Anonym skriver:
Hej, det kloge panel, jeg håber i muligvis kan hjælpe os i vores lidt geografiske problem.
Vi er bosat i Næstved in mand og jeg samt 4 børn, 2 i dagpleje, en i børnehave og et skolebarn.
Jeg har gået arbejdsløs i en del år, hvor jeg istedet har studeret og gravid/barsel.
jeg er nu så heldig hvis man kan sige det sådan at få tilbudt simpelthen et drømmejob ved københavn. min mand arbejder forresten i forvejen i københavn.
men vi har et hus der er vores eget i Næstved.
men hvad filan gør jeg?
min mand er først hjemme kl 7 om morgenen da han arbejder om natten, og vores dagpleje mm åbner først kl 7!
og jeg kommer nok til at skal møde hvis jeg får jobbet 7:30 senest måske 8. men jeg når da aldrig at komme fra dagplejen kl 7, til KBH kl 7:30 
hvordan gør i andre med hver 2 pendlerforældre?
vores ide er selvf at sætte huset til salg, men vi kan jo være heldige at der kun går en måned, men også uheldige at der kan gå 1 år
jeg er råvild og føler mig helt bundet
har endelig muligheden for at komme igang efter ½ års søgen både tæt og langt væk
Nu kender jeg ikke lige rejsetiden, så hvor meget ekstra tid har du brug for?
Vores kommende DP har lige rykket hendes åbningstid, således hun nu åbner kl 6.30 og lukker kl 16. Før var det 7 - 16.30, årsagen til, at hun rykket den, var netop fordi et forældrepar havde det behov, og vi andre(forældre) sagde ok til det. Ville det være en mulighed?
Alternativt, har I nogen som kunne hjælpe med aflevering? Måske din arbejdsplads efter nogle måneder kunne være lydhør overfor, at du kunne møde lidt senere mod du så blev lidt længere?
Vi har begge fuldtid, jeg har en halv times kørsel, min mand en time. Men vi har begge flex, så aflevering og hentning er aldrig et stort problem.