har den her veninde/bekendt.. super sød men hun har uden tvivl nogle problemer.... Hun er lige som jeg enlig mor... Hun har dog 3 børn hvor jeg har to..... Hun har to piger med en mand og den sidste lille dreng har hun med sin nuværende kæreste....jamen var hun ikke enlig? Jo det tror kommunen hun er.... hun får samtlige tilskud men er absolut ikke enlig.. nej okay hun bor ikke sammen med sin kæreste men De(hende og deres fælles søn) er hos ham hver anden uge når hendes piger er hos deres far.... alle børnene har hver deres værelser hos ham og de deles om alt... De bor ikke sammen.. men er sammen hver anden uge hos ham.. her brister filmen lidt for mig for jeg synes simpelthen det er bedrageri at suge penge til sig som man ikke er berettiget til..... har sagt det til hende.. men hun er ligeglad   hun håner bare på det ikke bli'r opdaget  det er sku forkert!!!!! 

Samtidig er hendes kæreste desværre rendyrket psykopat.... og det er absolut ikke bare noget jeg slynger ud! Han er sindssyg!!!! Han er verbal voldelig overfor hende... Han sviner hende konstant til og det er SÅ tydeligt at han ikke kan li hendes piger! Problemet ligger så i at hun bare VIL være sammen med ham!! Koste hvad der vil... Hun er så presset at hun råber og skriger og jeg mener virkelig råber og skriger af sine børn konstant!!! Siger til dem de skal skride af helvede til.. at hun ikke gider se på dem... nogen gange har hun råbt af den lille at hun hader ham og pigerne kan bare skride hjem til deres far!! Hun sidder bare hele dagen med sin telefon i hånden over i hjørnet ad lejligheden og ryger og ungerne skal bare passe sig selv..... 

Jeg får simpelthen så ondt i hjertet når jeg hører hvordan hun "taler" til sine børn.... Kan se på dem at de lider under det.. De passer altid sig selv og deres lillebror...... for hun magter det ikke lige som hun siger.....   alt handler om at leve efter hendes kærestes regler og præmisser..... skide være med hendes børn..... Jeg har prøvet og tale med hende maaaaaaaange gange men intet hjælper...... 

Hvad skal jeg gøre??? Er der en underretning der skal til? Muligt hun er min veninde men børnene lider og det kan jeg simpelthen ikke bære  

Årh ved snart ikke...... ved kun at vi efterhånden kun er sammen fordi jeg vil sikre mig børnene er okay..... 

Hjæææælp

Hej. 

Du skal have lavet en underretning, børnenes trives ikke, og moren kører psykisk ned på dem, det at de skal passe sig selv er i sig selv omsorgssvigt, det skal du reagere på. Det du kan gør er at du googler socialforvaltning og så din kommune, hvis du vil lave underretning mundligt.

Skriftlig underretning finder du på borger.dk  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2017

moar34

Anonym skriver:

Jeg har virkelig brug for et råd... Jeg er anonym da jeg kender en del herinde.. 

Sagen er den at jeg har den her veninde/bekendt.. super sød men hun har uden tvivl nogle problemer.... Hun er lige som jeg enlig mor... Hun har dog 3 børn hvor jeg har to..... Hun har to piger med en mand og den sidste lille dreng har hun med sin nuværende kæreste....jamen var hun ikke enlig? Jo det tror kommunen hun er.... hun får samtlige tilskud men er absolut ikke enlig.. nej okay hun bor ikke sammen med sin kæreste men De(hende og deres fælles søn) er hos ham hver anden uge når hendes piger er hos deres far.... alle børnene har hver deres værelser hos ham og de deles om alt... De bor ikke sammen.. men er sammen hver anden uge hos ham.. her brister filmen lidt for mig for jeg synes simpelthen det er bedrageri at suge penge til sig som man ikke er berettiget til..... har sagt det til hende.. men hun er ligeglad   hun håner bare på det ikke bli'r opdaget  det er sku forkert!!!!! 

Samtidig er hendes kæreste desværre rendyrket psykopat.... og det er absolut ikke bare noget jeg slynger ud! Han er sindssyg!!!! Han er verbal voldelig overfor hende... Han sviner hende konstant til og det er SÅ tydeligt at han ikke kan li hendes piger! Problemet ligger så i at hun bare VIL være sammen med ham!! Koste hvad der vil... Hun er så presset at hun råber og skriger og jeg mener virkelig råber og skriger af sine børn konstant!!! Siger til dem de skal skride af helvede til.. at hun ikke gider se på dem... nogen gange har hun råbt af den lille at hun hader ham og pigerne kan bare skride hjem til deres far!! Hun sidder bare hele dagen med sin telefon i hånden over i hjørnet ad lejligheden og ryger og ungerne skal bare passe sig selv..... 

