Huskøb med studiegæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.465 visninger
25 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. august 2017

Anonym trådstarter

Godaften 

Jeg vil egentlig bare høre om der er nogen, der har nogle erfaringer med, hvor meget gældfri man egentlig skal være, før et huskøb er muligt. 

Min kæreste har en studiegæld på lige omkring 200.000,- og en årlig indtjening på 441.000,- 

Jeg er studerende og er først færdig om 2,5 år, så min studiegæld ender nok op på ca. 250.000,- ... Og jeg kommer ud som professionsbachelor med en årlig indtjening på ca. 300.000,- vil jeg tro.. Men lige nu er jeg jo fortsat på SU og får jo derfor kun de der 70.000-ish om året.. 

Så vi er jo først færdige med at betale studiegælden af om gud-hved-hvornår..  Det er lort at have studiegæld, self. er det det, men det har desværre været nødvendigt for os begge. 

Så, ja, spørgsmålet lyder: hvad er jeres erfaringer med studiegæld, huskøb and so on.. Kan det lade sig gøre om mindre end 5-10 år? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Godaften 

Jeg vil egentlig bare høre om der er nogen, der har nogle erfaringer med, hvor meget gældfri man egentlig skal være, før et huskøb er muligt. 

Min kæreste har en studiegæld på lige omkring 200.000,- og en årlig indtjening på 441.000,- 

Jeg er studerende og er først færdig om 2,5 år, så min studiegæld ender nok op på ca. 250.000,- ... Og jeg kommer ud som professionsbachelor med en årlig indtjening på ca. 300.000,- vil jeg tro.. Men lige nu er jeg jo fortsat på SU og får jo derfor kun de der 70.000-ish om året.. 

Så vi er jo først færdige med at betale studiegælden af om gud-hved-hvornår..  Det er lort at have studiegæld, self. er det det, men det har desværre været nødvendigt for os begge. 

Så, ja, spørgsmålet lyder: hvad er jeres erfaringer med studiegæld, huskøb and so on.. Kan det lade sig gøre om mindre end 5-10 år? 

Intet problem for os og vi skylder 300.000 til sammen 

Anmeld Citér

4. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Intet problem for os og vi skylder 300.000 til sammen 

Hvor meget har I købt hus for?

Anmeld Citér

4. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hvor meget har I købt hus for?

1,5 mil 

Anmeld Citér

4. august 2017

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Godaften 

Vi købte hus til 1 mill., vi havde en samlet sugæld på 600. 

Anmeld Citér

4. august 2017

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Vi købte hus til 1 mill., vi havde en samlet sugæld på 600. 

Okay, så der ér håb... Men sidder I så ikke mega stramt i det? Eller? 

Anmeld Citér

4. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Godaften 

Vi har begge lidt SU gæld (nok ca. 110.000 tilsammen) og billån på 100.000. Vi bygger hus. 

Anmeld Citér

4. august 2017

Anonym

Vi har studiegæld på omkring 200000, 2x bil lån, et privatlån på omkring 50000. Vi købte hus til 1,9 mil sidste sommer  

Anmeld Citér

4. august 2017

drabo

Profilbillede for drabo

det er nok den form for gæld, der bliver set mildest på i banken (det er ikke gæld med høj rente og ikke forbrugsgæld som sådan), når man vil låne til hus. Men altså jeres afdrag bliver regnet med i budgettet, når i skal se på rådighedsbeløb og hvor meget i dermed kan købe for.

Men vi købte også hus med studiegæld - så det er muligt, man kan bare købe for lidt mindre end hvis man ikke havde haft det.

Anmeld Citér

4. august 2017

nielsen80

Undskyld TS hvis det er off topic , men må jeg spørge, hvordan man får så meget studiegæld? Da jeg studeret(nogle år tilbage bevares) var der loft på, mener det var på cirka 2000kr om måneden. Jeg har en lang videregående uddannelse, gik 5 år på uni, så forstår ikke hvordan det er fysisk muligt, da 2000 jo højst kan give 125000 på 5 år. Renten er jo ret lille, eller er der lavet helt om på reglerne?

Jeg havde selv arbejde ved siden af, og derfor har jeg ikke haft SU lån, men tænker ikke det er et stort problem for banken. Det er et lån med lav rente og fast ydelse under ordnet forhold. Det I afbetaler på lånet, fratrækkes bare jeres rådighedsbeløb. Jeg tror derimod mere, de kigger på, hvordan dine chancer for arbejde er efter studie. Såfremt I indregner din fremtidige(noget højere) indkomst, som grundlag for lånets størrelse.

Held og lykke med det!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.