Baby i uk uge 35+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2017

Kaffekop

Min datter vendte sig først da jeg var næsten 38 uger henne  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2017

sne190810

Min 2 graviditet lå min datter i UK indtil uge 30 vendte sig med hovedet ned, for at vende tilbage i UK allerede i uge 33. 

Uge 36 stadig UK, ugen efter med hovedet nedad, dog var de så meget i tvivl da jeg blev sat igang i uge 38 om hun stadig lå i UK, at jordemoderen først skannede mig og efterfølgende ville have en overlæge til at bekræfte hun lå rigtigt, førend de satte fødslen igang. Men hun lå nu med hovedet nedad heldigvis, tiltrods for at jordemoderen faktisk var 110% sikker på at hun lå i UK udfra hvad hun kunne mærke/samt se på skanningen. 

Jeg fødte uden komplikationer 38+2. 

Anmeld Citér

13. august 2017

Drwhosaidthat

Anonym skriver:

Det da vildt. Var du indstillet på pks eller ville du føde vaginalt uanset hvad?  

Jeg ville gerne føde selv, hvis hun lå med hovedet først, men kejsersnit hvis hun lå med numsen først. 

Vi aftalte, at jeg afventede at fødslen gik igang og såville de scanne mig når jeg kom ind, og så kunne vi beslutte os der. Var dog sikker på at hovedet var ned de sidste dage, så regnede med vaginal fødsel da jeg kom ind. 

Anmeld Citér

13. august 2017

Anonym trådstarter

Kaffekop skriver:

Min datter vendte sig først da jeg var næsten 38 uger henne  

Okay havde i fået tilbudt et vendingsforsøg inden så eller?

Anmeld Citér

13. august 2017

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Min 2 graviditet lå min datter i UK indtil uge 30 vendte sig med hovedet ned, for at vende tilbage i UK allerede i uge 33. 

Uge 36 stadig UK, ugen efter med hovedet nedad, dog var de så meget i tvivl da jeg blev sat igang i uge 38 om hun stadig lå i UK, at jordemoderen først skannede mig og efterfølgende ville have en overlæge til at bekræfte hun lå rigtigt, førend de satte fødslen igang. Men hun lå nu med hovedet nedad heldigvis, tiltrods for at jordemoderen faktisk var 110% sikker på at hun lå i UK udfra hvad hun kunne mærke/samt se på skanningen. 

Jeg fødte uden komplikationer 38+2. 

Vildt at hun har kunne vende sig så meget. 

Hvordan lå hun så da du fødte?

Anmeld Citér

13. august 2017

Anonym trådstarter

Drwhosaidthat skriver:

Jeg ville gerne føde selv, hvis hun lå med hovedet først, men kejsersnit hvis hun lå med numsen først. 

Vi aftalte, at jeg afventede at fødslen gik igang og såville de scanne mig når jeg kom ind, og så kunne vi beslutte os der. Var dog sikker på at hovedet var ned de sidste dage, så regnede med vaginal fødsel da jeg kom ind. 

Okay. Det er da også fedt. Jeg bliver så glad for at læse at det rent faktisk kan lade sig gøre  

Anmeld Citér

13. august 2017

Anonym trådstarter

Lige en lille opdate:

Glemte helt at skrive, at jordemoderen til scanningen skød den til 3,0 kg. Dvs. En lidt stor baby. 

Hun havde ikke meget tiltro til den kunne nå at vende sig grundet pladsen. 

Jeg ringede til en jordemoder dagen efter for at høre hvordan jeg skulle forholde mig i forhold til at jeg først skulle til jordemoder 36+5.

Hun hørte så ikke hvor stor den er. Men var meget beroligende med, at hun kunne sagtens nå at vende sig. 

Igår 35+2 var jeg på fødegangen grundet mindre liv. Alt var dog så fint, og der var massere af liv. Den ligger stadig med hovedet op af. Og jeg fik spurgt mere ind i forhold til om næste tid lå for sent. Det gør den ikke. Da min jordemoder så laver en henvisning til et vendingsforsøg og jeg kommer derefter på akutlisten og får en tid i løbet af et par dage. 

Det lykkedes jo så enten og ellers bliver det pks.  

Anmeld Citér

13. august 2017

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Min søn ( 2 graviditet) lå i UK i uge 36+4 fik tid til vendingsforsøg nogle dage efter, og på hospitalet kunne de blot se at han havde vendt sig rigtig igen.... 

2 dage før termin skulle jeg til JM for at prøve at løse hinder, og ejg havde en fornemmelse af at han vendte forkert igen, og ganske rigtig det gjorde han...  Dette var en torsdag, og fik tid til vending igen om mandagen, gik vandet i weekenden skulle jeg lægge mig ned og ringe efter en ambulance... Mandag mødte jeg ind, og han lå så rigtig igen.  

Han stod aldrig fast i mit bækken, blev sat igang 40+5( grundet forløb ved 1 graviditet) og de scannede mig også undervejs for at tjekke at han nu lå som han skulle, og jeg fødte helt normalt 40+6 

en dreng på 55 cm og 4 kg

( storesøster havde vist lavet en penthouse til ham, at rulle rundt i, da hun var 4500 g og 56 cm og der er 21 mdr imellem dem&nbsp

Anmeld Citér

13. august 2017

Anonym trådstarter

Inger skriver:

Min søn ( 2 graviditet) lå i UK i uge 36+4 fik tid til vendingsforsøg nogle dage efter, og på hospitalet kunne de blot se at han havde vendt sig rigtig igen.... 

2 dage før termin skulle jeg til JM for at prøve at løse hinder, og ejg havde en fornemmelse af at han vendte forkert igen, og ganske rigtig det gjorde han...  Dette var en torsdag, og fik tid til vending igen om mandagen, gik vandet i weekenden skulle jeg lægge mig ned og ringe efter en ambulance... Mandag mødte jeg ind, og han lå så rigtig igen.  

Han stod aldrig fast i mit bækken, blev sat igang 40+5( grundet forløb ved 1 graviditet) og de scannede mig også undervejs for at tjekke at han nu lå som han skulle, og jeg fødte helt normalt 40+6 

en dreng på 55 cm og 4 kg

( storesøster havde vist lavet en penthouse til ham, at rulle rundt i, da hun var 4500 g og 56 cm og der er 21 mdr imellem dem&nbsp

Ej hvor vildt. Tak for din historie  

Jeg tror dog ikke at der er så meget plads. Men vi må se hvad jordemoderen siger om 1,5 uge  

Anmeld Citér

15. august 2017

sne190810

Anonym skriver:

Vildt at hun har kunne vende sig så meget. 

Hvordan lå hun så da du fødte?

Jeg fødte hende "normalt" med hovedet først. 

Jeg har en veninde, som har født vaginalt trods for hendes søn lå i UK. Hun havde en super oplevelse, klarede det aå godt og baby kom helt fin og lækker ud :-)

Så havde min egen datter stadigvæk ligget i UK ved fødslen, ville jeg nu også være frisk på at give det et forsøg selv vaginalt. Ville hade at skulle have foretaget et kejsersnit. 

Jeg forstår ikke hvorfor vi i DK er aå skræmte over at føde, og især bange for UK-fødsler. Andre lande i Norden er det ganske normal praksis at føde vaginalt om de ligger med hovedet eller numsen først, det er same same. 

.. når, men det var lidt et sidespor af mine tanker :-) sorry 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.