nielsen80 skriver:
Jeg har ikke brudt med familien, men har lært at have en kølig distance og kun have kontakt i det omfang mit energi niveau kan klare. Der er også meget tætte familierelationer i mit liv, som stort set kun tilfører negativitet. Disse er nogle personer som eksisterer i mit liv, men hvor jeg i høj grad styrer kontakten. Har jeg en dårlig dag, tager jeg simpelthen ikke telefonen, hvis de prøver at komme i kontakt med mig. Har jeg en dårlig uge, ja så snakker jeg ikke med dem der.
Jeg ved, jeg aldrig kommer igennem til dem. Jeg ved, de aldrig vil anerkende, det faktum de ikke har været eller er en resurse i mit liv. Det er en diskussion, som intet positivt vil bibringe mit liv. Jeg ved også, at det er ikke min skyld, de er hvor, de er. Jeg lever med ikke at være stærkt knyttet til dem, der burde være mine primære omsorgspersoner, og jeg lader dem leve i troen om, at vi nok har det meget godt. Jeg har erstattet dem med dejlige mennesker, som tilfører mit liv primært positive ting. Det gør, at jeg lever fint med den tilstand tingene har.
Jeg tror, du er nødt til at erkende dine forældre aldrig bliver de bedsteforældre, du ønsker. Prøv at se om du kan finde andre i dit liv, som kan indtage den rolle for dig. Lad vær med at brug mere energi på at ændre dem ved at tale til deres følelser. Hvis du er nødt til at bryde for din skyld, så gør det. Men lad vær med at gøre det, hvis du tror det giver dem den "lærestreg" de har brug for, og lad for Guds skyld vær med at gøre det, hvis det i virkeligheden handler om, du ønsker, de derved ser din pointe og ændrer sig. Hvis du vil bryde kontakten, skal det være udfra en betragtning og følelse af, du er helt afklaret med situationen. Uden at kende dig, synes jeg måske dit indlæg bære præg af, du ikke helt er der endnu, men det er jo svært at læse udfra kun et indlæg.
Uanset hvad så kæmpe kram!