Hvordan drejer vi den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
13 svar
4 synes godt om
2. august 2017

Anonym trådstarter

Hej, det kloge panel, jeg håber i muligvis kan hjælpe os i vores lidt geografiske problem. 

Vi er bosat i Næstved in mand og jeg samt 4 børn, 2 i dagpleje, en i børnehave og et skolebarn. 

Jeg har gået arbejdsløs i en del år, hvor jeg istedet har studeret og gravid/barsel. 

jeg er nu så heldig hvis man kan sige det sådan at få tilbudt simpelthen et drømmejob ved københavn. min mand arbejder forresten i forvejen i københavn. 

men vi har et hus der er vores eget i Næstved. 

men hvad filan gør jeg? 

min mand er først hjemme kl 7 om morgenen da han arbejder om natten, og vores dagpleje mm åbner først kl 7!  og jeg kommer nok til at skal møde hvis jeg får jobbet 7:30 senest måske 8. men jeg når da aldrig at komme fra dagplejen kl 7, til KBH kl 7:30 

hvordan gør i andre med hver 2 pendlerforældre? 

vores ide er selvf at sætte huset til salg, men vi kan jo være heldige at der kun går en måned, men også uheldige at der kan gå 1 år  

jeg er råvild og føler mig helt bundet  har endelig muligheden for at komme igang efter ½ års søgen både tæt og langt væk 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2017

Kofoed.

Der er ikke en større pige hos en af naboerne som kan tage ungerne om morgen? Altså komme når du skal kører og for ungerne spist af osv og når din mand kommer hjem, så smutter hun hjem igen? eller en reserve bedste eller lignede?

Det er jo bare indtil et evt salg.

Anmeld Citér

2. august 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Hej, det kloge panel, jeg håber i muligvis kan hjælpe os i vores lidt geografiske problem. 

Vi er bosat i Næstved in mand og jeg samt 4 børn, 2 i dagpleje, en i børnehave og et skolebarn. 

Jeg har gået arbejdsløs i en del år, hvor jeg istedet har studeret og gravid/barsel. 

jeg er nu så heldig hvis man kan sige det sådan at få tilbudt simpelthen et drømmejob ved københavn. min mand arbejder forresten i forvejen i københavn. 

men hvad filan gør jeg? 

min mand er først hjemme kl 7 om morgenen da han arbejder om natten, og vores dagpleje mm åbner først kl 7!  og jeg kommer nok til at skal møde hvis jeg får jobbet 7:30 senest måske 8. men jeg når da aldrig at komme fra dagplejen kl 7, til KBH kl 7:30 

vores ide er selvf at sætte huset til salg, men vi kan jo være heldige at der kun går en måned, men også uheldige at der kan gå 1 år  

jeg er råvild og føler mig helt bundet  har endelig muligheden for at komme igang efter ½ års søgen både tæt og langt væk 

Hyre en til at aflevere de mindste måske. måske også den i bh.

Forhør dig med forældrene i dit barns klasse, måske er der en der kan tage jeres barn med og så kan I gøre noget andet for dem.

Det har jeg hørt om familie der har gjort, fordi de skal møde tidligt. (jeg har selv gjort det for en familie)

Så lige at din mand kommer hjem kl. 7. hvad så med at find en der kan være hos børnene til han kommer, så kan han aflevere dem og gå hjem i seng.

Anmeld Citér

2. august 2017

Miti's mama

Jeg var i en overgang barnepige for sådan en familie. Klarede det før jeg selv skulle i skole. Kunne være godt for en periode.

Anmeld Citér

2. august 2017

nielsen80

Anonym skriver:

men hvad filan gør jeg? 

Nu kender jeg ikke lige rejsetiden, så hvor meget ekstra tid har du brug for?

Vores kommende DP har lige rykket hendes åbningstid, således hun nu åbner kl 6.30 og lukker kl 16. Før var det 7 - 16.30, årsagen til, at hun rykket den, var netop fordi et forældrepar havde det behov, og vi andre(forældre) sagde ok til det. Ville det være en mulighed?

Alternativt, har I nogen som kunne hjælpe med aflevering? Måske din arbejdsplads efter nogle måneder kunne være lydhør overfor, at du kunne møde lidt senere mod du så blev lidt længere? 

Vi har begge fuldtid, jeg har en halv times kørsel, min mand en time. Men vi har begge flex, så aflevering og hentning er aldrig et stort problem.

Anmeld Citér

2. august 2017

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Der er ikke en større pige hos en af naboerne som kan tage ungerne om morgen? Altså komme når du skal kører og for ungerne spist af osv og når din mand kommer hjem, så smutter hun hjem igen? eller en reserve bedste eller lignede?

Det er jo bare indtil et evt salg.

Ikke lige som det ser ud til, men ideen er god så det kunne da være vi måtte prøve den vej  

Anmeld Citér

2. august 2017

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Nu kender jeg ikke lige rejsetiden, så hvor meget ekstra tid har du brug for?

Vores kommende DP har lige rykket hendes åbningstid, således hun nu åbner kl 6.30 og lukker kl 16. Før var det 7 - 16.30, årsagen til, at hun rykket den, var netop fordi et forældrepar havde det behov, og vi andre(forældre) sagde ok til det. Ville det være en mulighed?

Alternativt, har I nogen som kunne hjælpe med aflevering? Måske din arbejdsplads efter nogle måneder kunne være lydhør overfor, at du kunne møde lidt senere mod du så blev lidt længere? 

Vi har begge fuldtid, jeg har en halv times kørsel, min mand en time. Men vi har begge flex, så aflevering og hentning er aldrig et stort problem.

Kan se min rejsetid er 1 time oge 10 minutter HVIS jeg ikke rammer noget kø! men da jeg ikke kender turen derind om morgene, så ved jeg det ikke helt præcist endnu .. 

men ja at rykke tiden kan jeg da prve hende at høre om hun muligvis kunne være åben for  

det med at rykke min arbejdstid er nok ikke et plus for stedet, da det er heste som er vant til en meget fast gang og jeg skal åbne stedet op for ejerne af stedet mm  

Anmeld Citér

2. august 2017

Kofoed.

Anonym skriver:

Ikke lige som det ser ud til, men ideen er god så det kunne da være vi måtte prøve den vej  

Ja. Eller måske undersøge reglerne/muligheden for en ung pige i huset.

Anmeld Citér

2. august 2017

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Kan se min rejsetid er 1 time oge 10 minutter HVIS jeg ikke rammer noget kø! men da jeg ikke kender turen derind om morgene, så ved jeg det ikke helt præcist endnu .. 

men ja at rykke tiden kan jeg da prve hende at høre om hun muligvis kunne være åben for  

det med at rykke min arbejdstid er nok ikke et plus for stedet, da det er heste som er vant til en meget fast gang og jeg skal åbne stedet op for ejerne af stedet mm  

Ikke for at ha nej-hatten på men er der ikke en del kø den vej? Syns når jeg kører modsatte vej så holder de altid i kø mod Kbh 

Anmeld Citér

2. august 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
PernilleogLouis skriver:

Ikke for at ha nej-hatten på men er der ikke en del kø den vej? Syns når jeg kører modsatte vej så holder de altid i kø mod Kbh 

Enig her. Jeg kører ikke selv den rute, men når man lytter til trafikradioen er der ofte problemer på køge-bugt motorvejen ind mod byen om morgenen.

Det er blevet bedre jo længere de er kommet med udvidelsen af sporene, men jeg synes bestemt ikke du skal have som forventning at du kan tage turen uden kø på det tidspunkt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.