Skal skal ikke... har helt ondt i hjertet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.144 visninger
17 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2017

Anonym trådstarter

Hej alle i skønne mennesker

Jeg har virkelig brug for et råd... Jeg er anonym da jeg kender en del herinde.. 

Sagen er den at jeg har den her veninde/bekendt.. super sød men hun har uden tvivl nogle problemer.... Hun er lige som jeg enlig mor... Hun har dog 3 børn hvor jeg har to..... Hun har to piger med en mand og den sidste lille dreng har hun med sin nuværende kæreste....jamen var hun ikke enlig? Jo det tror kommunen hun er.... hun får samtlige tilskud men er absolut ikke enlig.. nej okay hun bor ikke sammen med sin kæreste men De(hende og deres fælles søn) er hos ham hver anden uge når hendes piger er hos deres far.... alle børnene har hver deres værelser hos ham og de deles om alt... De bor ikke sammen.. men er sammen hver anden uge hos ham.. her brister filmen lidt for mig for jeg synes simpelthen det er bedrageri at suge penge til sig som man ikke er berettiget til..... har sagt det til hende.. men hun er ligeglad   hun håner bare på det ikke bli'r opdaget  det er sku forkert!!!!! 

Samtidig er hendes kæreste desværre rendyrket psykopat.... og det er absolut ikke bare noget jeg slynger ud! Han er sindssyg!!!! Han er verbal voldelig overfor hende... Han sviner hende konstant til og det er SÅ tydeligt at han ikke kan li hendes piger! Problemet ligger så i at hun bare VIL være sammen med ham!! Koste hvad der vil... Hun er så presset at hun råber og skriger og jeg mener virkelig råber og skriger af sine børn konstant!!! Siger til dem de skal skride af helvede til.. at hun ikke gider se på dem... nogen gange har hun råbt af den lille at hun hader ham og pigerne kan bare skride hjem til deres far!! Hun sidder bare hele dagen med sin telefon i hånden over i hjørnet ad lejligheden og ryger og ungerne skal bare passe sig selv..... 

Jeg får simpelthen så ondt i hjertet når jeg hører hvordan hun "taler" til sine børn.... Kan se på dem at de lider under det.. De passer altid sig selv og deres lillebror...... for hun magter det ikke lige som hun siger.....   alt handler om at leve efter hendes kærestes regler og præmisser..... skide være med hendes børn..... Jeg har prøvet og tale med hende maaaaaaaange gange men intet hjælper...... 

Hvad skal jeg gøre??? Er der en underretning der skal til? Muligt hun er min veninde men børnene lider og det kan jeg simpelthen ikke bære  

Årh ved snart ikke...... ved kun at vi efterhånden kun er sammen fordi jeg vil sikre mig børnene er okay..... 

Hjæææælp

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonym skriver:

Hej alle i skønne mennesker

Jeg har virkelig brug for et råd... Jeg er anonym da jeg kender en del herinde.. 

Sagen er den at jeg har den her veninde/bekendt.. super sød men hun har uden tvivl nogle problemer.... Hun er lige som jeg enlig mor... Hun har dog 3 børn hvor jeg har to..... Hun har to piger med en mand og den sidste lille dreng har hun med sin nuværende kæreste....jamen var hun ikke enlig? Jo det tror kommunen hun er.... hun får samtlige tilskud men er absolut ikke enlig.. nej okay hun bor ikke sammen med sin kæreste men De(hende og deres fælles søn) er hos ham hver anden uge når hendes piger er hos deres far.... alle børnene har hver deres værelser hos ham og de deles om alt... De bor ikke sammen.. men er sammen hver anden uge hos ham.. her brister filmen lidt for mig for jeg synes simpelthen det er bedrageri at suge penge til sig som man ikke er berettiget til..... har sagt det til hende.. men hun er ligeglad   hun håner bare på det ikke bli'r opdaget  det er sku forkert!!!!! 

Samtidig er hendes kæreste desværre rendyrket psykopat.... og det er absolut ikke bare noget jeg slynger ud! Han er sindssyg!!!! Han er verbal voldelig overfor hende... Han sviner hende konstant til og det er SÅ tydeligt at han ikke kan li hendes piger! Problemet ligger så i at hun bare VIL være sammen med ham!! Koste hvad der vil... Hun er så presset at hun råber og skriger og jeg mener virkelig råber og skriger af sine børn konstant!!! Siger til dem de skal skride af helvede til.. at hun ikke gider se på dem... nogen gange har hun råbt af den lille at hun hader ham og pigerne kan bare skride hjem til deres far!! Hun sidder bare hele dagen med sin telefon i hånden over i hjørnet ad lejligheden og ryger og ungerne skal bare passe sig selv..... 

Jeg får simpelthen så ondt i hjertet når jeg hører hvordan hun "taler" til sine børn.... Kan se på dem at de lider under det.. De passer altid sig selv og deres lillebror...... for hun magter det ikke lige som hun siger.....   alt handler om at leve efter hendes kærestes regler og præmisser..... skide være med hendes børn..... Jeg har prøvet og tale med hende maaaaaaaange gange men intet hjælper...... 

Hvad skal jeg gøre??? Er der en underretning der skal til? Muligt hun er min veninde men børnene lider og det kan jeg simpelthen ikke bære  

Årh ved snart ikke...... ved kun at vi efterhånden kun er sammen fordi jeg vil sikre mig børnene er okay..... 

