Mortilah skriver:
Men i er nød til 100% at gå efter samværsaftalen. Hvis den ikke er specifik nok så må i straks kræve det rettet i SF. Mor kan ikke på nogen måde sætte dagsordenene eller styre hvad tid i får lov.. der kan hverken i eller bonus leve med. Bedst for barnet er jo at vide hvad der skal foregå og at han/hun bliver henter fast et bestemt tidspunkt. Jeg ville melde ud "vi henter kl 14.00 imorgen".. og hvis i ikke har barnet inden for 14:30 så er der straks afleveret anmodning til fogedretten- hvor kopi kan sendes med det samme til SF! Det lyder somom det bliver en hård omgang hvis ikke får det stoppet. Stakkels barn og stakkels far..
Så vidt jeg ved har man for nyligt rettet så manglende samvær udløser automatisk erstatningssamvær.. men om det i praksis virker sådan ved jeg faktisk ikke. Det er snart 2 år siden vi sidst havde problemet:-) - heldigvis! Og dengang var der desværre ingen erstatningssamvær..
Det er allerede planen der skal laves en ny, så jeg ved faktisk ikke en gang om den vi har er gyldig. Der blev lavet skriftlig aftale om, at de skulle mødes på halvvejen både fredag og søndag og overlevere, noget begge var med på. Men så begyndte hun at kræve vi kom hele vejen ned om fredagen og så kom hun hele vejen op om søndagen. Ellers ville vi ikke få ham. Det gik vi så med til, dels for at undgå flere konflikter for bonus skyld, dels for at se ham, og dels fordi det jo er en fin nok aftale. Men betyder det så hele aftalen er ugyldig, når der er lavet andre aftaler om overlevering end der står i papirerne? Det er jo ikke selve dagene og den slags der er ændret, kun transport..
Anmeld
Citér