Brudt tavshedspligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2017

Anonym trådstarter

Hvordan har de brudt deres tavshedspligt?

Du kan altid prøve at indbringe sagen for tilsynet i din kommune, men de bestemmer selv om de vil gå videre med sagen..

De har beklagede sig over den stores dreng forældre. Fortalt at de holdte konfirmation for ham men at forældrene ikke ville betale noget og at de havde spurgt kommunen om beløbet ikke kunne deles i 3 dele hvor kommunen havde sagt nej for de var på overførselsindkomst. Og at forældrene bare inviterede en masse osv.

Men drenge hørte på det også ham der har de forældre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2017

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Det er ikke okay, at tavshedspligten er brudt og det skal selvfølgelig have en form for konsekvens. Men det er altså ikke dig, der afgør om det er fyring. 

De, familien, er formentlig ansat af kommunen, så det er der, du skal rette henvendelse.

Det er ikke altid sort/hvidt ift. tavshedspligten og årsagen/oplysingen de har videregivet skal ses i relation til, hvilke omstændigheder det er under, hvem der er formidlet videre til, og hvad der er sagt videre.

De er sagt til mig omkring det andet plejebarn. Se kommentar til den anden der spurgte ind til det.

Jeg er lidt træt så jeg kan ikke forklare det samme til alle håber det er ok

Anmeld Citér

17. august 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

De har beklagede sig over den stores dreng forældre. Fortalt at de holdte konfirmation for ham men at forældrene ikke ville betale noget og at de havde spurgt kommunen om beløbet ikke kunne deles i 3 dele hvor kommunen havde sagt nej for de var på overførselsindkomst. Og at forældrene bare inviterede en masse osv.

Men drenge hørte på det også ham der har de forældre

Altså har de beklaget sig til dig eller takt med hinanden om det foran din dreng og den anden dreng? 

Anmeld Citér

17. august 2017

Soonmom

At de må selvfølgelig ikke videregive informationer omkring et andet barn, men kommunen går næppe ind og fyre dem pga det, de har sikkert fået en advarsel. 

Jeg synes det lyder som om du skal tage de positive briller på og fokuserer på at få et godt samarbejde op og køre frem for at "sladre" om bagateller til kommunen, det gør næppe samarbejdet lettere. Husk på at det er din søn det handler om og ham du skal tage udgangspunkt i

Anmeld Citér

17. august 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Du var skrevet med mig i pb .

Så du ved hvad der har været sket omkring det med min søn.

Vi har lige været til møde på kommunen omkring det i dag og vores søn kan ikke få en ny plejefamilie fordi kommunen mener at plejefamilien er professionel osv.

Nu det kun min man der var aflever ham. Da de mener jeg har en negativ attitude. Indrømmer jeg gerne jeg har fået efter alle de ting der har været.

Vi må ikke få afvide hvad de har af relevante kurser og hvad de få af supervisionen. For at vi kan vudere om de har kendskab til han problematikker 

Men min søn trives ikke.

Åhh Ja så forstår jeg dig godt. Skriver lige en pb senere ❤

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Altså har de beklaget sig til dig eller takt med hinanden om det foran din dreng og den anden dreng? 

Ja det var mest manden der sagde det. Men damen var enig.

Det har 3 plejebørn og alle Børne var i med åben dør.

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Åhh Ja så forstår jeg dig godt. Skriver lige en pb senere ❤

Det må du meget gerne for lige nu har jeg det rigtig skidt.

Hvis jeg ikke svare så er det fordi jeg sover, jeg har måtte tage en sovepille for at falde til ro.

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

At de må selvfølgelig ikke videregive informationer omkring et andet barn, men kommunen går næppe ind og fyre dem pga det, de har sikkert fået en advarsel. 

Jeg synes det lyder som om du skal tage de positive briller på og fokuserer på at få et godt samarbejde op og køre frem for at "sladre" om bagateller til kommunen, det gør næppe samarbejdet lettere. Husk på at det er din søn det handler om og ham du skal tage udgangspunkt i

Det har jeg haft, til at starte med.

I starten lyttede de ikke til hvordan vi plejer at gør tinge så min søn lavet ikke stort der først bar han der3 dag, så 4 dag og til sidst 5 dag og selvom jeg fortalte at han ville have de gik med ham, så valgte de deres egen metoder som ikke hjalp. Da han havde været der i 5 dage sagde han at han ville lære at tørre sig selv først der lyttede de og så måtte jeg finde en anden metode.

han skulle hjem i kristihimmelfarsdag fra onsdag til søndag. Om tirsdagen havde han tisset i bukserne i skolen.

Da han kom hjem onsdag kom han glad og fortalte at han havde fået nye sko og tøj. 5 min efter viste han og sine sko og fortalt at de lugtede af tis. Jeg vaskede dem så, og da han blev hentet om søndagen fortæller jeg dem pænt at jeg har vasket hans sko fordi de lugtede af tis. Manden siger så. Det ved jeg godt men vi skulle lige have købt nogen andre.

Nå vi spørger dem hvordan det går, så siger de fint 

Nå vi spørger hvad han laver, så siger de han spiller tablet og fanger pokermoner med den stor pleje dreng.

Her i ferien har de lavet deres datters hus og min dreng fortæller at han spiller tablet sammen med det yngste plejebarn. Min dreng ville elske at hjælpe til.

Jeg lagde en bog på opfordring af min familiekonsulent hvor vi skrev hvad vi havde lavet og sat billeder ind.

Den gav de os tilbage og sagde at det kunne de ikke se nogen grund til de skulle gøre da han jo bare kan fortælle hjemme hvad han laver. men at de godt kunne se en grund til at vi gjorde det, da han ikke snakker der.

Jeg fortalte så at hvis De skrev lidt feks at han havde været med til at slå græs eller været nede og handle. Så kunne vi jo snakke med ham om at han havde lavet andet end at spille på tablet.

Han siger så at det passer ikke og det har vi diskuteret så det behøver vi ikke snakke om.

Han få ikke børstet sine tænder ordenligt.

De var modvillige da han ville have sandaler.

De presser ham til at snakke  (han lider af selektiv mutisme)

Lucas fortæller selv at han syntes de råber af ham og hinanden.

I torsdag kom han hjem og fortalte at de skriver ned i en bog nå han laver ballade så han ikke kan komme så meget hjem mere.

Jeg tror jeg har fået det meste med

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.