Hjæææælp

Jeg ved desværre ikke helt hvor man henvender sig, men vil bare sige, at jeg synes du bør underrette kommunen. Og med fokus på, at du mener børnene er i mistrivsel. Kan ud fra hvad du fortæller, sagtens forstå du har ondt i hjertet af at være vidne til det. Og når du ikke kan komme igennem til hendes fornuft, må der jo nok andre midler til.

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

Cherraly skriver:

Jeg ved desværre ikke helt hvor man henvender sig, men vil bare sige, at jeg synes du bør underrette kommunen. Og med fokus på, at du mener børnene er i mistrivsel. Kan ud fra hvad du fortæller, sagtens forstå du har ondt i hjertet af at være vidne til det. Og når du ikke kan komme igennem til hendes fornuft, må der jo nok andre midler til.

Ja det er også det jeg efterhånden overvejer... jegchsr tilbudt hende at hjælpe med at få mere struktur på hendes hverdag.... jeg har tilbudt at hjælpe hende med praktiske ting... giver hende masser af støtte og gode råd... men intet hjælper..... 

Ja det skærer virkelig i hjertet.. Kan slet ikke ha det altså.... De stakkels børn 

Anmeld Citér

17. august 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Cherraly skriver:

Enig her.

Den måde hun behandler sine børn på, er slet ik ok og måske de ville ha bedre af, at bo hos deres fædre. Vh stine

Anmeld Citér

17. august 2017

Mortilah

Jeg synes du bør gøre "noget".. jeg ved intet om hvordan man melder det angående trivslen hos børnene. Økonomien ville jeg udelade, ikke at jeg ved om det er "ok", men hun bliver ik en bedre mor af at stå på gaden. Fokuser på børnene. Det lyder virkelig somom børnene ikke har det godt der. 

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Enig her.

Den måde hun behandler sine børn på, er slet ik ok og måske de ville ha bedre af, at bo hos deres fædre. Vh stine

Ja det tror jeg faktisk de ville.. altså ikke den lille for det er jo hendes kæreste som er fuldstændig sindssyg i hovedet

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Jeg synes du bør gøre "noget".. jeg ved intet om hvordan man melder det angående trivslen hos børnene. Økonomien ville jeg udelade, ikke at jeg ved om det er "ok", men hun bliver ik en bedre mor af at stå på gaden. Fokuser på børnene. Det lyder virkelig somom børnene ikke har det godt der. 

Nej altså økonomien er hvad der er... Det er stadig forkert men ja mit fokus er også på børnene og deres trivsel eller mangel på samme

Anmeld Citér

17. august 2017

Mille123

Anonym skriver:

Nej altså økonomien er hvad der er... Det er stadig forkert men ja mit fokus er også på børnene og deres trivsel eller mangel på samme

Du kan kontakte kommunen, og via omstillingen blive videresendt til rette sted. Kommunen vil Jo så på din viden lave de undersøgelser der er nødvendig for at klarlægge om der er noget om snakket. Man kan jo anmelde anonymt under borger.dk, men mon ikke hun godt vil vide det er dig der har underrettet. Jeg havde bestemt også underrettet under sådanne omstændigheder - stakkes små børn, deres selvværd bliver jo fuldstændig nedbrudt. Jeg ved om nogen det, da min mor er psysisk syg og hele min barndom også fik slynget ud at jeg bare skulle på børnehjem og ikke kunne opdrages eller aldrig skulle være født, det sidder stadig i mig som voksen og vil altid forfølge mig, omend jeg har lært at leve med det. Så rigtigt sejt at du tager ansvar og vil gøre noget ved problemet

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym

Der skal helt sikkert gøres noget. Stakkels børn, forstår ikke at en mand kan få en til at være sådan overfor sine børn

Men ja økonomien er der vidst ikke så meget og gøre ved,  når de ikke har samme adresser eller bor sammen 24/7 er der ikke så meget bedrageri over det selvom jeg godt kan se det irriterende i det, men det er nok hele situationen der gør at man ser sådan på det. 

Fandt dette, og der står det nogenlunde beskrevet:

https://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-331.htm

Anmeld Citér

18. august 2017

Anonym

Jeg tager lige det med økonomien først, fordi det er lidt lettere at gå til.

Det er ifølge "staten" at være samlevende hvis man tilbringer mere end halvdelen af et år sammen. Så hvis de vitterligt kun "bor" sammen hver anden uge, går de lige udenom bedrageri. Hvis de så stadig er sammen de andre dage, men bare ikke bor sammen i den tid, så går det unde Socialt Bedrageri, hvilket du kan almelde anonymt på Borger.dk, hvis du ønsker dette.

Så til det andet...

De børn er tydeligvis i mistrivsel og det skal indberettes så hurtigt som muligt. Som en anden skriver, kan du ringe ind til din kommune og fortælle kort hvad det drejer sig om, men hvis du ikke helt har modet på at skulle sige det (i stedet for "bare" at skrive det), kan du også gå ind på Borger.dk, ind under "Famile og Børn" og under den tab i venstre side der hedder "Udsatte Børn og Unge" finde den undertab der hedder "Børn i Mistrivsel". Her kan du lave en anonym indberetning - og det har du faktisk også pligt ved lov til at gøre.

Citat fra Borger.dk:
" Alle, der får kendskab til, at et barn udsættes for vanrøgt eller nedværdigende behandling, har ifølge loven pligt til at underrette kommunen. Det samme gælder hvis barnet lever under forhold, der kan bringe dets sundhed eller udvikling i fare. "

Du får lige link til både underretning om Socialt Bedrageri (hvilket jeg synes du bare skal lade ligge) og til Børn i Mistrivsel:

Socialt Bedrageri - Borger.dk

Børn i Mistrivsel - Borger.dk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.