Jeg får simpelthen så ondt i hjertet når jeg hører hvordan hun "taler" til sine børn.... Kan se på dem at de lider under det.. De passer altid sig selv og deres lillebror...... for hun magter det ikke lige som hun siger.....   alt handler om at leve efter hendes kærestes regler og præmisser..... skide være med hendes børn..... Jeg har prøvet og tale med hende maaaaaaaange gange men intet hjælper...... 

Hvad skal jeg gøre??? Er der en underretning der skal til? Muligt hun er min veninde men børnene lider og det kan jeg simpelthen ikke bære  

Årh ved snart ikke...... ved kun at vi efterhånden kun er sammen fordi jeg vil sikre mig børnene er okay..... 

Hjæææælp

Du skal lave en underretning med det samme og det kan ikke gå hurigtig nok. Det er desideret psykisk vold og grov omsorgssvigt hun udøver på de stakkels børn.  Du skriver at du desideret ser at de lider, så du SKAL reagerer  

Anmeld Citér

18. august 2017

nielsen80

Jeg har normalt nul tolerance overfor socialt bedrageri, men lige her, ville jeg gøre en undtagelse. At denne mor får frataget sine ydelser, vil kun gøre hende mere afhængig af en mand, hun skal væk fra. Så nej jeg synes ikke du skal underrette om det sociale bedrageri.

TILGENGÆLD skal du selvfølgelig underette om børnes mistrivsel, og det kan kun gå for langsomt. Du kan gøre det anonymt.

Anmeld Citér

18. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hjæææælp

Med et par ændringer i din historie, kunne den omhandle min tidligere veninde. Tidligere fordi hun ikke selv kunne se hvad hun og kæresten gør imod børnene når jeg snakkede med hende om det, og jeg lavede derfor en indberetning på dem. 

Anmeld Citér

18. august 2017

Anonym

Som almindelig borger har man underretningspligt, når man oplever børn, der er i mistrivsel. For mig at se er det derfor det eneste rigtige at gøre.

Jeg forsøgte lige at google "underretning borger", og der var masser af links, der fører dig den rette vej. En underretning behøver ikke være lang eller kompliceret, men du skal blot fortælle, hvad du har oplevet: "Jeg vil gerne dele min bekymring vedrørende X, X og X, idet jeg dagligt/ugentligt/månedligt oplever børn, der er i i mistrivsel ved deres mor. Hun gør sådan og sådan og sådan."

Hvis du synes, det er for stor en mundfuld eller er bange for at komme i klemme, kan du overveje at kontakte børnenes skole eller daginstitution, hvor de professionelle der arbejder med børnene til dagligt, vil have pligt til at undersøge det nærmere og i deres tilfælde have skærpet underretningspligt i forhold til børnene.

Anmeld Citér

18. august 2017

Kay

Der er underretningspligt! hvis du har viden om/mistanke om at et barn eller flere børn mistrives ska ldet underrettes til kommunen... ja hun snyder også systemet for en masse pege men børnene i første række! Og jeg ville også overveje at kontakte faderen til de 2 af børnene... evt i et anonymt brev hvis du ikke tør andet  

Anmeld Citér

18. august 2017

Anonym

Du har PLIGT til, at melde det til kommunen! Det er faktisk strafbart at undlade.... og råb er ligeså slem, nogen gange endda værre, end at blive slået. 

Du skal helt klart underette - du kan gøre det anonymt 

Anmeld Citér

18. august 2017

Anonym

Jeg skrev en anonym underretning på min veninde. Jeg brød med hende kort efter. Jeg var faktisk lidt i tvivl om, om ungerne havde det så skidt som jeg troede, men jeg var tryg ved at hvis børnene havde det godt hos hende, så blev de ikke fjernet. Et år efter jeg skrev underretningen, blev hendes ene pige fjernet. 

Man kan nok ikke stikke sin veninde mere i ryggen end det, men fu*k hvor giver det mig meget ro i sindet, at jeg handlede, man skal altid lade tvivlen komme børnene til gode! 

Mht. det sociale bedrageri ville jeg uden tvivl vende det døve øre til! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.