Huskøb med studiegæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.465 visninger
25 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. august 2017

Anonym trådstarter

Godaften 

Jeg vil egentlig bare høre om der er nogen, der har nogle erfaringer med, hvor meget gældfri man egentlig skal være, før et huskøb er muligt. 

Min kæreste har en studiegæld på lige omkring 200.000,- og en årlig indtjening på 441.000,- 

Jeg er studerende og er først færdig om 2,5 år, så min studiegæld ender nok op på ca. 250.000,- ... Og jeg kommer ud som professionsbachelor med en årlig indtjening på ca. 300.000,- vil jeg tro.. Men lige nu er jeg jo fortsat på SU og får jo derfor kun de der 70.000-ish om året.. 

Så vi er jo først færdige med at betale studiegælden af om gud-hved-hvornår..  Det er lort at have studiegæld, self. er det det, men det har desværre været nødvendigt for os begge. 

Så, ja, spørgsmålet lyder: hvad er jeres erfaringer med studiegæld, huskøb and so on.. Kan det lade sig gøre om mindre end 5-10 år? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Godaften 

Jeg vil egentlig bare høre om der er nogen, der har nogle erfaringer med, hvor meget gældfri man egentlig skal være, før et huskøb er muligt. 

Min kæreste har en studiegæld på lige omkring 200.000,- og en årlig indtjening på 441.000,- 

Jeg er studerende og er først færdig om 2,5 år, så min studiegæld ender nok op på ca. 250.000,- ... Og jeg kommer ud som professionsbachelor med en årlig indtjening på ca. 300.000,- vil jeg tro.. Men lige nu er jeg jo fortsat på SU og får jo derfor kun de der 70.000-ish om året.. 

Så vi er jo først færdige med at betale studiegælden af om gud-hved-hvornår..  Det er lort at have studiegæld, self. er det det, men det har desværre været nødvendigt for os begge.