Hej jeg er i en sag hvor skolen har lavet en indberetning på vores datters trivsel. I denne indberetning. Har de skrevet et helt afsnit om min mand og jeg, og om hvordan de mener vi er som forælder. Disse oplysninger har de fra møder vi har været med til på skolen. Jeg mener at det er et brud på tavhedspligten. Vi har jo ikke givet dem lov til at videregive sager om os, kun om vores datter.
Lindas svar
Kære forældre
Jeg tror du beskriver et gråzoneområde her - og siden ingen her på baby.dk er juridisk uddannede, kan vi ikke svare præcist på dette spørgsmål. Jeg foreslår at du kontakter Mødrerådgivningen eller tilsvarende gratis rådgivning for forældre, som kan støtte med gratis juridisk rådgivning.
Måske nogen her på baby.dk har stået i en lignende situation og kan give disse forældre jeres historier.
Jeg ønsker jer alt det bedste - trods de nuværende omstændigheder.
Venlig hilsen Linda Stæhr
Familierådgiver ved Trivsel i familien.dk
Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.
Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk
Anmeld
Citér