What to do omkring samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
11 svar
1 synes godt om
3. august 2017

Anonym trådstarter

Jeg havde lige skrevet et langt indlæg, men jeg tror, jeg nøjes med det konkrete spørgsmål, for ikke at risikere en masse misk-mask.

Vi skal have mit bonusbarn på samvær i morgen, og vi ved på forhånd, at mor har valgt at give ham en fridag fra SFO i morgen. Vi har på papir fra SF, at det er vores samværsweekend, hvis det har relevans. Anyways. Vi kan ikke få fat i mor. Eller... Hun ignorerer os. Svarer ikke på SMS'er og smider røret på, når vi ringer. Vi har forsøgt længe nu.

Vi skal jo vide, hvornår vi skal hente ham. Vi tænker umiddelbart det samme tidspunkt, som vi plejer at hente ham fra skole, altså kl. 14, men han er jo så hjemme, så... Hvad kan vi gøre? Vi kan vel ikke bare dukke op på adressen, jeg tænker der er stor risiko for en kæmpe konflikt, hvis nu mor ikke vil udlevere ham, hvilket han så bliver vidne til.

Der er problemer med samværschikane, og SF har i forvejen 'øjnene' på hende og er obs på hende. Hvad ville i konkret gøre, hvis det ikke lykkes os at få en respons inden i morgen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2017

Mortilah

I må ha et tidspunkt på samværsaftalen? 

Jeg vill hente kl 14, hvis det er det i plejer. Det andet muliggør konflikt...

Når vores samværsdage er skolefrie (altså skolen fx holder lukket) så henter vi kl 9 hvor skolen ellers var begyndt.. men her hos jer er det jo mor der har valgt at holde hjemme, så der ville jeg hente til alm. Tid. 

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

I må ha et tidspunkt på samværsaftalen? 

Jeg vill hente kl 14, hvis det er det i plejer. Det andet muliggør konflikt...

Når vores samværsdage er skolefrie (altså skolen fx holder lukket) så henter vi kl 9 hvor skolen ellers var begyndt.. men her hos jer er det jo mor der har valgt at holde hjemme, så der ville jeg hente til alm. Tid. 

Jep, det har vi også. Det er mere risikoen for at stå i hendes dør og hun så nægter at udlevere ham. Hvilket vil sætte bonus i en rigtig grim situation. Ikke fordi vi har tænkt os bare at trække på skuldrene og sige "Nå, vi gider ikke en gang forsøge", vi vil bare gerne gøre det, der er bedst for bonus, som i forvejen er ramt af de problemer, der er. Vores erfaring med fogeden er, at de siger, de ikke kan rykke ud samme dag, så det ville være rart at vide, hvad vi konkret kan "gøre krav på", uden det ramme bonus..

Anmeld Citér

3. august 2017

Mortilah

Anonym skriver:

Jep, det har vi også. Det er mere risikoen for at stå i hendes dør og hun så nægter at udlevere ham. Hvilket vil sætte bonus i en rigtig grim situation. Ikke fordi vi har tænkt os bare at trække på skuldrene og sige "Nå, vi gider ikke en gang forsøge", vi vil bare gerne gøre det, der er bedst for bonus, som i forvejen er ramt af de problemer, der er. Vores erfaring med fogeden er, at de siger, de ikke kan rykke ud samme dag, så det ville være rart at vide, hvad vi konkret kan "gøre krav på", uden det ramme bonus..

Ja, i kan højest forberede anmodningen til fogedretten og smutte hen med den umiddelbart efter i har forsøgt at hente. Det har vi gjort ellers. Jeg ved de lukker kl 16 om fredagen- eller det gjorde de sidst vi reelt fik brug for det. Jeg ville ihvertfald selvfølgelig forsøge kl 14 stille og roligt uden drama.. 

Det er benhårdt ikke at kunne få barnet udleveret, jeg synes det hjælper at være forberedt på det inden.

Anmeld Citér

3. august 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis aftalen hedder kl 14, så send en mail, hvor i skriver at i henter til den normalt aftalte tid.

Hvis ik hun svare, så henter i self, smilende og venligt barnet. Vil mor ik udlevere, kontakter i sff. Vh stine

Anmeld Citér

3. august 2017

Jullesnulle

Men hvis hun ikke svarer - så har hun da sikkert ikke tænkt sig at være hjemme i morgen..

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Ja, i kan højest forberede anmodningen til fogedretten og smutte hen med den umiddelbart efter i har forsøgt at hente. Det har vi gjort ellers. Jeg ved de lukker kl 16 om fredagen- eller det gjorde de sidst vi reelt fik brug for det. Jeg ville ihvertfald selvfølgelig forsøge kl 14 stille og roligt uden drama.. 

Det er benhårdt ikke at kunne få barnet udleveret, jeg synes det hjælper at være forberedt på det inden.

Det må vi lige forberede for en sikkerheds skyld

Det er sindssygt hårdt. Husker tydeligt sidst, hvor min kæreste var fuldstændig opløst i tårer. Især for hun så sagde til bonus, at det var fordi far ikke GAD hente ham Det er særligt hårdt, når der ikke er nogen god grund, andet end at mor synes (det har hun direkte sagt), at mænd ikke er vigtige i børns liv, så hun vil have bonus for sig selv. At bonus ikke har brug for en far...

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Hvis aftalen hedder kl 14, så send en mail, hvor i skriver at i henter til den normalt aftalte tid.

Hvis ik hun svare, så henter i self, smilende og venligt barnet. Vil mor ik udlevere, kontakter i sff. Vh stine

Jeg tror også, at det er planen. Hvad gør vi så og siger til bonus, hvis mor står i døren og nægter at udlevere ham, og bonus også er der? Det er jo mest det, der bekymrer os..

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Men hvis hun ikke svarer - så har hun da sikkert ikke tænkt sig at være hjemme i morgen..

Det har jeg desværre også en frygt for. Eller at vi kører tværs over landet efter ham til normal tid, de ikke er hjemme, vi venter og venter i timevis og kører hjem, og hun så ud på aftenen skriver "Så kan i hente ham nu". Tænk sig, at man er nødt til at have bekymringer om den slags, jeg ville ønske det var urealistiske tanker..

Anmeld Citér

3. august 2017

Mortilah

Men i er nød til 100% at gå efter samværsaftalen. Hvis den ikke er specifik nok så må i straks kræve det rettet i SF. Mor kan ikke på nogen måde sætte dagsordenene eller styre hvad tid i får lov.. der kan hverken i eller bonus leve med. Bedst for barnet er jo at vide hvad der skal foregå og at han/hun bliver henter fast et bestemt tidspunkt. Jeg ville melde ud "vi henter kl 14.00 imorgen".. og hvis i ikke har barnet inden for 14:30 så er der straks afleveret anmodning til fogedretten- hvor kopi kan sendes med det samme til SF! Det lyder somom det bliver en hård omgang hvis ikke får det stoppet. Stakkels barn og stakkels far.. 

Så vidt jeg ved har man for nyligt rettet så manglende samvær udløser automatisk erstatningssamvær.. men om det i praksis virker sådan ved jeg faktisk ikke. Det er snart 2 år siden vi sidst havde problemet:-) - heldigvis! Og dengang var der desværre ingen erstatningssamvær..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.