Brudt tavshedspligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
17 svar
29 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2017

Anonym trådstarter

Jeg har et barn i pleje og de har brudt deres tavshedspligt.

Hvad gør man for at få dem fyret. 

Kommun er kontaktet men de er ligeglad

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2017

esioul

Anonym skriver:

Men.... Nu skal du stoppe op og tænke...

Er dit barn glad for at være der? Selvfølgelig skal tavshedspligten overholdes, men jeg tænker det er voldsomt at ville have dem fyret hvis dit barn trives der. Det ville være synd med et skift.

Anmeld Citér

17. august 2017

Ayasmor

Anonym skriver:

Det er ikke okay, at tavshedspligten er brudt og det skal selvfølgelig have en form for konsekvens. Men det er altså ikke dig, der afgør om det er fyring. 

De, familien, er formentlig ansat af kommunen, så det er der, du skal rette henvendelse.

Det er ikke altid sort/hvidt ift. tavshedspligten og årsagen/oplysingen de har videregivet skal ses i relation til, hvilke omstændigheder det er under, hvem der er formidlet videre til, og hvad der er sagt videre.

Anmeld Citér

17. august 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Hvordan har de brudt deres tavshedspligt?

Du kan altid prøve at indbringe sagen for tilsynet i din kommune, men de bestemmer selv om de vil gå videre med sagen..

Anmeld Citér

17. august 2017

Carina:-)

Hvordan er den brudt?

Og jeg ville tænke på mit barn før jeg ville fare frem med bål og brand.

Hvis alting ellers kører ,så er det jo vigtigt at man ikke udsætter et barn der i forvejen er i en sårbar situation for endnu mere uro i sit liv.

Og når du skriver at kommunen er "ligeglad" tænker jeg at de heller ikke har set det er alarmerende det der er sket. 

Så træk vejret ,og bed om et rundbordsmøde ,så I kan få afstemt forventninger og ikke mindst få klarlagt hvad der er sket. 

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Men.... Nu skal du stoppe op og tænke...

Er dit barn glad for at være der? Selvfølgelig skal tavshedspligten overholdes, men jeg tænker det er voldsomt at ville have dem fyret hvis dit barn trives der. Det ville være synd med et skift.

Jeg har tænkt over det.

Nej min søn trives ikke, men kommunen mener de er professionel fordi de har haft pleje børn med særlige behov.

Min søn Han trives ikke og beder selvom en ny plejefamilie og men de råber af ham og af hinanden.

Vi har lige været til møde på kommunen om det i dag. 

Men de mener han trives. Men der er bare en masse ting er har været galt de sidste 3 mdr han har været der.

Jeg er blevet afleveret med tis i skoene og få ikke børstet tænder ordenligt. Og han spiller tablet hele dagen sammen med et af de andre pleje børn mens de laver deres datters hus osv.

Kommunen vil ikke oplyse og om hvad de har af kurser eller hvad de få af supervisionen, så vi ved ikke om de har viden inden for det vores søn har af handicap.

Jeg ved godt st mange kan gætte hvem jeg er, men jeg er kun anonym på grund af plejefamilien og de andre børn

Anmeld Citér

17. august 2017

alenemor42

Hvor gammel er dit barn ?

Og er det ham der fortæller disse ting ?

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Hvordan er den brudt?

Og jeg ville tænke på mit barn før jeg ville fare frem med bål og brand.

Hvis alting ellers kører ,så er det jo vigtigt at man ikke udsætter et barn der i forvejen er i en sårbar situation for endnu mere uro i sit liv.

Og når du skriver at kommunen er "ligeglad" tænker jeg at de heller ikke har set det er alarmerende det der er sket. 

Så træk vejret ,og bed om et rundbordsmøde ,så I kan få afstemt forventninger og ikke mindst få klarlagt hvad der er sket. 

Du var skrevet med mig i pb .

Så du ved hvad der har været sket omkring det med min søn.

Vi har lige været til møde på kommunen omkring det i dag og vores søn kan ikke få en ny plejefamilie fordi kommunen mener at plejefamilien er professionel osv.

Nu det kun min man der var aflever ham. Da de mener jeg har en negativ attitude. Indrømmer jeg gerne jeg har fået efter alle de ting der har været.

Vi må ikke få afvide hvad de har af relevante kurser og hvad de få af supervisionen. For at vi kan vudere om de har kendskab til han problematikker 

Men min søn trives ikke.

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Han er 10 men lettet mental retarderet.

Jeg ser lige om jeg kan linke til et opslag jeg lavet en gang.

Nogen ting fortæller han og nogen ting har vi også selv oplevet 

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Kort efter dette opslag. Der viste det sig så at han ikke trives og ikke var glad til sidst.

https://www.baby.dk/debat/284878pi1/boern-med-handicap/opdatering-paa-barn-i-pleje-.aspx

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.